20. juni 2010

Nøff, grynt og iiiiik

Her kommer to filmer fra grisehuset. Jeg har ikke lagt på musikk ganske enkelt fordi jeg syns det er litt morsomt å høre på “praten” til grisene. Ikke alt kommer fra filmstjernene, en del er fra nabobingene. Grisene har “et rikt språk” ;-)

Jeg har fortsatt ikke greid å filme det slik jeg ønsket, men nå er det for seint å gjøre noe med det.

Og her er grisene litt eldre og du ser mye mer av Barfi og til slutt noen nysgjerrige grisunger som akkurat som alle andre bruker munnen til å undersøke med :-)

Og når jeg først er i gang så må jeg  jo ha med denne ;-)

“Grisen står og hyler. Den skal ikkje slaktas men hyler likevel” Det er heeeelt riktig ;-)

Og så noen bilder:

19.juni 006

Det er noe eget ved de som har mye brunfarge på seg :-)

19.juni 013

19.juni 005

19.juni 023

Griser er nysgjerrige!

19.juni 032

19.juni 030

Legger ved en link til et gammelt album med grisebilder også.

NÅ skal det bli slutt på grisepratet ;-) - trur eg…..

10 kommentarer:

  1. Så herlige grisungene er, de er faktisk ganske søte. Så snill Barfi er med grisungene, ser ut som hun undersøker alle og er så forsiktig med dem. Og grisemor da som godtar at Barfi går rundt i bingen men hun er vel kanskje vant til å ha henne der.
    Vina da, hun er litt redd dem eller ..?
    Veldig koselig å få se dem fra fødsel til de springer rundt omkring. Mer grisebilder (filmer) er bare moro det :-)

    SvarSlett
  2. Oj, jeg har sett en grisefødsel!!! Det så ut som det var lett? Og Barfi som bare går rundt og snuser forsiktig på ungene. Det var vakkert å se. Barfi er så flink og det er jammen grisemoren også. Du må være flink med grisene, Tove. Som får så snille griser.

    Jeg sier som Anne-Liss, flere grisefilmer!!!!

    SvarSlett
  3. Jeg får ikke lasta ned filmene dine, jeg da :(
    Men grisebildene er kjempefine :o)

    SvarSlett
  4. Nina: Som A-c sa:"jeg skulle ønske jeg var en gris når jeg føder" Grisungene er jo veldig små i forhold til purka, så som regel så går det veldig lett. Purkene bare rister litt på halen og så plopp så kommer det en gris eller 3 :-) Men noen ganger sliter de litt mer da.

    Nøve: Innmari kjedelig med alt sånn som ikke en får lastet ned, jeg kjenner til det. Og i tilfelle du ikke har fått det med deg, jeg har blogget mye i helgen ;-)

    SvarSlett
  5. Så gøy å se!!!! Det så jo helt uproblematisk ut å grise en grisunge.

    Helt utrolig hvor rolig purka er selvom Barfi er der. Åh, de er så rene og fine og innmari søte (gjorde ikke akkurat underverker for lyst på ribbe og koteletter dette Tove;o)

    Fiiiine grisungene med brunt på (ligner de ikke litt på Toni?), de var fine de med svarte flekker på også.

    Barfi er jo en skjønnhet Tove. Himmel og hav så flott hun er!!!

    SvarSlett
  6. Takk Gry, selvfølgelig er Barfi verdens vakreste i likhet med Vina ( vi er alle myrsniper, sånn er det bare :-))
    Men en ting jeg lurer litt på. Ser dere på Barfi som står der i gangen på den første filmen, hun står sånn og "sitrer" med munnen. Er det typisk lapphund? Eller er det typisk Barfi? Vina gjør ikke sånn. Mens Barfi gjør sånn nesten alltid, når hun, vet ikke hva, men venter på noe godt, spennende osv.

    JA grisunger er søte, ikke så fine når de vokser til, men søte på sitt vis da og.

    SvarSlett
  7. Søte, søte grisungene. De er morsomme skapninger :) De som er mye brune er det noe eget med, ja!

    Morsomt med griseinnlegg i bloggen - når du tenker på alt griseriet som trolig er å finne på nettet, må jeg jo si at grisepraten din er forfriskende og koselig ;)

    Ha en strålende uke!

    SvarSlett
  8. Nei, nei - ikke slutt med "grisepraten" din, Tove!!! Hehe Sitter her og humrer for meg selv når jeg ser filmsnuttene. Morsomt er det - og fascinerende.

    Er helt enig med - det er noe ekstra ved grisungene med mye brunt. Uansett - skjønne er de hele bunten. Og det er visst ikke få...

    Artig å se Barfi sammen med dem også. Flotte bilder, Tove! Du er jammen meg flink med kameraet.

    SvarSlett
  9. Javisst er du flink med kamera,Tove! Jeg har sett alle grisebildene dine ;o)

    SvarSlett