11. september 2013

Treningsdagbok–Drøbak 8. sept. -13

Ny dag, nye muligheter, denne gangen i Drøbak. Og fortsatt strålende vær, skulle tro det var sommer og ikke høst. Nå var det spennende å se om vi fortsatte der vi slapp i går eller om vi var tilbake i den gamle leksa vi har drevet med i sommer?

H1M

WP_001101

OI!!!! Dagen begynte også i dag med hopp. Og for en HOPP-bane! Det sto KUN hopp-hindre på banen i tillegg til en slalom midt på. Det er det første gang jeg har sett.

Drøbak_hopp_1237023_164291273775335_380959815_n

Banetegningen viser at det egentlig skulle vært med en del andre hinder, men tilgjengelig bane og hindre gjorde at disse ble byttet ut med hopp. Så denne banetegningen stemmer ikke helt, men nesten hvis du ser hopp istedenfor pølse, tunnell osv. Det var en fin løpebane i dag og. Et par foranbytter og så var det egentlig bare å gi gass resten. Utfordringen var å få fart inn og i slalommen – som vanlig... Jeg pleier jo vanligvis å gi Barfi ganske mye godbiter mens vi varmer opp og så får hun den siste like før vi går inn i ringen. Sånn at lommene er tomme. Det gjorde jeg også her, men det virket som Barfi satte denne siste biten i halsen. Så jeg var mer opptatt av om hun var klar til å springe enn å prøve å få giret henne opp. Ingen god oppladning altså og dermed ingen toppfart på startstreken. Men ellers så syns jeg det gikk ganske bra, til å være oss. Jeg var spent på tida, om vi greide standardtida i dag også? Sukk, nei, 1,50 i tidsfeil. Men tross alt bedre enn på lenge om vi ser bort i fra gårsdagens «super-hopp-løp» Men utrolig irriterende likevel da. Enda godt at vi er ferdignappa.

WP_001103 

4. plass (10) 1,50 tidsfeil, 3,11 m/sek Dommer: Peter Holmberg

2M

Drøbak_ag_1236648_164291223775340_1184201394_n

Også her en fin løpebane, men med 2 «fartsdrepere» Den første allerede etter hinder 2. Og den løste jeg veldg dårlig, ja den 2. også... Det var 2 hopp rett fram, møne rett fram deretter, men det skulle vi altså ikke ta. Derimot skulle vi ta hoppet 90 grader til venstre. Hmmm, full fart framover , men så ikke framover likevel...Jada, jeg vet, «golfkølla» fra kurset i sommer + rundt, burde kanskje vært brukt der, men den har jeg jo aldri fått til. Det ble en laaaang sving der og det tok tid før vi fikk opp farta igjen. Så gikk det vel ganske greit resten fram til nest siste hinder. Her safet jeg for at vi ikke skulle gå feil og det tok litt tid det og. Så det ble en del tidsfeil.

4. plass (8) 8,05 tidsfeil 2,58 m/sek Dommer: Peter Holmberg

 

Lag –Mellom

Drøbak_lag_1235322_164291257108670_497440418_n

Nok en fin bane. Også her var det en fartsdreper etter hinder 2. Og et stort spørsmål om hvordan jeg skulle føre der. Her prøvde jeg faktisk å bruke «golfkølla» Det var i hvertfall det jeg tenkte på, utførelsen var nok ikke i nærheten, men det er jo ikke verst bare det at jeg i det minste prøver å tenke litt på hva Peter har prøvd å lære meg. Tror i hvert fall at jeg valgte riktig løsning for oss og den fungerte ganske bra. Det samme med hopp nr 8 etter tunnellen, der gikk vi tilbake mellom 8 og 14. Et greit gjennomført løp for vår del. Denne dagen var det kun 3 lag som var med, så vi var sikret pallplass så lenge vi greide å komme igjennom med 3 hunder uten disk. Og det gjorde vi. Problemet var bare at det gjorde de 2 andre lagene også....

WP_001118

Utrolig store og flotte premier. Barfi og jeg gikk faktisk feilfritt! Uten tidsfeil. Med et nødskrik, vel og merke, men det holder det.  MellomSmurfene kom på 2. plass så nok et napp på laget og oss som deltok. Fy søren så gode vi begynner å bli! Smilefjes som blunker

WP_001120

0 feil! 3,04 m/sek Dommer: Peter Holmberg

 

Smurfene fra Eidsvoll begynner å gjøre seg bemerket  på pallen og på stevner generelt. Tror det er vanskelig å unngå å legge merke til oss i smurfeklærne våre. Nå gjenstår det å se om de som skal delta i NM, stiller opp i smurfeskjørt og –luer. Hege med Bailey og Turbo er jo supergode, det er noe alle vet. Men det finnes jo en del andre gode også. Så at Hege reiser hjem fra Drøbak med 4 x 1.plasser på 4 løp, ja det er imponerdende, rett og slett! Så det er litt ergelig at vi ikke greide å vinne lagløpet, for da hadde Hege vært på toppen av pallen 5 ganger denne dagen. Kjempemoro var det at Christine og Maiken endelig kom igjennom begge sine løp uten disk og at Maiken i tillegg vant og fikk napp i ag var rett og slett høydepunktet denne dagen.

Oppsummering av helgen:

En opptur helt klart. Viss vi ser bort ifra de 2 ag-løpene så er jeg veldig godt fornøyd. Ikke minst over at Barfi jogget istedenfor å krype over bommen. Det går bittelitt raskere gjennom slalommen. I alle disse 4 løpene hadde vi over 3 m/sek. 2 av løpene var feilfrie og et til som var det nesten. MEN dette var 4 løpebaner og så fort det er snakk om litt mer utfordringer i banen med «rundt»-hinder så faller tempoet vårt drastisk Trist fjes Det er bare å innse at vi må trene.... Og at det er viktig at jeg jobber skikkelig på start. Men tenk at vi hadde 4,22 m/sek!! Egentlig så burde jeg dratt hjem etter hopp-løpet i Maridalen og aldri deltatt på flere stevner. Da kunne jeg jo levd i toen på at vi er blitt så gode Smilefjes 

1 kommentar:

  1. Nok en gang, fantastisk imponert over dere. For et comeback denne helga da :D :D

    Gratulerer igjen!

    SvarSlett