16. desember 2010

Nissestreker?

Litt fra meg igjen. Endelig har også jeg begynt å tenke på jula. Jeg har faktisk hele to uker ferie nå føre jul så det burde jo være rikelig med tid til å gjøre både det ene og det andre til jul. Men så var dette med effektivitet og alt det som skjer på tv’n da… Male mandler og full fokus på tv-skjermen går heldigvis bra, men det er jo grenser for hvor mye malte mandler jeg skal ha da Smilefjes som blunker Vel det blir nok jul på Nordli i år og. Vi er ikke de som styrer som verst og bare juletreet og ribba er på plass så blir det jul Smilefjes Eller??? Jeg begynner å bli mer og mer skeptis til om denne karen
gammelnisse-1
liker meg?? Eller det gjør han selvfølgelig ikke. Ingen nisser liker mennesker. Men ikke alle steller i stand nissestrekene sine.
For dem som har fulgt bloggen min så husker dere kanskje at jeg hadde besøk av ham  her og nå tror jeg jammen han har vært på ferde igjen? Jeg har brukt ganske mye tid på NIHK i det siste. Tror det er noen som er veeeeldig lei alle mine innspill og fram og tilbake i en sak der Smilefjes som blunker Og så var det årets siste utgave av medlemsblad som skulle ut. Og her er det nissefar kommer inn. På framsiden så står det ISLANDSHUNDEN i store bokstaver.
019
Ja det gjør det på min kladd, helt sant!  Men hva ser jeg når det kommer fra trykkeriet? A og E er plutselig blitt til a og e. Hallooooo hva har skjedd????? De forandrer seg jo ikke sånn helt av seg selv! Er det rart jeg begynner å lure? Jeg har vært innom tanken på å la være å sette ut grøt på låven i år siden det ikke er noen griser igjen. Kan nissen lese tankene mine også? Jeg blir mer og mer overbevist om at dette er nissestreker som straff for den tanken.
Ellers er det ikke mye som skjer. Det virker som det snør veldig mye mer alle andre steder enn her vi bor. jeg har tatt ferie fra ag-treninga, men heldigvis tar Irene en runde på låven med begge to rett som det er. Og så synes både Vina og Barfi det er toppen av frekkhet at disse to og 1-4 rådyr stadig er på besøk og gir høylytt beskjed om det.
005
Jeg blir alltid så fasinert av å se hvor elegant de beveger seg, disse store dyra. Tenk å kunne bevege seg så lekende lett i dyp snæ f.eks? I hvert fall ser det lett ut når disse "flyter" bortover jordet.

Vår nærmeste nabo skal selge og flytter til Måløy. Trist. Man vet hva man har, men ikke hva man får... Det høyeste budet foreløpig er visst et par som driver å trener opp lavinehunder. Det kan jo bli spennende.

13 kommentarer:

  1. Syntes "ISLaNDSHUNDeN" var en stiligt tekst jeg! Tror ikke folk vil reagere så mye på det! En julevri!

    Jula den kommer, om det regner eller snør!

    SvarSlett
  2. Ja det blei faktisk litt stilig Marianne :-) Tenk Nissen er en kreativ fyr ;-)

    SvarSlett
  3. Tror ikke det er noe feil med tittelskriften; det er bare fonten som er sånn!

    Idag er det mildvær her hos meg. Vått og grått! Men mere snø og kulde kommer visst imorgen.

    Ingen vits i å stresse med jula. Enig med deg; med juletre og julemat på plass blir det jul uansett. Over nyttår er alt fort glemt...

    Heldige dere som har elg på jordet!! Rådyr har vi ofte her, men skulle gjerne sett elg også. Tror forresten jeg så ei gaupe i gata i helgen, men jeg fikk bare et kort glimt så jeg kan ikke banne på det.

    Kos deg med fri før jul!!

    SvarSlett
  4. He-he. Det er nok kreative nisser på Maura, for jeg synes at tittelensiden ble kjempefin!

    Elg er fint å studere (helst fra stua;o). Jeg er også innmari fasinert av hvordang de beveger seg Tove, en sånn flytende, men samtidig gyngende/bølgende bevegelse i en så stor kropp. Fantastisk!

