28. august 2023

Bergsjøen rundt

 Etter å ha innlosjert oss i Lille-hytta og spist litt mat kjørte vi opp til Bergsjøen og var klare for tur. Vi hadde bestemt oss for å gå Bergsjøen rundt akkurat slik Nøve og jeg gjorde en veldig varm dag i juli 2018 

Dette ble et kinderegg av en tur. En fin tur, Stolpejakt og cachetur. Stolpene var denne gang veiviser for turen vår.
Stolper ble scannet både her og der.
Utsikt mot Rødungen

og Bergsjøen


I 2018 logget vi en serie cacher som lå rundt vannet, men vi hoppet over den som lå på toppen av Vardehovda. Det passet jo fint for da fikk vi en cache å logge denne dagen også. Det var godt vi var tre stk til å leite og selv om Lillian har sluttet med geocaching så er hun flink til å finne cacher for oss. 
Det var mange stolper i området, så vi måtte sjekke kartet litt for å bestemme oss for hvilke vi skulle ta på dagens tur, mens noen av bikkjene inntok litt antioksidanter.

Bortsett fra opp til Vardehovda så var det et veldig flatt og snilt område vi gikk i.

Vi går på rekke og rad og jeg går stort sett bakerst så jeg kommer hjem med nesten bare "rompe-bilder" Her er et av unntakene.
Små og store, disse er alltid klare for tur.

Bella og Hailey

Pauser er viktig, sånn er det med den saken!

Problemet var bare å finne et sted det var brukbart å sette seg ned + at det ikke blåste for mye.

For det var ikke fritt for at sola lekte litt titter'n på hjørnet gjennom dagen og det blåste litt mer utover dagen.
PE og jeg var på Bergsjøstølen i 2010 (nesten nederst i innlegget som jeg linker til) og da syns jeg det var så fint her. Jeg syns det så ut som vi var på verdens ende

Her ser vi bort på Vardehovda og begynnelsen av turen vår.

Det er vakkert når det er mye vann i bekkene.
En ganske enkel runde på 10 km, der vi scannet 14 stolper og logget en cache. Men det var ikke fritt for at også denne turen ble lang nok for min del.
Da var det godt å komme tilbake på hytta.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar