17. juli 2010

Trening 14. og 15. juli

Jammen har det blitt dårlig med ag-trening i det siste :-( Men nå har vi endelig fått justert høyden på hopp-hindrene og hjulet og så har jeg også endelig satt ut gjerdepinnene til en ny slalom, på tide å teste det ut. Først tok jeg med meg Barfi opp på låven for å trene litt på mønet som fortsatt står der. Ikke noe problem. Bortsett fra at den ene siden er glatt, så der har hun nok med å skli forsiktig nedover. Så var spørsmålet, skal vi prøve oss på vippa? Denne er hun jo fortsatt usikker på og den jeg har er litt "skranglete" Hmmm den bør jeg nok fortsatt ikke bruke på Barfi. Men så er det jo litt spennende å prøve da.... Vel utålmodigheten vant- vi prøvde :-/ Barfi går fortsatt ikke frivillig opp på den, men med litt "venlig drahjelp" så gikk det bra opp til midten, der la hun seg ned og krøyp forsiktig ned til enden. Hun skal helst gå helt til enden før hun stopper opp, men.. Vi prøvde på dette tre ganger. Ikke så verst. Her er det nok mengdetrening og skikkelig belønning som skal til, sånn at hun blir trygg. Så var det ut til de andre hindrene. Nå står det agility-hindre rundt overalt ute. Først prøvde vi oss på den nye slalom'n. Den var hun tydeligvis litt skeptisk til, for hun gikk kjempedårlig og jeg måtte fram med bandet igjen. Lengdehopp gikk fint. Og så var det hopp og hjul da. 3 hopp på rekke. Jeg har slitt med at hun hopper det 1. og så går rundt det 2. og kanskje hopper det 3. Nå gikk det faktisk fint. Hjulet er heller ikke noe problem lenger. Bom og tunell er også bare moro :)Kunne godt hatt litt bedre tempo på bommen. Pølsa fant jeg ikke fram denne gang, men den er morsom så det er vanligvis ikke noe problem. Den kan brukes som belønning den :-) Det er så morsomt å følge med på Vina, for hun er så ivrig. Hun sier liksom med hele seg: "Se på meg, så flink JEG er!" Og er hun ikke holdt fast så, følger hun hakk i hel på Barfi. Og Vina ER SÅ flink :-) Men det er et lite problem at de går i forskjellige klasser/høyder. På hopphindret så ser Vina at dette er for høyt for henne så da lar hun vær å hoppe eller går under. Det samme på hjulet, men på lengdehoppet så hopper hun i vei. Men hun hopper ikke langt nok og lander på den siste planken og det er ikke bra :-( Jeg syns det ser så høyt ut når hopp ligger på stor, men enda så ligger pinnen bare på 55-57 cm I konkurranse så kan de ligge helt opp på 65 cm. Men det er bare tull å bekymre seg for dette, for Barfi greier fint å hoppe over selv når hun står stille foran hoppet hun :-) PE satt og så på oss da vi trente. Og så at vi sleit i slalom'n Gjett hva han gjorde? Joda han gikk inn og hentet godbiter og begynte å trene med både Barfi og Vina "se så flinke de er!" Han prøvde seg på alt sammen han. Jeg syns jo det var litt artig :-) Jeg var derimot ikke SÅ fornøyd da han belønnet Barfi for å gå feil på hjulet :-( Kort sagt så gikk treningen bra bortsett fra slalom. Dagen etter skulle jeg trene litt til. Tok med Barfi i hopphindrene da vi kom hjem fra tur. Da hadde vi jo varmet bra opp :-) Men da sa Barfi klart og tydelig i fra at NEI hun hoppet hverken hopp eller hjul mer enn ett forsøk på hver den dagen!! Barfi er virkelig ei frøken som setter seg på bakbeina hvis hun har vært borti litt motgang. Ikke vet jeg hvorfor hun pluselig ikke ville hoppe denne gang. Kanskje vi reiv en pinne dagen før? Eller var det det at jeg kjefta på PE for å belønne feil i hjulet? Vi kan jo ikke bare holde på med de mosomme hindrene sånn som pølse, rør og bom! Jaja vi får det vel til igjen om ei stund...

3 kommentarer:

  1. Så flinke dere er. Skal ikke trene for mye, vet du. Da er det kjekt med en pause så Barfi ikke blir lei. Og er det noe hun er litt redd for så roer det seg til neste gang.

    Vina glemmer ikke gamle kunstner. Den dama er stødig som et fjell. Hun vil nok vis Barfi hvordan det skal gjøres. Synes jeg ser henne for meg.:)))

    SvarSlett
  2. Må si som Nina!! Så flinke dere er!!
    Vina høres jo som en skikkelig mester i detta og da vil hun jo vise seg for Barfi hvor flink hun er og detta bare er gøy!!

    Ha en kjempe fin uke videre!

    SvarSlett
  3. Så moro å lese hva dere driver på med. Ha en fortsatt fin sommer!
    Hilsen fra Kaysa og Kristin

    SvarSlett