29. april 2009

BILDER

Stort sett bare bilder denne gang.

IMG_2446 

Det er mye som kan lekes med, en isboks f.eks.

IMG_2452

Målet mitt er å få tatt et fint bilde av dem sammen, men det er ikke lett...

IMG_2457

Og enda verre er det å få tatt et bilde av Barfi i nærheten av grisene. Her sitter hun litt i skjul og misunner dem matene deres.

IMG_2464

Griser har fine neser. Sånn er det med den saken :-)

IMG_2467

Men litt snodige kankje?

IMG_2468 

Bare idyll? Det hadde nok ikke vært det om den ene hoppet over i nabobingen. Apropo svineinfluensa, norske griser har ikke svineinfluensa :-) Disse er snart klare for en  biltur ;-) Og takk for det, jeg begynner å bli lei av å få blåmerker på lår og legger og griser som skal gå akkurat der jeg skal gå. Både fram og tilbake, hver gang!

IMG_2473

VEKK, VEKK! Barfi begynner å bi sliten av dagens arbeid.

IMG_2475

Det kan se ut som om Barfi har lyst til å hilse på en gris, men sannheten er nok heller at det er noe matsøl akkurat der snuten til Barfi er.

IMG_2478

Nå tar vi en pause begge to.

IMG_2481

Hei Prikken, vil du ikke leke?

IMG_2487

Vina holder vakt og Barfi er trøtt.

IMG_2491

Jeg har begynt å ha en kort langline på Barfi. Hun er i ædabæda-dufårikketakimeg-alderen ;-)

IMG_2492

"Drivhuset"

Det blir i det varmeste laget i forhold til lysmengden, men det blir da stort sett blomster ut av det likevel. 48 planter i hver kasse, så derfor har jeg kontroll på antallet. Greit med å ha vært jordbærprodusent. Kasser og kurver derfra kan brukes til mer enn jordbær. Hos oss kan det fort være kuldegrader i juni. Så jeg planter ikke ut før i månedskifte mai/juni. Kan jo ikke vente helt til St.Hans.. Så hos oss begynner blomsterbedet å bli fint når det begynner å bli avblomstret  hos alle andre. Påskeliljene blomstrer forresten i mai/juni. Så da er det ganske fint i det blomsterbedet, da har ikke ugrasset kommet så langt heller.

9 kommentarer:

  1. Neimen så nydelig!!
    På noen bilder ser ho stor ut, mens noen ganger bitteliten, søt og uskyldig...
    Tror du noen av småplantene dine vil overleve Barfi???

    SvarSlett
  2. Så koselige bilder fra grisefjøset, ikke rart at Barfi er litt skeptisk til grisene de vel "bitte litt" større enn henne.
    Hun er så pen, ser at kontrasten mellom fargene kommer mer frem, så har hun en flott "storesøster" også.

    SvarSlett
  3. Dixie liker også godt isbokser ennå! Tror aldri hun kommer til å bli lei av det... :)

    Så stor og fin Barfi har blitt! :) Snart er hun like stor som Vina... ;) Kjekt å se bilder av dem begge, og grisene også! Og ja: griser har fine neser!

    SvarSlett
  4. Takk, takk :-)
    Kan ikke ta sorgene på forskudd Nøve. Og selvfølgelig kommer ikke Barfi til å drive med noe tull ;o)

    SvarSlett
  5. Jeg har litt sansen for det øverste av grisebildene. Kanskje jeg skal ha det på toppen av bloggen ;0) Da vil den i hvert fall skille seg ut litt og bikkjebilder blir det visst nok av likevel. hmmm - skal tenke på det.
    Prøvde en gang å legge til tilleggsteksten "litt om oss med krøll på halen", men fikk ikke til å plassere den der jeg ville ha den :-(

    SvarSlett
  6. Det hadde jo vært litt morsom med et grisebilde på toppen! :) Og den teksten passer jo veldig fint, siden både grisene, Vina og Barfi faktisk har krøll på halen! Så jeg synes det var en god idé, jeg! :o)

    SvarSlett
  7. Masse fine bilder, Tove. Og for en hundegal som meg synes jeg faktisk grisene var finest. Flotte nærbilder av grisene. Men bildene av Barfi og Vina på trappa var også flotte. Det en blitt et vakkert ansikt på den frøkna.

    Du har jo en hel haug med plante. Skal bli moro å se bildene av dem senere i sommer.

    SvarSlett
  8. Barfi er et skikkelig matvrak forstår jeg?? :o) Skikkelig stilige grisebilder!!! Du bare MÅ ha det på toppen av bloggen din:o))

    Så flink du er med blomster Tove!! Åh, du kan komme hit og ordne opp litt. Jeg har ikke vært i blomsterbedene enda.....

    Det var et fint innlegg, med morsomme bilder:o)

    SvarSlett
  9. Ja, du simpelthen bare MÅÅ har det grisebildet på toppen!!!

    Barfi blir jo bare skjønnere og skjønnere - flotte farger har ho. Vina er jo min favoritt-dame fra før, og der hun sitter og holder vakt på trappa mens Barfi slapper av - det er et kjempe-fint bilde!!

    Alt for mange planter for meg - og åssen har du og får tid til alt???

    SvarSlett