25. november 2010

joda - det står til liv...

Joda det er liv i oss alle sammen fortsatt, men jeg har meldt meg ut av Bloglandia for en stund. Merker det blir sånn hver gang jeg er opptatt med litt "større NIHK-saker". Men nå merker jeg at jeg plutselig blei litt pratesjuk så her kommer det vel litt (eller mye :-/) om ingenting har jeg en mistanke om. Det skjer en del hos oss, men ikke så mye å skrive om her. Til dere som venter på rapport, slapp av den kommer etter hvert. På min sære måte, det tar bare litt tid ;-) Abstinesene dukket forøvrig opp mye raskere enn forventet.

Jeg har endelig god samvittighet overfor Lapphundstikka :-) Har egentlig ganske god samvittighet overfor NIHK også, men om den er like god når noen ukers arbeid omsider kommer på trykk, vil vise seg...Det er i hvert fall veldig kjekt å se hvordan samarbeid gjør ting mye bedre. Morsomt er det også, selv om det ikke er alltid jeg som får det som jeg vil da ;-) Og i den forbindelse må jeg jo passe på å skryte litt. Jeg er bare SÅÅÅ glad for at jeg kjenner Hans Thollef og Irén og er frekk nok til å utnytte det :-))) TUSEN TAKK begge to for alt det dere gjør! Det gjelder å utnytte andre når man ikke har kunnskaper selv ;-) Og tusen takk til dere som sender inn bilder og tekster! Men siden det er snakk om ganske mange så sier jeg bare "ingen nevnt - ingen glemt!" Vi er heldige som har dere! Irén har laget mange flotte logo-utkast, jeg gleder meg til å se den ferdig og i bruk. Ja for jeg håper og tror den blir det :-) Og dere som skal på Dogs4All: dere MÅ ta turen bortom standen til norsk islandshund klubb!!! Den er på baksiden av lapphundklubbens stand. Der kommer dere til å se noe fint! Jeg skal i hvert fall dit for å se hvordan resultatet av noe av Hans Thollefs arbeid har blitt.

Forrige uke var jeg ganske så effektiv. Onsdagskveld var det ag-kurs ( står om det i teningsdagboka) Torsdag var jeg i Hedrum. Ikke så mye å si om det, bortsett fra at jeg må snart nedover igjen. Da må jeg bli noen dager så jeg får gjort noe, sjekke opppussinga til Nina bl.a ;-) Og resten av uka var jeg på julebord. Ikke så mye å si om det heller. Men trivelig var det, mye god mat var det også. Og nei, jeg har fortsatt ikke lært at man IKKE skal smake på alt :-S Denne gangen var det 72 stk fra Nannestad og omegn som var samlet på Gålå. Mange kjente, en del som jeg har sett før og en del helt nye. Tror vi har vært der 10-12 ganger nå jeg, så dette er tradisjon :-) Snø var det også, men ikke mye, omtrent like mye som i Maura 5 cm. Skien lå som vanlig igjen hjemme, så det var ikke noe problem. Bildene her er tatt før snøen kom.

Jeg har begynt et nytt og bedre liv, trur eg.... Jeg jogget i hvert fall litt i går, 15-20 min. Det bør "drepe" et vaffelhjerte i det minste. En begynnelse altså... Så spørs det om det blir som så ofte før, fortsettelsen blir det aldri noe av :-( Badevekter og store speil er noe dritt! Jeg er enig med Ole Brumm jeg :-)

Noe gledelig har skjedd i det siste, en skikkelig opptur :-) Som noen har fått med seg så roter jeg fælt og jeg skreiv vel at jeg hadde bestilt feil frimerker til utsendelsen av forrige medlemsblad. Den tabben gjorde at jeg måtte rundt på bygda noen ganger for å kjøpe flere frimerker :-( Når jeg nå skulle betale regningen så begynte jeg å se på faktura og følgeseddel. Da viste seg at jeg hadde bestilt riktig frimerker kr 15 :-) og hadde betalt for det også :-( Siden følgeseddelen viste at jeg fikk 14,50 frimerker så var det enkelt å klage til Posten og det skal Posten ha, de er greie å ha med å gjøre når jeg klager. Fikk en ganske bra kompensasjon for feilen. Men oppturen var jo beviset på at hjernen min IKKE hadde rota akkurat denne gangen i hvert fall. Her er det best å ta med seg de lyspunktene som finnes ;-)


Nå skal jeg kun ha fri 1 dag i løpet av de neste 15 dager. Jaja det er vel bare å innse at jeg må jobbe litt for lønningsposen min ;-) Da er det bra noen er hjemme og passer på.





Det er visst ikke så enkelt å organisere bildene her på blogspot som i Live, så bildene får bare stå her de har havnet.

4 kommentarer:

  1. Koselig å høre fra deg igjen!! Men den derre treninga tror jeg er overdrevet!!
    Synd at jeg ikke får sett standen til Islandsk fårehund da jeg ikke skal på 4dogs i år heller!! Roxie har fått løpetid!! Så da var det jo greit at jeg hadde glemt å melde henne på!!

    God at du har 2 flotte jenter som passer på!!
    Ha en flott helg!! Snart så begynner hånball, ski, skiskyting og masse sport på tv igjen!

    SvarSlett
  2. Se det skjer masse hos deg. Ikke rart du er litt lei blogging. Skjønner det. Det er vi alle inn i mellom.

    Flotte bilder du har tatt av Barfi og Vina. Gleder meg til å se dem snart. Du kommer vel en tur før jul?

    Jogge??????? Har du blitt syk? Ikke overdriv dette, det kan du BLI syk av, Tove. Haha....

    SvarSlett
  3. Tove da, jeg rødmer, hihihi. Det er bare koselig å hjelpe til vet du. Men jammen har det krevd sin kvinne å få meg til å sette i gang. Hadde ikke blitt til noe uten deg :-) Du gjør en formidabel innsats!! Den logoen har jeg fortsatt en høne å plukke med kjenner jeg... Vi får se ;-)

    Alltid like koselig å svinge innom her hos deg for å høre om "ingenting". Flotte bilder av skjønningene dine!

    Takk for omtanke og gode ord, Tove! Balder og jeg kjenner at det gjør godt når noen bryr seg som du og flere her i Blogglandia gjør!

    God helg-KLEM fra meg, og nuss fra Balder :-)

    SvarSlett
  4. For en koselig oppdatering, syns det må være greit å ta noen pauser fra Blogglandia ved jevne mellomrom!

    Flink du er som har begynt ett nytt og bedre liv - eller kanskje bare forbedret det eksisterende?

    Ha en fin helg på dogs4all, jeg hadde tenkt meg innover, men det får bli med tanken i denne runden:)

    SvarSlett