20. april 2014

Geocaching i påskeuken

 

hedrum-april 002

Så er påskeferien min over. Skulle gjøre masse fornuftig denne uken, men det har det heller blitt dårlig med. Jeg har bl.a. sittet og søkt og googlet reisemål, flybilletter og overnatting med tanke på årets gam-tur. Og av en eller annen merkelig grunn så bare fyker tiden av sted når jeg holder på med dette… Men en del caching har det blitt. Fant ut at det var nøyaktig 2 år siden vi registrerte oss i “klubben”. Så da måtte vi dra ut for å logge litt.

V__D1EF

Barfi er selvfølgelig med. Denne cachem var formet som en fuglekasse. Alltid morsomt med cacher som det er lagt ned litt ekstra arbeid i.

WP_001690

Rasteplassen på Andelva er riktig så idyllisk.

WP_001695

Eidsvoll bygdetun var en positiv opplevelse. Mye mer innholdsrikt enn det jeg hadde sett for meg, velholdt og fint var det der.

En annen dag satte vi kursen mot Gran på Hadeland. der er det faktisk flere vulkaner. Ja i hvert fall litt rester av det som en gang har vært en vulkan. Sølvsberget var vårt mål.

gran 005

gran 064 gran 065

Det var ca 1 km å gå for å komme opp på toppen. En sti som var godt tilrettelagt med mange infoplakater underveis. Og masse blåveis!

WP_001709

Utsikten fra toppen var det ingenting å si på. Både mot Randsfjorden og den andre “vulkanen” Brandbukampen. Og den andre veien mot Søsterkirkene. Det skulle visst være mulig å se Gaustatoppen også + mye mer.Cachen som skulle ligget her fant vi ikke. Men turen var fin okke som.

gran 055 gran 042

Cachen som lå ved Søsterkirkene fant vi uten problem

gran 001

..og ved Presteenkesetet Sjo Her døde dikteren Vinje (som faktisk er en fjern slektning)

gran 004

og Steinhuset. Her lå det også en prestegårdshage med en spennede historie

gran 014 gran 013

Dette kan man vel kalle rekkehus?

gran 068

Det ble også en tur hjem til Hedrum. Og der har det endelig kommet noen cacher. Litt klatring måtte til

hedrum-april 003

Som sagt, alltid morsomt med cacher som er forseggjort

hedrum-april 009

Det er aldri feil å få et glimt av Lågen eller Liverøkollen

hedrum-april 011 hedrum-april 013

dette er fortsatt hjemme Smilefjes
hedrum-april 016

og den siste cachen vi skulle logge lå her

hedrum-april 022 hedrum-april 021

Det var gult i gult med påskeliljer på gravstedene

hedrum-april 028

Tror vi endte opp med 15 loggede cacher denne påsken. Ikke verst til å være oss.

3 kommentarer:

  1. Så mange fine steder dere har vært! Andelva er jo kjent for meg også ;) Men jeg har ikke vært noen av disse andre stedene, og søsterkirkene har jeg veldig lyst til å se! Så spesielt med to kirker helt ved siden av hverandre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det er veldig spesielt med disse to kirkene. De ligger jo kloss i hverandre. Har kjørt forbi og sett dem på avstand noen ganger, men aldri vært helt oppe ved de. Og så var det jo flere interessante hus og historier like ved der. Vel verdt en tur :)
      Og så er jeg veldig fornøyd med meg selv som hadde greid å løse to mysterier som 2 av cachene i Hedrum var. Helt riktige koordinater :)
      Tove

      Slett
  2. jøss, du har jo vore skikkeleg driftig! :) Så gøy å sjå så mange fine plassar, og få logga litt cacher i tillegg!

    SvarSlett