13. august 2010

litt babbel....

Ehhhhh, kanskje mye babbel ;-)
Får kanskje begynne med det viktgste, Barfi er like fin igjen :-) Jeg vet fortsatt ikke hva som plaget henne, men jeg holder en knapp på vepsestikk. Hun haltet mye når hun gikk på litt grov grus, men ingenting inne eller mykt underlag. Jeg er i hvert fall trygg på at vi ikke hadde noe på utstilling å gjøre.
Oppe i hodet mitt driver jeg og blogger om ferien vår. Men det er veeeeldig langt i fra hodet mitt og inn på bloggen, så det får bli til uka en gang. Kanskje jeg burde tatt kortversjonen? Vi hadde en flott ferie rundt i Sør-Norge :-) Hmmm, nei for min egen del og et par andres, så blir det nok et veeeldig langt innlegg, ja ;-) Men først må jeg altså få tid.
Det er snart spesialutstilling i Islandshundklubben så jeg er opptatt med den for tiden. Er ikke helt fornøyd med det akkurat, men... Det er så mye annet som også skulle vært gjort, kofferten er f.eks fortsatt ikke pakket ut.... Og på jobben har vi det ganske travelt sånn at jeg får ikke sittet der å jobbe med private ting, sånn som om vinteren. Nei, Spesialen burde vært på vinteren, sånn er det med den saken! Vel, vel- det er i hvert fall 42 hunder påmeldt og av dem er det kun 2 valper. Det har vært et magert år med tanke på islandshundvalper. Men mange i fjor høst, så juniorklassen blir stor i år :-) Nå er det bare å krysse fingre for at det blir akkurat passe vær. Onsdag var en trist dag :*( Men nå er det gjort. Ikke så lett å ombestemme seg nå. Men framskritt og utvikling er jo bare av det gode ikke sant ;-)
Hehe, ikke greit å være bønder i by'n :-/ Heldigvis har vi lokalkjente slektninger som mer enn gjerne tar oss med på omvisning og prøver å lære oss hvor saker og ting ligger og hvordan man kjører kollektivt i Oslo sentrum. Her må det inn med teskje nemlig. Nå gjenstår det å se om noe av dette sitter på mandag når Irene skal finne fram på egenhånd. Litt kjedelig å komme fram for seint på 1. skoledag....
I kveld er det premiære på Limaspillet tro det eller ei, men kombinasjonen av stedet og tidspunktet det spilles, stykket i seg selv og en del skuespillere med flotte sangstemmer gjør dette til et flott utendørs teaterstykke :-) I hvert fall om en har husket å kle på seg nok klær og tatt på rikelig med myggstift. I år er det 6. året stykket settes opp og med ganske mange endringer tror jeg. Det skal bli spennende se. Men litt rart blir det nok siden junior i år for første gang ikke er med. Denne linken viser et lite utdrag fra et tidligere år. Her er junior og lett å se ;-) Men først må vi en tur til Hedrum for å sjekke om det er noe god mat og kaker å få hos 95-års-jubilanten ;-)
GOD HELG!

5 kommentarer:

  1. God helg til dere åsså! Ble veldig glad jeg da når jeg forsto at jeg ikke hadde vært overlegen på Biri! Bra at det går bra med Barfi nå!!! Vi skulle stilt Roxie på Bjerke i morra men hun har fått våteksem i nakken så da lar vi vær! Håper å kunne stille henne i Drammen om 2 uker!
    Så da har jeg til gode å treffe dere!

    SvarSlett
  2. God helg, Tove!

    Jeg har hatt sansen for bablinga di siden første stund, men håper likevel du får bedre tid etterhvert ;o) og passe vær...og masse kaker og god mat!

    SvarSlett
  3. Jeg elsker også bablingen din. Fortsett med den!!!

    Bra at Barfi er i form igjen, ikke gøy når det er noe med hundene. Kan bli dyrt også.

    Har det vært griseslakt hos dere??? Ikke gøy!!! Men sånn er det vel bare, er det ikke??? For dere bønder.

    God helg, Tove. Kose deg på teater. :)))

    SvarSlett
  4. Hehe, kollektivt i Oslo er en sånn greie som er vanskelig (skummelt?) frem til det en dag løsner og da er det som om man aldri har gjort noe annet (det var iallefall min erfaring)!

    Ha en strålende helg videre!

    SvarSlett
  5. Liker innmari godt den der bablingen din, som du kaller det ;-)

    Flott at det går bra med Barfi!

    Riktig god helg! :-)

    SvarSlett