    Kos deg masse i førjulsferien. Jeg har ikke tenkt så mye på jula enda jeg..... (nå MÅ jeg bare komme i gang!!)

    SvarSlett
  5. Jeg er enig med alle andre her. Teksten ble flott med en liten a og en liten e. Du kan late som det var meningen. :))

    Så moro å se elg fra vinduet da. Ser ikke mye av det her. Her er det rev og rådyr. Men ikke lett å se dem heller.

    Stess ned, julen kommer uansett. Her der det ikke noe stress. Bare gode dager. :o)

    SvarSlett
  6. Jeg synes også at teksten ble stilig etter nissen hadde rota det litt til ;o)
    Så flotte dyr dere har utafor vinduet, vi har desverre lite elg her i Stavanger-området men rådyr er det massevis av.
    Litt hvit jul ser det ut som dere har, foresten så har de sagt at hele Norge får hvit jul i år ;o) Da får vi håpe på det !!!
    Kos deg med juleforberedelsene !!

    SvarSlett
  7. Jeg er helt sikker på at det er husnissen din som har vært på ferde.. Det er jo hans måte og fortelle deg at han er der... ellers vil du jo ikke legge merke til han.. Du får være glad han ikke gjør værre ting. Snakk litt hardt til han, så ler han nok godt av deg.. Hygg deg i førjulstiden. Her er det meget rolig ennå. Litt baking igjen,støvtørking og ellers hygge og kos.. Jul blir det lell:-)

    SvarSlett
  8. Ikke noe i veien med forsiden på medlemsbladet - ble faktisk fint det!

    Å, som jeg misunner deg å se disse elgene..Jeg speider ivtig etter dem hver gang jeg er i skauen, men hittil i år har jeg ikke sett en eneste elg. Tror vi har noen rådyr som kommer og besøker oss ihalgen seint på kveld/natt, for det blir sånn lyd i Dimma på den tiden...og ho vil absolutt ut hele tida!!

    Vi har snø og det snør, og jeg synes det er bare helt herlig! Spiller julemusikk og prøver å få den rette julestemninga, men den lar visst vente på seg litt til...kanskje hvis jeg lager kromkaker????

    SvarSlett
  9. Ja jeg er ganske fornøyd med innsatsen til nissefar jeg ;-)

    Her er det ei ku og kalv som bor i området. Sikkert enda fler, men ser aldri flere samtidig. Da vi gikk tur i kveld så vi de faktisk to ganger. De er så trygge på seg selv at de ligger/står helt stille og bare ser på oss. Da vi kom opp på på den "andre siden" av skauen var de derimot på flyttefot og sprang over veien foran oss. da våknet Vina og Barfi også. Tror nok bikkjene skla fortsette med å gå i band på turene våre i vinter.

    SvarSlett
  10. Det var en kreativ og flink nisse, tilsiden ble jo superfin.

    Artig med elg som går så nær dere, flott bilde av skogen-konge!!!

    SvarSlett
  11. Flink nisse, du har nok stelt godt med ham likevel, du Tove

    ps.jeg brukte bare to timer til Jevnaker - da er vi jo nesten naboer, vi ;o)

    SvarSlett
  12. Du har gjort en kjempejobb med bladet, Tove! Og jeg synes egentlig det er litt stilig med liten a og e, jeg da. Trodde faktisk det skulle være sånn!

    Har en viss følelse av at det er meg du sikter til om å være lei, men det er jeg IKKE! ;-) Tenkte jeg skulle rufse litt i pelsen på nyåret - for å si det litt kryptisk, hihi

    Flotte bilder! Elg har jeg kun sett i dyreparken, men du verden for noen majestetiske dyr! Skulle ønske vi hadde mer snø her, men det er iallfall litt, og kaldt. Så da klager vi ikke!!! Sønnavind og vatten (regn) klarer vi oss uten :-D

    GOD JUL, og go'klem
    fra Balder og Irén

    SvarSlett
  13. Ja, de store dyra er utrolig fascinernde!

    Morsomt å lese innlegget ditt i Lapphundstikka!

    Ha en trivelig jul, og ikke glem nissen! Da blir han så trist.

    SvarSlett