28. oktober 2010

Rovdyr og litt småprat

Mufasa begynner å bli gammel og tilbringer det meste av tiden sin i sofa’n. Men om våren og sommeren så blomstrer han litt opp og viser sine kunster som jeger. Han kommer stadig vekk hjem med et bytte, stort sett vånd. De er lette å ta har jeg lest. I sommer kom han forresten hjem med ekorn også. Jeg forstår ikke hvordan han har greid å ta dem, så jeg tror det må ha vært noe galt. Spesielt siden det ble hele tre stykker etterhvert. Staaaakar ekorn, de er jo bare så søte. Mange av bildene mine ligger på en annen pc, så derfor dette tvilsomme bilde av Mufasa :-/ 

bilder fra den gamle maskinen 381

Det er ingen tvil om at våre tre er og blir rovdyr enten jeg liker det eller ikke. Noen mer late enn andre. En dag kom Mufasa hjem med sitt bytte og la seg til under ripsbuska.Barfi gikk bort og sa i fra at hun var også sulten, så selvfølgelig var den fuglen/musa hennes! Og Mufasa slapp den uten protester. Etter en stund så kom Vina og fortalte Barfi, hvem som fortsatt er sjefen her på gården ;-)

Jeg tror dette er filmer fra to ulike dager, men det kunne like gjerne vært en og samme episode.

Ellers så skjer det svært lite. Det var så fint med noen få kuldegrader, med resultatet at det var slutt på sølespor og grushauger overalt. Men så måtte selvfølgelig plussgradene komme tilbake med masse søle igjen :-( Tror jeg gleder meg til vinteren jeg…

IMG_1964, redigert

En biltur rundt her på øvre Romerike på opptil flere svingete veier, jeg måtte innom en del steder før vi dro til Klaseie, medførte en veldig bilsjuk Barfi. Det ble et bagasjerom som måtte tømmes for alt og vaskes.  Men etter den turen så har det faktisk gått veldig bra med Barfi. Knapt nok sikling. Vi har vært på langtur til Hedrum og en god del turer på ag-trening. Både med og uten fôring på morgenen. Kanskje det endelig begynner å gi seg? Vi skal avgårde i dag også. MÅ bare få trent litt. Er altfor dårlig på det. Men siden jeg nå har skrevet at det går bra så kan jeg vel være sikker på at det blir oppkast igjen idag…

høst 015

høst 017

GOD HELG!

7 kommentarer:

  1. Jeg lurer på hvem av damene som hadde vært sjef visst alderen hadde vært motsatt jeg??? Her er det også islendingen som ruler, og Mira gidder ikke prøve seg en gang! Ellers så syntes jeg den mus var en smule ekkel, og jeg får helt noia når jeg ser sånt..Så jeg hadde ikke klart å filme mens en av mine hadde mesket seg med et byttedyr! Men så gir ikke jeg hundene mine rå mat heller da, så jeg vet jo det er meg som er sprø her ;)

    Kjedelig med bilsjuka da, men det er vel bare bilkjøring og atter bilkjøring som kan kurere det!

    Vi venter ikke på vinteren..Valpene syntes det var sååå kaldt på potene! Så sol og varmegrader kom her!!

    SvarSlett
  2. hehe, ekkelt er det, men jeg lar dem stort sett få ete jeg da. Tenker som så at de har godt av litt forskjellig mat. Og som sagt, de er rovdyr, både katter og bikkjer. Men ekornet fikk ingen av dem ete. Kan det ha noe med utseende å gjøre tro... ;-)Det er forresten Irene som har filmet.

    SvarSlett
  3. Vittig med byttedyr. Frost inviterer jo alt til lek, sto og dytta på en padde i sommer med snuten, men det var det. Men han fant en død fugl en gang som ble båret rundt som et trofe og så kastet opp i luften (kanskje han prøvde å få den til å fly igjen?). Å spise det derimot, har han aldri vist noe interesse for. Kanskje det har sammenheng med at han fores på V&H, så han får alt det råe villdyret i han trenger:)

    Ille med bilsyke, Frost har aldri vært særlig bilsyk, men han trives mye bedre i bilen etter at jeg kjøpte Versoen, hvor han sitter i bur bak med sikt på alt som skjer bakover.

    Så deilig med snø, her er det for øyeblikket blitt "varmt" igjen, så nedfall fra himmelen er regn og ikke snø. Frost foretrekker snø.

    Ha en god helg når vi kommer dit!

    SvarSlett
  4. Hmmm, da må jeg komme med en historie. Kattene våre hopper inn og ut av soveromsvinduet vårt som de vil om sommeren.En sen kveld etter at vi hadde lagt oss, hørte jeg at en av dem kom inn, og den andre begynte og frese...
    Jøss tenkte jeg..hva skjer, de pleier jo å være kompiser. Etter å ha kikket under senga ser jeg en av kattene sitter med en mus i munnen,som den andre prøver å få tak i... Ja,ja tenker jeg og prøver å jage ut katta som har musa. Ikke før jeg har tenkt tanken begynner han å fortære sitt flotte måltid ( UNDER SENGA MI!!!)
    Jeg gir opp utkastelsen, og legger meg under dyna og hører på en knasing som var bare utrolig avskyelig.... Og det føltes som en evighet!!! Etterpå var pus kjempefornøyd og gikk ut igjen.Men jeg rev sengene bort fra veggen og satte i gang med rengjøring. Ikke mye som var igjen der nei, men fy flate så grusomt.. Så rent ble det i hvertfall. Nå er vindus"døra" steng, og det gjennomføres muse-sjekk før man kan passere..INGEN spiser mus under senga mi....

    SvarSlett
  5. Ja slik mat skal spises UTE!Lurer på hvorfor kattene skal vise fram fangsten sin hele tiden? Kattene våre kommer i hvert fall mjauende hjem nesten hver gang og legger det gjerne på trappa.

    Tviler på at V&H har noe med saken, jeg har også fôret med det. Tror ikke de ble noe mindre interressert i annen mat av den grunn.

    SvarSlett
  6. Det er så herlig å se hvordan hundene ordner opp mellom seg. Morsomt at du har filmet det :)

    SvarSlett
  7. Så utrolig søte Barfi og Vina er:)

    SvarSlett