4. desember 2010

MIMRING...

Mimrer litt, - eeeehhh mimrer masssssssseeeeee... ganske trist egentlig...

Et forsøk på å lage en film: Fant ikke igjen alle bildene så det mangler ganske mye i "midten". Men den blei visst lang nok likevel ;-)


Men mye julemat blir det i hvert fall, håper den smaker :-)


Resten er gammelt nytt:

Først filmer:




Og så var det mange bilder:


Barfi leker med grisene

mange grisebilder




Det har visst blitt mye griseprat med en del innslag av bilder og filmer etterhvert på denne hundebloggen ( akkurat det har visst sklidd helt ut..) :-/
Limer inn de fleste her, så jeg har dem samlet:

Landbrukshalvtimen 15.desember 2008

Litt mere gris 16.desember 2008

og så var det grisene 22.januar 2009 - med filmer

Barfi,Toni Nina med krøll på halen 1. juli 2009

Nye venner - med filmer 17. august 09

Barfi-barnevakt-1 13. desember 2009

Barfi-barnevakt-2 15.desember 2009

Barfi-barnevakt-3 19. juni 2010

nøff, grynt og iiiik med filmer 20. juni 2010


 Og denne må jo selvfølgelig med :-)

SVINEPRODUSENTEN
 melodi: Tyroleri / Grini-sangen

“Lyst kjøtt”, hvem kan skaffe folk masser av det?
Jo, det kan vi, jo, det kan vi !
Og hvem kan fremtrylle det passelig fett?
Jo, det kan også vi.
Og hvem skaffer ”hodet med rødt eple i”
som ligger på bordet sånn ved juletid?
Jo, det gjør vi, jo, det gjør vi, - jo, det gjør også vi.

Si, hvem har hver eneste grisunge kjær?
Jo, det er vi, jo, det er vi !
Og hvem holder liv i en veterinær?
Jo, det er også vi.
Og hvem går på kurs for å lære litt mer
om hvordan en gris selv på livet ser?
Jo, det gjør vi, jo, det gjør vi, - jo, det gjør også vi !

Hvem har ikke tenkt:...... ifra grisen ha FRED ?
Jo, det har vi, jo, det har vi !
Når ungene alle har fått diaré?
Jo, vi har tenkt på det.
Og hvem sitter oppe til morgenen gryr
og venter en purke med unger som kryr?
Jo, det er vi, jo, det er vi, - jo, det er også vi !

Men hvem kan vel leve helt uten en gris?
Nei, ikke vi, nei, ikke vi !
Kan livet til bonden bli RIKT på det vis?
Nei, det tror ikke vi.
Om prisene svinger fra bunn og til topp
la svinge, vi har ikke tenkt å gi opp!
Nei, ikke vi, nei, ikke vi, - nei, det har ikke vi !

ja det var nå det da......

12 kommentarer:

  1. Ja, dette var et "grisete" innlegg du Tove, hehe Uff, jeg støkk litt når juletallerkene viste under filmen... Men det hadde jeg nok godt av, for det er nå slik det er!

    Du er flink til å lage filmer, det må da være masse arbeid? Jeg er glad for at du tar det bryet, for det er koselig å se :-)

    Hilsen og klem fra en som digger griser, både "før og etter", ehem...

    SvarSlett
  2. ;-) Ja sånn er det, men her er det faktisk litt tendenser til panikk. Denne gangen tok vi ikke hjem noe slakt til oss selv og butikkene er tomme for ribbe. Tenk om jeg ikke får tak i ribbe til jul??!!!!???!!

    Det skulle vært musikk på den første filmen. Den blei litt vel kjedelig uten lyd :-( Og stort sett alt som står skrevet (bortsett fra sangen) er linker. I tilfelle noen ikke oppdaget det.

    SvarSlett
  3. Neimen Tove, har dere slutta helt med gris! Det er vel både litt trist og rart med tomme, stille grisefjøs. Har fjøsnissen flytta ut også?? Hvordan skal denne jula gå?
    Har ikke skaffa ribbe enda jeg heller, og nå høres det nesten ut til at det kan være for seint. Jeg har ikke fulgt med på denne tragiske priskrigen...

