30. juli 2010

Ingenting egentlig….

Nå burde jeg vel egentlig liggi under dyna med tanke på at jeg skal være klar til en tidlig avreise retning Biristrand :-/ Hjeeeelp jeg får vondt bare ordet Biri dukker opp! Men selv om skrekken for utstilling er stor så har jeg vært veldig innstilt på at vi skal delta og jeg har gått rundt og sagt til alle at i morgen skal Barfi stilles. Nå ser det derimot ut til at det ikke blir noe av :-(

Dagene bare fyker av gårde uten at noe spesielt skjer. Veldig mye som burde vært gjort, men det blir visst med tanken :-S Hører alle klager på sommerværet. Har det ikke egentlig vært en fin sommer? Det er kanskje hukommelsen min som er veldig selektiv, jeg som har jobbet på de dagene med dårlig vær eller at jeg syns det er helt greit at det ikke er mer enn 20 grader :-) Sist uke var det i hvert fall en kveld med en helt utrolig rød himmel.

IMG_3231

IMG_3233

Og bikkjene har en egen evne til å dra med seg søle inn uansett vær, så gulvvask er det fortsatt nok av. Vina skal på død og liv vasse uti en sølebekk. Tidligere gjorde hun alt for å slippe å gå i vannet og pleide å balansere på noen kjepper som ligger som ei slags bru. Nå vil hun ikke det lenger.

Barfi finner stadig noe interessant i lyngen på turene våre. Jeg blir ofte litt bekymret. Bare morsomt om det er ei mus hun finner eller ganske greit om det er et innsekt, men tenk om det er en orm?!  Da blir det skummelt :-( Jeg har hørt at bikkjer ikke er smarte nok til å skjønne at orm skal man holde seg unna. Men jeg satser på at ormer er smarte nok til å gå å gjemme seg når jeg kommer trampende? jeg nekter å gå å bekmre meg for alt som kan hende og ta forholdsregler for det. da kan en jo ikke gå ut av senga da! Og i hvert fall ikke kjøre bil. På veien skjer det jo haugevis med ulykker, men vi setter oss da i bilen likevel. Jeg vet at det finnes orm i området vårt. Hørte nettopp en historie om at en hadde tatt med seg en neve ormer hjem for å vise frem. Bør kanskje ta den historien med ei klyppe salt, men…. Usj jeg har litt ormeskrekk, det er barre å innrømme. Aldri verden om jeg hadde tatt i en hoggorm! Ikke en død en heller tror jeg.  Ikke noe annet som likner heller! Irene derimot har alltid hatt interesse for krypdyr. Og selv om jeg VET at stålorm er helt ufarlig så hadde jeg aldri verden gjort dette heller jeg.

Bilde0080

Grensa mi går ved meitemark.

Barfi og jeg gikk en tur skauen forrige kvelden og gikk en litt annen rute enn det vi pleier. Barfi gikk noen meter bak meg og plutselig hopper Barfi til og slår seg på Snuta. Hjelp hva var det? Ikke hoggorm håper jeg!? Jeg gikk tilbake dit hun hadde stikki nesa nedi for å sjekke litt. Uff et jordvepsebol :-( Jeg vet ikke om Barfi ble stukket, men hun stritta imot å gå tilbake dit så hun hadde tydeligvis funnet ut at det var et skummelt sted. Nå i etterkant så kan jeg ikke se at hun har hovnet opp noe sted så jeg tror det gikk bra. Eller…? Barfi har begynt å halte og slikker seg en del på den ene poten. Kanskje et stikk der? Jeg kan ikke se noe som helst galt, men som sagt hun halter. Ikke hele tida og ikke mye. Og spesielt etter å ha gått på den grove singelen vi har på deler av tunet.

Og da kommer vi fram til morgendagen. Barfi kan jo ikke stilles ut om hun halter! Dette er utrolig surt, for jeg var som sagt innstilt på at vi skulle stille Barfi imorgen. Men det har jo ingen hensikt å dra dit med ei bikkje som det er store sjanser for ikke en gang slippes inn i ringen. Jeg skulle også veldig gjerne sett hvordan lapphundklubben arrangerer sin Biri-utstilling. Men å kjøre minst 4 timer når Barfi ikke skal stilles, nei det gidder jeg ikke. Spesielt siden jeg egentlig ikke har tid til å dra bort i det hele tatt. Endelig en hel dag til disposisjon her hjemme hadde passet meg veldig bra egentlig :-)  Vel jeg får ta en siste sjekk i morgen tidlig for å se hvordan ståa er, men med endelig en mulighte til å ligge lenge så vet jeg ikke jeg… Surt er det okke som. Trøsten er at da blir det 2 utstillinger som voksen, noe jeg har mere sansen for. Og kanskje jeg får tid til å sette sammen katalogen til NIHK-spesialen isteden?

