28. desember 2008

Romjulsbesøk

Heisann. Nå er det kanskje på tide å skrive om noe annet enn jul. Vi har vært en liten tur i Hedrum i helgen. Og Vina var selvfølgelig med. Fint å gå tur der nede, lite vilt og to-beinte å treffe på og litt mer variert terreng enn her vi går til daglig. Men jammen krever det mye tid foran pc'n når jeg er tilbake, må jo lese alle nye innlegg med kommentarer og det var ikke få :-) Som jeg har skrevet før så fikk Vina en griselabb/syltelabb som hun koste seg med på julaftenen og hun spiste opp absolutt alt sammen. Jeg tok med en til Hedrum også, tenkte hun kunne bruke litt tid på å kose seg med den i dag. Men hva tror du hun gjorde? Jo etter å ha slikket litt på den så skulle hun grave den ned! Det var lettere sagt enn gjort for bakken er frysi til en del. Så hun måtte nok jobbe en del for å få gjemt den. Jeg så ikke på henne, men mulig at hun fikk det til i en grushaug. Så jeg fant ut at det var på sin plass og advare pappa. Viss han skulle oppdage noe som likner mistenkelig på en avrevet kroppsdel, når han strør tunet så må han ikke bli redd. Det er ikke noen grunn til å tilkalle politiet, men høyst sannsynlig en gris som neppe kommer til å springe noe sted... En ting jeg lurer på; husker bikkjene at de har gravd ned et matlager? Eller er det bare luktesansen som gjør at de finner det igjen?Snakk om ei som begynner å legge seg til "gode vaner" Da jeg skulle vekke gubben opp fra en liten middagshvil for å si at nå var det kaffe og kaker å få, hva møter meg? Joda, der ligger det et stk mannfolk og et stk bikkje rett ut i hver sin del av dobbeltsenga! Ikke viste bikkja noen tegn til å hoppe ned da hun ble oppdage heller. Det gjør hun her hjemme når jeg oppdager henne i sofaen. I hvert fall gjorde hun det før. Hennes gode oppdragelse begynner visst å skli ut...
Det er slitsomt å gå tur på "fremmed" sted. Det er jo så mange ukjente dufter som må undersøkes. Så på hjemturen hørte vi ikke en lyd fra frøkna bak i bilen.
Så er det bare å grue seg til alle nyttårsrakkettene. Hadde de nå enda holdt seg til nyttårsaften...
Bildene er i fra ifjor, men passer inn syns jeg.

6 kommentarer:

  1. Har du vært hjemme i helgen. Da skulle du tatt en tur inn om. Litt hektisk kanskje. Tenkte ikke helt.
    Koselig å komme hjem,vel? Fint der oppe. Ved Hedrum kirke, ikke sant?

    Jeg tror de graver ned matlager til senere, men så får de så mye nytt at de glemmer det. Jeg graver fram mye fra bedene hver vår. Sånn var den forrige hunden min også.

    SvarSlett
  2. Så moro med radarparet i sofaen, for oss andre.. Har DU fått prøvd sofaen eller blitt servert kaffe og kaka på senga i jula??

    Vi har nettopp kommi heim fra en nabo 3km herfra,planlagt julebukk-rute.. Bjørn måtte ha skyss heim, Nalle og jeg gikk og beundra den stjerneklare nattehimmelen :o)

    Og så MÅ jeg innom bloggene før jeg legger meg. Herlig galskap dette her - god natt og god jul!

    SvarSlett
  3. Det stemmer det, Nina.

    SvarSlett
  4. Så Vina legger igjen noen små souvernirer fra grisegården i Larvik. Kanskje lurt å advare faren din:o)

    Kaisa gravde ned alt mulig rart. Jeg så henne vel grave det opp igjen ved et par anledninger, men det var ikke ofte. Jeg er helt sikker på at hun husket hvor hun gravde ned alt, for plutselig ble hun så på vakt når vi nærmet oss ett av "stedene" hennes. Hun mistet nok litt oversikten med åra, ellers hadde det nok blitt slitsomt å bevege seg i hagen, med en liten matvokter hengende i hæla:o)

    Morsom med nye rutiner for Vina på sengefronten Tove!

    Kom forresten Nissen med kaker og te til deg i jula. Jeg synes du fortjener det!

    SvarSlett
  5. Ingen fare med meg, jeg er ekspert i å ta livet med ro. I dag har jeg ikke gjort noen ting! (bortsett fra å stelle med grisene selvfølgelig) Jeg har lest, sjekka pc'n, fulgt med på sprint'n og spist... Jeg føler meg ganske stappa. Burde strengt tatt gått en lang tur, men det tror jeg ikke at jeg rekker. Må stelle stelle grisene og så skal vi bort på tradisjonnelt vennebesøk. Og der blir det enda mere god mat. Er det rart at jeg føler meg som ei full øltønne??

    Resten av jula kan jeg godt tenke meg at vi holder oss hjemme. foreløpig er det jo kun 1 dag som vi "bare" har sløva hjemme.

    SvarSlett
  6. Best å passe på disse mannfolka, tror det er de som ødelegger alle gode hundevaner med å være alt for snille.....

    lykke til med sløvinga Tove, det er så godt.....ikke lenge igjen før hverdagen komme nå..!

    SvarSlett