12. april 2023

Koselige overraskelser


 Det er ikke rart det er godt å være tilbake i jobb. 

Første dag så ble jeg møtt med en varmende velkomst. Det ble vel strengt tatt ikke gjort så mye fornuftig denne dagen.

Og ikke er det så rart det ikke blir gjort så mye da arbeidsplassen min så slik ut heller noen dager senere. Det var mer kake, blomster, gaver og "besøk"

Og nå dukket jammen meg opp enda en overraskelse. Vi har en kontakt på jobben som er en kunstner med nål og tråd, men at jeg skulle være en av dem som fikk glede av dette var en stor overraskelse. 

Som jeg ofte har sagt, jeg har verdens beste kollegaer. Og det er en glede å være tilbake. MEN det er et lite men. Jeg har fulgt rådet om å begynne forsiktig så jeg jobber kun 20 % Det er jo ingenting og jeg trodde at det skulle være "barneskirenn". Tja, for det første så rekker jeg jo ikke å gjøre noen ting, for jeg er i tillegg skikkelig rusten. For det andre så er jeg tydeligvis helt råtten og jeg tåler rett og slett ikke å jobbe. Vel jeg lever fortsatt i troen på at jeg skal bli "normal" igjen, og tenker at jeg skal prøve meg fram dette året så får jeg heller se hvordan det står til og hvor langt jeg har kommet i løpet av et år. I mellomtiden har jeg vel blitt godt kjent med NAV og hva AAP står for. Det blir vel i hvert fall "smalhans" framover. Men nå har jeg jo trening i å bruke lite penger. Det har f.eks. ikke vært brukt penger på frisør og shampoo det siste året.

Her er det fortsatt full vinter med rikelig med snø på jordene. Skiløypa på jordet ble nok kjørt opp for siste gang på langfredag, men på åsen er det fortsatt flott å gå på ski. Nå har ikke jeg rørt skia siden jeg var i Hallingdal. Da innså jeg at det ikke er så morsomt å gå på ski med så lite krefter som jeg har for tiden. 

Nå har jeg vært en tur på Pusterommet. Jeg fikk dessverre ikke noe hjelp med tanke på dette rare låret mitt, men hun bekreftet i hvert fall at det er "rart" Hun så at det var mindre muskler i låret og rompa enn på den andre siden. Jeg fikk et forslag til et treningsprogram for å trene litt styrke sånn generelt for hele kroppen. Så de siste ukene har jeg prøvd å skjerpe meg litt med trening. Jeg skal tilbake til Pusterommet i begynnelsen i juni så jeg har litt press på meg til å ha gjennomført en del trening før den tid... Målet er jo å komme meg i form til å kunne gå vanlige turer igjen. 

Foreløpig så er det kun rolige lufteturer med Barfi.

Mye snø til tross, lyden av gjess nordover bringer lyden av vår.

Men til sommeren - da satser jeg på at det blir mange fine turer. Det kan fort være at det er det som er veien til å komme tilbake til "normalen" Om det er korte flate turer eller om det er litt mer skikkelige turer aner jeg ikke. Jeg er forsiktig med å legge planer.

6 kommentarer:

  1. Det er gøy å bli gjort stas på, uansett om det er velkommen tilbake eller hipp hurra ❤️
    Hva er den tingen som det er sydd hardangersøm på?
    Håper du får orden på låret ditt, uansett hvordan.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ligger en pakke papirlommetørkle inni der.

      Slett
    2. De ble fine i hvert fall :)

      Slett
  2. Det er mange som setter stor pris på deg, Tove :) ....de kakene ser jo bare sååå gode og fristende ut!
    Gleder meg til vi treffes igjen, jeg er veldig spent på å se sveisen din!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, kakene var gode, spesielt den gule :) Jeg er spent på hvordan hårfargen blir. Syns det blir mer og mer grått.

      Slett