20. oktober 2010

Trening - 19. oktober

På tide med litt trening igjen. Denne gangen hadde jeg bestemt meg for hva jeg skulle trene på før vi dro av gårde til Klaseie. Barfi skulle trene fart på bom og møne. Hopp-møne/bom-hopp sånn som forrig gang og så skulle vi gå en hel bane. Vina skulle gå en hel bane. Vina har to økter og Barfi tre. På Klaseie så står det alltid en bane oppe som vi kan bruke og det hadde jeg altså tenkt. Vel, som vanlig ble ikke treningen slik jeg hadde tenkt. Banen som sto oppe var nemlig kjempevanskelig! Og hindrene var plassert veldig kjelkete i forhold til det jeg hadde tenkt å trene på. Jeg kunne selvfølgelig flytte på hindrene, men det ble litt for mye som skulle til så det ble det ikke gjort. Men jeg tok ikke hindrene helt slik de var nummerert.

Vina har som vanlig ikke noen store problemer. Litt egenvilje på hvilke hindre som skal taes, men med hennes fart så er hun mulig å hente inn igjen i tide. Formålet med denne treningen var å se om Vina greide å gå en full bane 2 ganger. Ja, det gjorde hun :-) I sånn passelig tempo.

Barfi, fikk først prøve seg på slalom'n. Det gikk veldig dårlig. Der var fokuset på snusing. Tror det måtte være noen som hadde lagt igjen et spor etter seg akkurat der. Da vi skulle gå banen så var det en bom som sto veldig fristende til, rett ved siden av hoppet hun skulle over. Konklusjonen der er at vi kommer til å bli disket på første løp, det er jeg ganske sikker på. Det er fortsatt ikke jeg som bestemmer hvor vi skal gå :-(
Men da jeg førte på den andre siden av hindret så gikk det bra. Vippa er fortsatt skummel. Farten er sånn passe. Og jeg må jobbe litt mer med å få henne inn og gjennom tunellen. Men ellers så gikk det vel ganske greit :-) Det blir fortsatt for lite planlagt trening. Men det var også her et mål å se Barfi gå en hel bane noen ganger. Og så er det uansett mye trening som skla til så det er bare å fortsette å trene, systematisk eller ikke. Om ikke treningen var perfekt, så ble i hvert fall jeg sliten. Vina og jeg har en STOR jobb å gjøre på kondisbiten :-/

2 kommentarer:

  1. Jeg syns dere er så flinke, er sikker på at med litt mer trening vil dere suse over banen som om dere aldri har gjort noe annet!

    SvarSlett
  2. Takk :-) Ja bare vent, neste år.... Da kommer vi til Sandefjord (kanskje)og skal gjøre det kjempebra ;-)I hvert fall i drømmenen mine :-)

    SvarSlett