27. september 2016

Nonsnatten og Darren

Søndag
Ny dag, nye muligheter. I dag skulle vi kjøre til Imle (Imlan) og gå derfra. Ikke mot Hallingnatten som vi gjorde tidligere i sommer, men den andre veien i retning Høgfjell..
Men først måtte vi selvfølgelig en tur innom YX på Bromma for å tanke brommabaguetter ;) Nøve burde snart kreve sponsing :) Vi brøytet oss vei forbi de asiatiske turistene som det kryr av her, fikk tak i baguettene og stakk til fjells.
Det var den 1. dagen i elgjakta i området så det var kanskje ikke spesielt smart å gå kledd i mørke klær, men de skuddene vi hørte var et godt stykke unna der vi var, så det gikk så fint så.
Barfi var også klar for ny tur.
Kommer dere snart eller???
Turfølget vårt.
Lapp'isene
Tassen
Pauser er viktig!
I dag hadde vi god tid og kunne bare ta livet med ro - stadig vekk.
Noen er bedre på opplading enn andre ;)
Vi vandrer med freidig mot. Den spisse toppen nesten i midten av bildet, Darren er et av målene for dagen.
Dette var et lett terreng å gå i. Merket jo nesten ikke at jeg hadde vært på langtur i går.
 Først måtte vi oppom Nonsnatten og dagens 2. cache ble logget. Flott utsikt. Har jeg nevnt at jeg syns det er mye fjell i Norge? Vel - her ser du også ganske mye av dem.
Og utsikt ned på Rustadstølen og Bergheim skal ligge gjemt omtrent midt i bildet.
Det var så fint fjell i området. Med masse kvarts som lyste opp som snø eller sølv og som glitret som diamanter.
På tide å spise Brommabaguettene.
En ny cache fikk også sin plass.
 ååååååh så godt!
På tide å gå videre.
Opp dit.
Darren 1102 moh.
Det så så langt ut, men plutselig var vi her på toppen. Nesten ikke slitne en gang.
Utsikten var det ingen ting å si på. Dette er noen av fjelltoppene som kan ses herfra.
Det var på tide å gå ned igjen.
 Her var det så fint og sola dukket opp så vi måtte bare sitte og nyte en stund her også.
Barfi har funnet seg en god venn.
 Noen mener han blir sultefôret....
Mens andre mener det er ladetid.
Det var litt myr som skulle krysses på slutten av turen.
En veldig fin tur i lettgått terreng. Masser av flott utsikt og vakker natur. I følge Endomomdoen så gikk vi nesten 13 km.

Dagen ble avsluttet med at jeg fikk smake på treak. Noe jeg aldri har vært borti før, men har sett de lage det på Norge rundt. Så det var spennende. Og det var kjempegodt! Nam nam :) :) :)
TUSEN TAKK, Nøve  for nok en flott helg, med fine turer og alle tiders turfølge! :) :) :)

2 kommentarer:

  1. To meget vellykka turer, om jeg kan si det selv! Sist-nevnte tur burde vi kanskje gått to runder :-))))
    Jeg har drøssevis med bilder liggende, og skal få laga ett blogginnlegg snart jeg også, bare jeg får tid. Er heldig, og har fått fint vær idag også, og da kan man jo ikke sitte inne!
    Håper vi ses igjen snart! En sann glede å ha dere med på tur :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det blir alltid fine turer i ditt turområdet og plusser man på trivelig selskap så kan det jo ikke bli bedre :)
      Tove

      Slett