18. august 2013

Treningsdagbok–Fredrikstad 17. aug. -13

Jaja, så bar det av sted på stevne igjen. Denne gang til Fredrikstad. Jeg hadde i det minste vært litt fornuftig og kun meldt oss på EN dag og til og med den dagen det viste seg å være bra vær. ca 18 grader, sol og lett bris. Det er jo nesten perfekt det. Og ikke minst med tanke på at det bøtta ned med regn både dagen før og etter ( i hvert fall i Maura…) Denne gang var jeg den eneste av Smurfene som deltok på stevnet. Men heldigvis var Hans Thollef og gjengen der så jeg hadde trivelig selskap denne gangen og. Og så kom Kjersti på “besøk”. Det har snart blitt tradisjon dette at jeg treffer blogge-venner på ag-stevner i Moss og Fredrikstad. Så en trivelig dag ble det uansett hva man kan si om prestasjonene våre i ringen.

Jeg syns vel egentlig at det ikke gikk så gæli med oss, helt til jeg hørte kommentarerne og så på resultatlista. OK, gikk det såååå smått ja…. Og så var Irene med denne gangen så jeg har film jeg kan se på. Filmbevis (som ikke er trikset med) og resultater ljuge som kjent ikke.

Hopp 1 Mellom

Vi begynte først med hopp. Banen hadde et “rundt hinder” allerede som nr to, så fart fra begynnelsen stoppet opp allerede der. Men så syns jeg det gikk greit helt til vi kom til pølsa som var det 3. siste hinderet. Der er jeg altfor sein med å vise hvor hun skal og drar Barfi forbi. Og dermed ble det en vegring og 4-5 sek som gikk der. “Jammen, jammen, Barfi du måtte da forstå at du skulle gjennom den pølsa som lå rett fram der?!?!” Flinke jenta mi det som gjør som jeg viser og ikke som hun selv vil Smilefjes Når jeg ser på filmen så ser jeg jo også noe jeg vet og som jeg derfor prøver å unngå, nemlig at Barfi stopper opp hvis jeg tar bakombytte. Det eneste stedet det ikke er noe problem på er ved mønet. Men når vi driver og trener slalom her hjemme så kommer jeg jo ofte bakfra, når vi bare trener slalom, så derfor tenkte jeg at det går sikkert bra. OK, nå vet jeg bedre. På filmen ser en tydelig at Barfi stopper opp, ser etter meg og “spør om hun gjør det riktig”. Men så går hun en av sin beste slalommer på lenge.  På stevne vel og merke. Vi går ganske mye bedre når vi trener her hjemme. Men da med en helt annen pushing, gjentatte forsøk og supergodbiter i handa. Når jeg prøver det samme hos Hege så går det i et annet tempo igjen. Stoooor forskjell på hjemme og andre steder, med andre ord.  Ja og så var det den pølsa da. Der tok jeg det nok som en selvfølge at Barfi forsto at hun skulle igjennom den, den lå jo rett fram og jeg ser at jeg er altfor sein og lite tydelig på å vise henne den. Min feil igjen! Utrolig irriterende.

H1M-Fredrikstad-13

9. plass (19 startet) 1 vegring + 10,66 tidsfeil = 15.66 feil, Gj.sn. fart 2,61. Dommer: Helge Himle.

Agility 2 Mellom

Her fikk vi en bane med mye rundt om og noen feller. Vanskelig bane å lære syns jeg og absolutt ingen bane vi kom til å få opp farta i. Men jeg syns selv at vi jobbet bra. Men nå gikk det smått i slalommen igjen. Mens bommen gikk bedre enn på lenge. Og jeg tok et foranbytte før bommen der jeg egentlig hadde tenkt å ta et bakombytte, men det fungerte jo veldig fint.  Enda den syns jeg virket skranlete før vi begynte. En titt på filmen viser at vi faktisk tusler igjennom det meste av banen. Jeg fikk så god tid at jeg la inn en veksling før vippa som jeg egentlig ikke skulle ha, men hadde jo også god tid til å veklse tilbake igjen etter vippa. Masse tidsfeil. Den klokka går rett og slett altfor fort Smilefjes som blunker

2M Fredrikstad -13

6. plass ( 8 startet) 23,23 tidsfeil, Gj.sn. fart 2,47 Dommer: Helge Himle

002

Arrangørene var utrolig gavmilde når det gjaldt premiering, Vi fikk faktisk premie på begge  løpene våre. Normalt ville vi ikke fått på noen av dem. 1/3 av startende er vel en vanlig premiering rundt om kring. Men takker og bukker vi.

Så over til litt analyse. Nå som jeg har film kan jeg jo studere litt ekstra. Det går mange sekunder spesielt i slalommen, bommen og vippa, men også i store svinger og ikke minst i tunellene. Ja, de renner rett og slett  ut hele veien…. Smilefjes som blunker Jeg begynte med å si at tenk om vi kunne få en bane uten slalom? Eeeeh ja og så uten vippe - og bom – og  tuneller i bøy – og rundt hinder – og pølse….. Hmmm ikke mye som blir igjen da nei???? Joda, en bane med møne, lengde, hjul, rør og hopp rett fram. DA skal vi få opp farta da! Smilefjes som blunker

Som jeg sa til Irene, så må vi bare innse at det er akkurat på det nivået her vi er gode for og kose oss med det. Jeg driver med agility for å aktivisere Barfi og fordi dette er den formen for aktivisering jeg syns er moro.

 

1M-Stav-12

Men det hadde vært så utrolig moro å få til slike løp igjen! Greit nok at dette er en enkel kl 1 løpebane, men se på farta over bommen og vippa! Her bruker vi 4 sek på bommen ( 7 i går) bare TO sek over vippa ( 6 i går) 4 sek i slalommen ( 7 i går) Når vi går en bane uten banefeil og med denne farten, DA er jeg veldig fornøyd! Men joda vi koser oss nå og, jeg må bare slutte å forvente at vi fortsatt har Stav-nivået.

utstyr 015

3 kommentarer:

  1. Pølsefeilen var jo veldig trøttsom, men det jeg synes er fint, er at dere stort sett aldri ellers får vegringer, og det er jo supert! Og ja, hovedsaken er så absolutt å ha det moro sammen :)
    Som vanlig veldig koselig å møte dere igjen, Moss og Fredrikstad er faste turer for meg hvert år :)

    SvarSlett
  2. Eg syns du har ein vanvittig fin innstilling, eg! Det vert ofte mest morosamt når ein gjer slik kun for å ha det gøy og aktivisere hunden. Eg må no berre sei at for meg som ikkje har greie på dette her så syns eg det ser utrulig bra ut! :D Eg hadde aldri i verda fått Heino til å gjera dette der, han er for lettdistrahert - han hadde nok sprunge bort til ein av dei andre hundane midtvegs i løpet..
    Haha, flott vest på det siste bildet!

    SvarSlett
  3. Jeg er veldig fornøyd med vesten min. Både selve vesten, teksten og motivet. Og ja, vi, i hvert fall jeg har det moro :)

    SvarSlett