jeg ble nettopp spurt om jeg ville være med en tur til Sverige i september. Det er skrekkelig langt å kjøre tror jeg. Vet ikke hvor det er enda. Men målet for turen er spennende så jeg har i grunnen veldig lyst…

 

Sukk…. mens jeg sitter her og skriver så blir jeg bare mer og mer sikker på at det ikke blir noen Biri-tur og mer og mer grinete av samme grunn.

 

GOD HELG til alle enten dere er her eller der :-)

Erna jeg gleder meg :-) Send en melding om det ikke passer likevel.

13 kommentarer:

  1. Sååååå kjedelig at det ikke ble noe Biri på dere. Det viktigste er jo at det går bra med Barfi. Det kommer flere utstillinger hvor du kan vist alle hvor fin Barfi er. :))))

    Orm har jeg også all respekt for, men det er skjelden jeg tenker på det når jeg går på kjente steder. Er mere obs på ukjente steder. Har jo ormetabeletter i båndet til Charlie hvis uhellet er ute. ;)

    SvarSlett
  2. Uansett hvor mye jeg ser etter så finner jeg ikke noe galt. Kanskje Barfi er så smart at hun simulerer en skade for å slippe bilturen til Biri??? I kveld er hun helt sikkert helt bra!

    Jaja det er deilig med en sløv formiddag og god tid til pakking og andre fornuftige ting :-) Og så får jo noen andre muligheten til å bli BIR ;-)

    SvarSlett
  3. Huf, stakkars Barfi da! Håper det snart går seg til, vepse stikk kan jo gjøre veldig vondt det og!

    Synd det ikke blir noen Biri utstilling å ere da, men som du sier, nå får noen andre sjansen til å bli BIR! hehe!!

    SvarSlett
  4. Det var jo synd med utstillingen, nå var jo mor innstilit på å dra. Barfi er sikker likegyldig til hele utstillingen ;o) Det kommer alltid nye muligheter :o)

    Heldigvis har vi lite orm her hos oss, tenker ikke så mye på det her hjemme.

    SvarSlett
  5. jeg mener også at vi har hatt en fin sommer ;) Deilig med dager som ikke er fulle, men bare kan skli avgårde i bedagelig tempo.

    håper det gikk bra med Barfi!

    SvarSlett
  6. Glemte å si det tidligere men jeg synes det bildet av korn i solnedgang var nydelig.

    SvarSlett
  7. Dette har vært en fin sommer! Har tilogmed fått hilst såvidt på deg :o)
    Veldig synd dere ikke kom til Biri, tilogmed været viste seg fra sin beste side den dagen. Men, men. Håper Barfi er i form igjen!!

    SvarSlett
  8. HALLO!! Hvordan er det med Barfi??

    SvarSlett
  9. Så synd at dere ikke kom dere til Biri likevel! Hvordan går det med Barfi nå? Halter hun enda?

    Dixie fant en huggorm på Hovden i fjor en gang, og der skal det omtrent ikke være huggorm en gang! Den lå gjemt under en stein, men Dixie fant den og stod og snuste på den mens den freste, men heldigvis fikk vi dradd henne vekk! Hun var også i et jordvepsebol på Soland for to år siden, og da ville ikke hun heller tilbake til det området på en stund! :) Men som du sier kan vi jo ikke tenke på sånne ting heeele tiden! :)

    God bedring til Barfi! :)

    SvarSlett
  10. Hjemme igjen fra en flott ferie :-)

    Barfi ser helt fin ut igjen :-)

    SvarSlett
  11. Velkommen heim!
    Hva er det du tester??? Jeg venter spent på nytt innlegg ;o)

    SvarSlett
  12. Nøve: Testen var en enkel måte å få lagt inn live writer på den nye pc'n. Som sagt så forstår jeg ikke så mye og måtte altså ty til den testen. Og du har ikke gått glipp av noe annet enn 4 bilder. De vil ganske sikkert dukke opp i neste innlegg, eller noen som likner. Joda det kommer en veeeeeeeeeldig laaaaaaang rapport fra ferien. Men den må jo skrives og ikke minst få sortert og slettet maaaaange bilder først.

    SvarSlett
  13. Ok. Ny pc,da gitt - det er nok ikke bare bare ;o)

    SvarSlett