1. juni 2010

Så var det slutt på mai.

 

På lørdag var det duket for nok en trivelig stund sammen med Nina og Charlie. Været var jo perfekt også, nesten i hvert fall. Jeg tror ikke Vina var helt enig. Oppover i dalen var det nemlig tordenvær og det fikk Vina med seg. Stakkars Vina, jeg har så vondt av henne. På lørdag så satt hun helt rolig og selv om hun satt 5-10 m unna oss så så vi at hun skalv. Noen ganger kom hun og krøyp under beina mine og satt der. Hun sitter helt stille, ikke noe bjeffing eller piping, bare skjelving. Da hun ble med Barfi og Charlie på en runde så smalt det litt ekstra kraftig og da var det nok! Vina sprang rett hjem til huset.

Vina er Vina og sånn er det med den saken, men nå begynner jeg jammen å lure på Barfi også…. Hun og Charlie har jo hatt det moro sammen. Men så skjedde det plutselig noe, da vi besøkte i Nina i november.  denne dagen så lekte de fint ei stund og så var det brått slutt. Barfi ville ikke leke mer.  Mens  neste gang  de møttes så var det leke,leke,leke,leke igjen :-) Men nå på lørdag da de også var i Moa så var det en runde og så sa Barfi stopp! “jeg vil ikke leke mer”  Charlie prøvde å få henne med seg på leken, men Barfi bare lå der og sa et skarpt:”ikke prøv deg”  Skikkelig primadonnanykker på den svarte frøkna der. Charlie gikk til matmor Nina han og fikk trøst der.

slutten av mai 027

Men hva tror du Barfi gjorde da? Tror du ikke hun sprang bort til Nina og jaget Charlie vekk, hun skulle nemlig snakke med Nina!

slutten av mai 028

Men Charlie godtok det og han og tok til takke med å prate med meg isteden :-) Og det var helt greit for primadonnaen. Det er ikke greit å forstå seg på sånne damer Charlie :-S Charlie vet at det er godsaker i veska mi :-) Men han prøver seg hele tiden i feil lomme, så utbytte blir magert ;-)

Jeg får kanskje skylde på at Barfi ikke var helt i form etter bilturen og varmt var det også. Det blir spennende å se hvordan det blir neste gang? Men litt leik ble det jo og begge mine var fornøyde med dagen. Ja for Vina møtte oss i døra, lykkelig over at tordenværet hadde gitt seg og at vi kom tilbake uskadd. Og når hun i tillegg fikk grisehale av Nina, ja da kunne det jo ikke bli bedre :-)

slutten av mai 060

På søndag måtte jeg jo passe på å plukke konvaller. Det luktet konvaller lang vei i området der de er.

slutten av mai 071

Vina kommer jo nesten altid tuslende etter en god del meter bak oss. Og da jeg og Barfi tok en liten snarvei, ja da så Vina stygt på oss. Ikke snakk om at hun skulle gå der nei!

slutten av mai 067

Jeg følger stien her vi alltid pleier å gå!

slutten av mai 069

En sliten Barfi får ei ekstra lang tunge ;-)

slutten av mai 054 

Mulig det kommer mer snart…

10 kommentarer:

  1. Så fine bilder du har fått av "ungene" våre. Skal se Barfi er på lekern neste gang. Hun har jo mye pels og det var skikkelig varmt.

    Det var synd det begynte å regne når vi skulle gå hjem, for jeg skulle gjerne fått med meg noen konvaler. Det hører våren til.

    SvarSlett
  2. Dere koser dere sammen dere Tove, alle sammen! Kanskje bortsett fra Vina - men det er ikke moro med tordenvær hvis man ikke liker det:o)

    Kvinnfolk er nå en gang kvinnfolk - ikke så lette å forstå seg på.... De er jo i allefall gode venner de to, selvom Barfi er litt "av og på" mht. leken.

    SvarSlett
  3. Så koselig dere hadde det, selv om Barfi ikke ville leke hele tiden. Jenter trenger noen pauser fra gutta inni mellom;o)
    På tross for at Vina er redd for torden, så er hu jo super flink...beine veien hjem...ingen ukontrollert panikkslagen hund som forsvinner i redsel, flinke Vina:o)

    SvarSlett
  4. Ja pappa var litt "stolt" Vina måtte føle seg hjemme hos dem siden hun gikk dit aleine :-) Jeg vet jo ikke hvilken vei hun gikk, men regner med at hun tok den korteste og det var akkurat den vi gikk til Moa denne gangen. Det er ikke så ofte jeg går akkurat den veien. Lurer på hvor hun hadde gått om vi hadde gått en annen vei?

    SvarSlett
  5. Huff, det er ikke greit å være redd torden..Gamle Mira var også skuddredd, og vi kom opp i litt av noen situasjoner til tider..

    Rare Barfi da, men kjenner det litt igjen, Mira kan også oppføre seg sånn. Noen ganger tror jeg hun bare gjør det for å vise at HUN BESTEMMER SELV! Flotte liljekonvaller..tenker jeg skal ha meg en tur med macroen i dag og knipse noen jeg også!

    SvarSlett
  6. Ikke morsomt å være redd for torden nei... Men det så ut som en flott tur for de som ikke bryr seg om det :) Flotte bilder :)

    SvarSlett
  7. Stakkars Vina som er så redd lyn og torden! Men det er veldig bra at hun kan veien hjem, da, og går dit i stedet for å gå seg vill!

    Ellers hørtes det ut som dere hadde en veldig koselig tur! Om Barfi ikke hadde så lyst til å leke hele tiden får det vel være greit det også! Charlie finner visst bare på noe annet å gjøre, virker det som! ;)

    SvarSlett
  8. hei Tove,
    Jeg måtte le litt nå, fordi jeg kjenner veldig igjen Kero på hvordan du beskriver Barfi. Han kan noen ganger leke helt tummelumsk, og andre ganger gidder han knapt å løfte på en labb. Akkurat som Barfi trenger han seg på hvis det er noen som får oppmerksomhet fra 2-bente, han skal ha den hele og fulle oppmerksomheten, verdens midtpunkt som han er. Som far som datter :-).

    SvarSlett
  9. Nina (Kero-Nina) så morsomt å høre :-) Barfi er veldig kosete og stiller seg opp for å bli klødd. I motsetning til Vina som nesten bare vil bli klødd når hun legger seg på ryggen og skal kløes på magen.

    SvarSlett
  10. For noen damer..(gjelder to og firbeinte)
    Kan lure på hva Charlie egentlig mener om det svake kjønn ;o)

    SvarSlett