    SvarSlett
  4. Jeg har så sansen for griser - det er stilige dyr! Men jeg spiser ikke ribbe så den eneste grisen som går tapt i juletiden min er en marsipangris i ny og ne. Men den er alltid frittgående, da:)

    Ha en fin førjulstid og 2. søndag i advent!

    SvarSlett
  5. Koser meg med griseinnleggene dine. Barfi blir nok en god mor når den tiden er inne, hun får jo øve med grisungene.
    Det må være trist å se inn i de tomme bingene nå. Skal dere slutte helt med gris ?
    Kommer til å savne grisebildene her.
    Uff den middagstallerkene, jeg liker jo ribbe jeg også selv om det ikke står på menyen julaften. Da er det pinnekjøtt her.

    SvarSlett
  6. ENDELIG kom det et grise-innlegg fra deg igjen Tove. Også ser jeg på det med en bittersøt følelse, for det må være vanskelig for deg nå, når dere har slutta med grisene. Jeg synes det er trist av egoistiske grunner også jeg da, for jeg ELSKET landbrukshalvtimene og annet griseprat.

    Her i huset har vi heller ikke ribba på plass enda, og jeg skal ikke ha importert gris!! (sier jeg nå da..., men hvis desperasjonen tar meg så....). Det er godt du har noen grisete innlegg lagret i allefall, i tilfelle jeg skulle få abstinenser!

    SvarSlett
  7. Pinnekjøtt er godt, men det er ikke gemalen enig i så det er ikke et alternativ her i huset. Satser på at det dukker opp en ribbebit på butikken etterhvert.

    Ja det er ille å måtte innrømme at nå har jeg nesten blitt det jeg ALDRI skulle bli: kontorrotte. Er ikke helt det jeg er da, men bonden er i hvert fall borte og det er TRIST :*( Men det er noe med å innse at kombinasjonen av et lite småbruk i sone 1, krav som må oppfylles som krever investeringer og redd for å satse stort ikke er en god kombinasjon. Den positive siden er jo at nå blir det bedre tid til husarbeid, kanskje kaninene slutter å være så pruduktive ;-) Og at istedenfor å være jordmor neste uke så får jeg tid til å begynne på juleforberedelsene. Bikkjene mister derimot jobben sin.. 2. og 3. siste bildet på den nye filmen viser Vina som driver grisene ut til dyrebilen. Barfi er ikke tøff nok så hun står bak fotografen, mye tryggere det ;-)

    SvarSlett
  8. Vi er ikke helt enige om det er helt slutt eller om det kommer noen innsett med slaktegriser etterhvert. Noe må i hvert fall inn der. Lagerplass er nok det beste. Agilitybane kanskje ;-)

    SvarSlett
  9. Jeg forstår så godt hva dere mener Tove. Vi har tenkt tanken noen ganger vi også, og før eller siden så må vi jo gi oss.

    Dersom husmormålet skulle ryke, så kunne kanskje kaninoppdrett være noe? De lever tilsynelatende av ikke no' og du må ikke ut i fjøset en gang?!;o)

    SvarSlett
  10. Den dagen hybelkaninene og/eller vassarve får sin fortjente verdi, kommer jeg til å bli rik :-))) Dette er nemlig 2 produksjoner jeg er ekspert på!!!

    SvarSlett
  11. Uff, høres slettes ikke gøy ut å slutte med noe dere trives å holde på med. Du finner nok på noe den dagen du klarer å slippe taket, enten det blir ekte kaniner (angora?), agility eller annet.

    Får nå inderlig håpe det blir noe annet enn hybel kaniner, det hørtes veldig lite motiverende ut;o)
    Lykke til!!!

    SvarSlett
  12. Uff, det er jo litt trist det her, da.....ikke noe mere griseri....

    Men du blir vel aldri helt "bare" kontor-rotte??? Jeg er sikker på at plutselig så hører vi noe spennende fra deg...:-)))

    SvarSlett