31. juli 2023

Ny og gammel kunst på Kistefoss

 Eventyr på onsdag, kunst på lørdag, du verden så kulturelle vi har vært denne uken.

Vi har vært her på Kistefoss en gang tidligere, men det kommer jo litt nytt her hvert år.
The twist er jo såpass spesielt at det kan være verdt et besøk

Joda, det er jo unektelig litt spesielt å gå igjennom der.

Kunseten som var utstilt var også mulig å se litt på. Det var såpass med folk der at jeg tok ingen bilder.

Til og med toalettet var såpass spesielt at det nesten var verdt et besøk.

Det er tydelig at det har kommet mye nedbør i det siste for elva var diger. Det var satt opp sperreband  for at folk ikke skulle der den hadde gått over sine bredder

Det frådet godt i fossen også.
Jeg måtte leite litt i bloggen for å finne ut når vi var her sist. Det var i 2012, altså 11 år siden

Den gangen var det mest museumet vi så på. Det gikk vi fort igjennom nå og heller ikke hele.

The Ball, Ilya Kabakov
Nå var vi "bare på tur". Det er jo en del skulpturer å se på her. Denne syns jeg er litt fin

Veien til stillhet, Jeppe Hein
Og denne. Ei jente som hadde det moro med å leke seg i vannspruten.

Veien til stillhet, Jeppe Hein
Veldig mange speil

Octupus, Bjarne Melgaard
Denne er fortsatt fin

Shine of life, Yayou Kusama
Joda, den er jo litt artig denne også. 
Tror det kommer noe nytt hvert år, så noe kjente jeg igjen og annet var nytt.

Nå kan jeg vel styre min begeistring for de to andre kunst-utsillingene som vi var innom.

Været var fint 😀 og det var fint med en liten tur hit igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar