3. januar 2023

Cacheåret 2022

En oppsummering av cacheåret 2022 hører med, denne gang er det fort gjort for det var et særdeles labert cacheår. Sykdom må ta en del av skylda for det.

Litt statistikk.
Da året var slutt sto jeg med 3 559 funn totalt i min cache-karriere Av disse er det 141 lab-cachefunn.
I 2022 logget jeg totalt 133 funn. Av dette var det 90 "vanlige" cacher og 43 lab-cacher 
Det ble ingen FTF dette året.
Jeg arkiverte "Refleksene på Brovoll", siden skauen refleksløypa var i ble hogd ned, og har nå 47 aktive cacher.
Statistikk 31.12.2022 uten labcache-funn


Nesten 1/3 av geocache-funnene tok jeg på en tur i Fet i slutten av april. 

Det var den eneste "langturen" jeg tok dette året. 27 funn ble det denne dagen. Ellers har det vært 1-8 funn de dagene jeg har logget cacher.

Ellers så ble det 8 labrunder + begynnelsen på en runde. 3 av rundene tok jeg sammen med Nøve i Hønefoss. 

Favoritt:
Med så få funn så er det ingen grunn til å lage noen lang favoritt-liste. Det blir ganske enkelt en favoritt og det er 

Store Rustadvatn En av cachen på en runde i fjellområdet mellom Imlan og Darren. En enkel og fin fjelltur med flere cacher. Jeg har tatt en del av cachene her tidligere, men av de jeg fant i år så var cachen her med utsikt til vannet høydepunktet. Selve cachen ligger vel sånn ca. midt i dette bildet. Mer om turen står det i Fjellet i høstfarger

Ellers så ble det gjennomført 8 labrunder. Tre av dem tok jeg sammen med Nøve på Hønefoss. Skal jeg velge ut en favoritt av disse 8 rundene så må det bli 

runden på Lærdalsøyri som viste fram litt av "gamlebyen"

Labrunder 
I 2022 gjennomførte jeg disse 8 rundene
Søndre Park i Hønefoss
Sculptures i Hønefoss
Glatved (Hønefoss)
AHUS (Lørenskog)
Bautahaugen (Hedalen)
Kongevegen - Rundtur i Lærdal sentrum
Nordbytjernet rundt (Jessheim)
Gardermoen airport

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar