24. desember 2022

God jul!

 

Det er så kaldt at pelsen til Barfi rimer.


Nå har vi vaske gølve

Jammen godt at det er mørkt det meste av døgnet og at strømprisene sørger for at det er mørkt inne og.

og vi har børi ved

Nå er det så kaldt at det skal bæres mye ved for å holde varmen.

og vi har sett opp fugleband

Og andre fuglematere blir fylt opp stadig vekk. Vi har en gjeng småfugler, spurv, kjøttmeis og blåmeis  som spiser mye nå om dagen i tillegg til å kaste mye på bakken. Jeg syns de er kresne/slomsete.... I går var det flere dompapper på besøk også. Det var stas. De er jo så fine og så veldig jul.


og vi har pynte tre

Det tar plass, men det er nå koselig og hører med. Det blir liksom ikke jul uten.

Da var det vel ikke mer fra Prøysen som passet...

Julematen er omsider i hus

Aner ikke hvorfor, men jeg sliter alltid med å få ribba i hus. Syns det er umulig å få tak i ei ribbe som er slik jeg vil ha den.

Huset er pyntet

Nissene er utplassert. Syns jeg har masse julepynt, men det blir aldri så fint som andre har det.

Julekort er skrevet og sendt.

Jeg holder fortsatt på dette med å skrive julekort. Det blir færre for hvert år, men de er desto viktigere. Jeg har noen venner der dette julekortet er den enste kontakten vi har. Desto mer stas er det å motta denne oppdateringen på noe av det som har skjedd det siste året. Og ofte en kommentar om at neste år, ja da må vi treffes.


Det er skrekkelig mye som ikke er gjort...

Men jul blir det i år og, selv om den nok blir litt annerledes.

Jeg fikk en overraskende oppmuntring fra arbeidsgiver


Håper dere alle får noen fine juledager akkurat slik dere ønsker de skal være. 

GOD JUL!



4 kommentarer:

  1. Håper du har hatt noen fine juledager og god romjul Tove :-) Julehilsen fra Heidi

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og det samme til deg, Heidi. Nyt siste rest av ferien din :)

      Slett