22. desember 2009

JUL

1candle-1

Nei, her har vi verken vaska gølv eller børi ved (vi har ikke vedovn :-( ) Ikke har vi satt opp fugleband og ikke har vi pynta tre heller. Men julekort er skrevet og sendt, kakene er i boks og det er jo det viktigste ;-) Julegaver er kjøpt / laget, ikke så mange så det er ikke så mye styr med det lenger. Nissebyen min kom opp i helga. Vasking er det derimot så som så med. Jeg er i grunnen veldig glad i mørketida jeg, da er det ikke så mange som legger merke til alle kaninene mine, rester etter en sølete høst og litt spindelvev her og der og mine øyne er utstyrt med et eget filter som luker ut slikt :-) Ribba er derimot tatt opp av fryseren og juletreet er kommet til gards, ingenting lukter vel så deilig jul som et grantre? I morgen skal hus og tre pyntes og en liten kattevask skal gjennomføres. Og så blir det nok jul hos oss også :-) Jeg skal jobbe fram til kl 13 på julaftenen så “Tre nøtter til askepott” går jeg dessverre glipp av, den hører jo med! Og jeg skal ikke gjøre tabben med å glemme å sette ut grøt til nissen, nei jeg har da lært!!! http://lapp-is.blogspot.com/2008/11/hva-skjer.html Nissen har vært snill og flink i år, ikke noe pek fra den karen nei :-)

gammelnisse-1

Vi har hatt noen morsomme episoder med både griser og mus i det siste. Der ute er det ingen som tenker på om det er jul eller ei. Men musefeller skal fjernes på julaften for i jula er alle dyr fredet :-) og purkene får litt ekstra godt til kvelds med et ønske om “spis vel og lev vel, for i kveld er det julekvelden”

Jeg ser fram til noen rolige dager, med masse god mat, mye kakespising og tedrikking, se på filmer / TV,  lese bøker, kort sagt bare nyte dagene og så må vi vel ut og bevege oss litt for å gjøre plass til enda mere godsaker ;-)

Og så ønsker jeg du får akkurat den jula du ønsker deg enten du liker den sånn eller slik!

GOD JUL!!!!

julekort 026-1

10 kommentarer:

  1. Så godt å høre at ikke alle vasker ned hele huset til jul, jeg er nok lik deg der. Tar vasken som det kommer og håper at mørketida skjuler det som ligger i krokene. Jammen ikke lett å holde gulvene støvfrie med to hunder og katt (godt å ha noe å skylde på :-))

    Herlig å høre at musa får feire jul og grisene får momse i seg noe ekstra. Nissen får grøten og alle blir fornøyd. Julefreden senker seg over folk og dyr.

    God jul til deg og dine !!

    SvarSlett
  2. Jøss, Tove! To innlegg på to dager. Hjelpe meg. Nå må jeg sette i gang også.

    Vi er nok på samme linje når det gjelder vask. Her legger det seg flott under møblene og syns bare hvis solen dukker opp.

    Kos deg masse i jula, med kaker og te, så satser jeg på at vi sees.

    SvarSlett
  3. Godt å høre at ikke alle tar stor vask til jul! "hybelkaniner er jo dyr det å?) Artig å lese at du fjærner musefellene til jul. Da er det ikke bare jeg som gjør det. Søstra mi sier at jeg er rar som gjør det. Kjempe flott bilde av barna dine!
    Så vil jeg ønske deg og dine en riktig god jul!

    SvarSlett
  4. Nina: hehe, veldig produktiv ja, men gårsdagens innlegg skulle jeg gjerne vært foruten da...
    Det blir nok ikke noen tur til Hagalia denn jula. Men vi treffes neste år :-)

    SvarSlett
  5. Skjønner det, Tove. Vi sees på nyåret.

    Glemte å fortelle at julekortet var kjempeflott. Barfi og Vina sitter jo så fint.

    SvarSlett
  6. Ja her får en si det går unna, Tove :-) Senk skuldrene og nyt julefreden og kos deg masse!

    Setter stor pris på å ha blitt kjent med deg her i Bloggverden og ellers!

    Balder boffer ivrig ivei på glade julehilsner til deg og dine. Jeg benytter anledningen til å ønske deg og dine en riktig Gledelig Jul!

    Varme juleklemmer fra Irén :-)

    SvarSlett
  7. Hurra, dagens gode gjerning :-) På vei inn hørte jeg noe skraping, akkurat som en fugl som satt i takrenna. Det er jo ikke uvanlig at de sitter der og spiser. Men jeg så ingen fugl? Fra nedløpet på takrenna så går det er drensrør ned i et slik. Jeg fjernet dette røret og ut av takrenna stikker det ut en stjert. Og en lykkelig blåmeis flyr ut og bort til treet :-)

    Fy, jeg skal ikke sitte her, hus skal ryddes og pyntes og sukkerbrød skal stekes...

    SvarSlett
  8. ..og her sitter jeg og smaker på juleakevitten...hva skjer?

    GOD JUL ÅKKESOM TOVE!
    Klem fra meg og mine, til deg og dine ;o)

    SvarSlett
  9. God jul til deg og dine Tove!!

    SvarSlett
  10. God jul til deg og dine.
    Koslig julebilde.
    Så bra at musefellene er borte på julaften:-)

    SvarSlett