21. desember 2008

GOD JUL!

Julefreden har ikke akkurat senket seg her hos oss enda, men det begynner å hjelpe på. Jeg har funnet fram boka om Nissen på Breistad, den må selvfølgelig leses hver jul. Den er så småkoselig :-) Kakene mine begynner å komme på plass, juletreet står utenfor og nesten alle julekortene er sendt, de siste skal leveres i postkassene på en av kveldsturene våre. Nesten alle presangene som er bestilt i det seneste laget på internett er ankommet :-) Men så var det det med hamstring av mat da, rart det der at kjøleskapet skal fylles opp og vel så det. Butikkene er bare stengt i 2 dager! Og pynting og ikke minst lette på støvet og jage ut spindelvev og kaniner gjenstår... I går kveld gikk vi kveldsturen vår rundt i bygda/byggefeltet i stedenfor i skauen. jeg syns det er så koselig å se på de julepynta husa. Men da jeg så at ganske mange hadde et ferdigpynta juletre i stua, ja da ble jeg ganske sjokkert! Hallooo det er fire dager igjen til julaftenen! Og så jeg som syns det er å jukse å pynte det på lillejulaftenen (men vi gjør det likevel). Da begynner jeg å lure litt, huset er pynta til jul 1. desember, julematen er fortært opptil flere ganger på div. julebord og juletreet er pynta flere dager før jul, hva er igjen til julekvelden da? Eller er det det at har pynta til vintersolhverv? Kanskje jeg bør adoptere dette, jeg som i teorien feirer gamle tradisjoner og ikke den kristne høytid.. uff, jeg syns det skurrer litt jeg. Og jula kommer jammen fort nok! Tror det er på tide å sende en liten julehilsen, noen kan jo finne på å reise til internettfrie områder snart. Både til deg som har alt klappet og klart og nyter de siste dagene før jul og til deg som er lettere stressa og egentlig ikke har tid til å sitte foran pc'n. Jeg syns du skal ta deg en kopp gløgg med noe godt i og unne deg en pause likevel. Jul blir det uansett ;-) Så morsomt at akkurat du stakk innom bloggen min. Jeg sender en ekstra stor juleklem til Camilla, Gry, Marianne, Nina og Nøve som er med på å gjøre denne blogginga så morsom. Håper dere alle får en kjempekoselig jul!!
Jeg vil få ønske deg og dine
GOD JUL og GODT NYTT ÅR!
I år vil du få den beste julematen,
akkurat den gaven du har ønsket deg lenge,
masse tid med familie og venner,
god tid til å se på julefilmer,
slappe av og passe mye bevegelse i frisk luft,
god tid til å være sammen med din firbeinte venn
Kort sagt en juletid akkurat slik du ønsker deg :-)

Og så må du huske på å sette ut grøt til nissen!

Juleklem fra Tove

6 kommentarer:

  1. Da er du jo i mål Tove! Alt er jo helt under kontroll jo:o)

    Jeg har ingenting mer å gjøre utenom å pakke til fjellturen. Det gjør jeg i morgen. I mellomtiden brenner jeg kongerøkelse inntil det intense her for å veie opp for manglende julepynting og kakelukt:o)

    Jeg tror kanskje at noen pynter litt tidlig fordi man har lyst til å skape julestemningen i forkant. Etter julaften, 1., og 2. dag så er liksom jula over synes jeg.

    En stor klem til deg også Tove, jeg vet ikke om det er noe sunnhetstegn, men trivelig er det i allefall for en trofast usosial sofasliter å føle at man har kontakt med noen med samme interesser:o)

    Kos deg masse i jula. Gi Vina en nuss på nesa fra meg.

    PS. Jeg tør ikke si til Ola at jeg kommer til å savne pc'n i jula;o)

    SvarSlett
  2. Jeg er vel også av den mening at noen begynner litt tidlig. Ser det hver kveld vi går tur. Har sett pynta juletre siden fredag. Og noen bare må pynte hele huset 1. desember. Jeg er vant til at alt blir tatt lillejulaften. Da skal all pynten frem. Jeg vasket stua i går etter jobb og tok et tak på kjøkkenet i dag etter jobb. Da er det bare badet og soverommet igjen. Det blir jul i år også.

    En koselig julehilsen til oss og mange klemmer til deg,Tove og Vina. Har vært noen hyggelig kvelder med deg på dataen.

    SvarSlett
  3. Jeg syns også julestria begynner for tidlig - eller er det jeg som alltid begynner altfor seint... ;o)
    Likevel syns jeg det er bedre å begynne pyntinga tidlig, enn at det henger oppe til februar. Julestemninga forsvinner rett over nyttår for meg.
    Romjula skal være bare kos, ingen vasking eller noe. Vi går faktisk julebukk, en gjeng halvgamle tullinger - fulle før klokka er ni, men moro så lenge det varer!
    Det er forresten umulig å få kjøpt julebukk-masker, bare sånne stygge Halloweenmasker i handelen - tragisk!!!

    Kos dere masse i jula! Det er vel ikke utenkelig at det blir bittelitt blogging heller..blir isåfall merkelig tomt å være uten denne kontakten.
    Klem fra Nøve og Nalle

    SvarSlett
  4. Ja jula har blitt helt snudd om. Før begynte den på julaften, nå avsluttes den da. Jeg storkoser meg i romjula og i år har jeg fri hele jula for første gang på 8 år! Jeg bruker mange år på å få med meg nye trender så her kastes ikke jula ut før 13.dag jul ;-) Juletreet går før.

    Julebukk høres morsomt ut Nøve.

    Pc'n blir nok flittig brukt i jula og...Kos deg på hytta Gry og pass på å ikke få abstineser ;-)

    SvarSlett
  5. Jeg synes også at julen er ekstra spennende i advents tiden, det er da ungene må vente og glede seg, de sirkulerer rundt pakkene og rundt kakeboksene og er så spente. Da er det koselig å ha jule stemning i huset. På lillejulaften tar vi med fakler, litt ved, pølser og kakao, og så skal vi ut i mørket i skogen å lete etter jule tre. hvordan det ser ut vet man jo ike før man komer hjem, men det viktigste er å ha koselige tradisjoner som vi gleder oss til hver jul. At treet helt sikkert blir kjempe skjevt, vel det er ikke så farligt.

    Takk for koselig hilsen Tove, koselig å ha kontakt med andre mennesker som har samme interesser, og som forstår hvorfor man har hele huset fullt av hundehår, helt frivilligt!

    God jul til deg også...

    SvarSlett
  6. Ingen tvil om at pc'n blir savnet på fjellet, og Gry - jeg tør heller ikke si det til kællen! Har pynta litt hjemme, for vi reiser ikke på hytta før 1. juledag, og vet dere hva? Jeg gleder meg til morgenturen med Snorre og Dimma på julaften, tro det eller ei..
    Da er det alltid så koselig å se inn gjennom vinduene til folk og se at det faktisk er jul hos alle!

    Jeg gir tilbake juleklemmen til deg Tove, og jeg er bare lykkelig over å ha "truffet" dere andre "hundegale" gjennom blogginga.

    Kose dere mye, og Tove, gi Vina stoor klem fra meg og Snorre og Dimma.

    SvarSlett