9. januar 2012

LITT

Et nytt år betyr at jeg sliter med  å skrive 2012 istedenfor 2011.
Etter en desember med kun 3 arbeidsdager, 2 turer til Tyskland, Hedrum-turer, juleforberedleser og –feiring, som føyk avsted, så er jeg nå tilbake til hverdagen igjen.Det er alltid mye å gjøre på jobben like etter nyttår. Så det blei litt brå overgang for å si det sånn. Men det er litt deilig å komme seg vekk fra alle julekakene også. Nå er jeg litt skeptisk til åssen denne hverdagen blir om 2-3 uker. Jeg pleier å stå opp kl 4 når jeg har tidligvakt. Må jo ta høyde for at bikkjene kanskje skal luftes, og at det dagens 1. tekopp som tar minst ½ time, den skal tross alt nytes Smilefjes  Så jeg må stå tidlig opp for å ha god tid og likevel være på jobb kl 6. Nå skal vi snart begynne å jobbe 1 time tidligere om morgenen. Det vil jo dermed si at jeg må stå opp kl 3? Det er ikke engang tidlig, det er midt på natta det!!! Så nå tror jeg nok at jeg skal vurdere veldig alvorlig å vente med både te og spising til jeg er på jobb. Og bikkjene får hversågod og fortsette søvnen sin til lenge etter at jeg har dratt. Kl 3 blir det ikke aktuelt å stå opp. Hjelp! Til sommeren skal vi sikkert begynne enda tidligere?
På tide å begynne på årsoppgjøret både for NIHK og gården. Det er alltid like spennende det å se hvordan resultatet blei? Ofte blir det jo litt sånn: ”Hva!  har vi tjent så lite og har vi virkelig brukt sååååååå mye penger????” Jaja, men  i år blir alt sååååå myyyyye bedre. Selvfølgelig Smilefjes som blunker
vinter 016
Den finske boden på julemarkedet i Rüdesheim fikk god avsetning på slike fargerike sokketøfler til kalde GAM-jenter. De er fôret med fleece så de er veldig gode, kanskje litt vel varme innimellom.
vinter 025
Her er spilledåsen jeg kjøpte. Den er forøvrig best uten musikk, men litt morsom når ungene danser på isen og snøen fyker i kula.
Naboen vår kjøpte seg valp i sommer. Og Barfi er bare såååååååå lykkelig når de får leke sammen. Og heldigvis syns Leo at det er akkurat like moro. Han er en Rigdgeback og større enn Barfi allerede. Så nå fyker Barfi bort til naboen så fort hun har muligheten til det, det kan jo hende at Leo er ute?
Nå som jeg vet at jeg skal fortsette i den samme jobben kan jeg begynne å planlegge litt igjen. Kalendere er fyllt inn med tidlig- og seinvakter. AG-stevner på Østlandet, noen aktuelle utstillinger og litt annet. Resultatet er noen helger jeg absolutt skulle vært både her og der og på jobb samtidig. Men heldigvis ikke like mye kræsj i år som i fjor ser det ut til. Hmmmm det er ikke veldig mange ledige helger? Det skal helst være 1 Hedrum-besøk hver mnd også. Jeg lurer på når jeg skal prøve ut denne nye hobbyen vår???? Det spørs om jeg kanskje burde kutte ut noen ag-stevner, selv om jeg har fri?  Men 1. mai i Moss må jeg jo være med på? Det er bare det at jeg jobber 1. mai... Og lapphundspesialene?  Den i Kongsberg er selvfølgelig på en jobbehelg. Biri-utstillingen er i år på en frihelg, men det er ag-stevne den helgen...  Og Drammens-utstillinga er også samtidig med et ag-stevne i Drammen. Kongsberg blir det i hvert fall ikke. Julaften og nyttårsaften, ja det meste av jula og dagene like før skal jeg få lov til å jobbe i år.Skikkelig heldig med andre ord ;-)
Jeg har nå meldt på Barfi på utstilling i Bø. Jeg får vel hjelpe ringsekretæren med å bli kvitt noen gule bånd også. jeg er redd Barfi kommer til å stille som nakenhund den dagen. Men men noen må jo sponse NKK også Smilefjes som blunker Vi skal jo på jentetur og ta med både ag og utstilling når vi først er der.
vinter 035
vinter 043
I dag fikk Vina og Barfi mat som de måtte bruke tid på. Og det mens snøen dalte så de snødde nesten ned.
vinter 003
vinter 004
Pappa har fått seg katter, veldig kjælne, men de prøver visst å rive ned huset.
 
Jeg har fått meg et nytt motto:
Litt – er tross alt bedre enn ingenting.
Ikke sant?

Og nå vet jeg hva det vil si å være overtrent ;-) I fjor fikk jeg min første "idrettsskade", strekk i leggen. Nå må jeg så absolutt være det de kaller overtrent. Jeg merker at jeg har et stort potensiale som jeg sliter veldig med å få ut ;) Så det må jo være overtrening som gjør at jeg er sliten og lei allerede etter 3-4 min???????  Men som sagt: Litt, er tross alt bedre enn ingenting ;-)

12 kommentarer:

  1. Åh, de sokketøflene så knallgode ut! Jeg er så frossen på beina til enhver tid, at hjemme går jeg med både tynne ullsokker og tykke strikkasokker. Gulvkaldt... :(
    Jeg vurderer sterkt å dra til Kongsberg for å titte i år, så synd at du jobber! Jeg er mest spent på om jeg klarer å kjenne igjen noen av de jeg følger bloggene til, kan liksom ikke forvente at folk går rundt med et skilt med navnet på bloggen sin ;)
    Moss burde jeg jo også få tatt en tur til, det er jo ikke lange biten for oss her nede.
    God tirsdag!

    SvarSlett
  2. Så tidlig du står opp, kl.fire er midt på natta det og. Og jeg som synes kl. seks er tidlig :(
    De tøflene så deilige ut, friske farger som lyser mot en mørketida :)
    Tenker Vina og Barfi koser seg i snøen, ser ikke ut som vi får oppleve snø her i år. Det regner og regner, blåser og blåser.

    SvarSlett
  3. Himmel og hav så tidlig du står opp. Da hadde jeg vært i koma og en fare for trafikken.

    De sokkene var knalltøffe. De så varme og gode ut. :)))

    Ser du er en opptatt dame. :) Da får jeg vel ikke se deg i år heller. :((((

    SvarSlett
  4. Det hørtes supertidlig å stoppe opp kl 4 på natta. Spesielt for meg som bare jobber aften.
    Hørtes gøy ut med en ny hund i nabolaget. Ifølge Ville er en RB med navnet Leo en supervenn. Fordi hun har en RB-Leo og lillebror Lord som nå er enorm, som turkamerater ilag med far... Ville er sjefen;o)

    Ja vi kan se langt etter snøen her hjemme, deilig for Vina og Barfi som endelig har fått snø!

    SvarSlett
  5. Joda Nina det må vi jo få til. Problemet er bare at nå som pappa har katter så vet jeg ikke om jeg kan ta med bikkjene lenger.

    Kjersti: Jeg tipper på at Nøve skal til Kongsberg. Og henne kjenner du igjen:-) Så da er det bare å huke tak i henne så kan nok hun peke ut de fleste. Jeg tror hun har hilst på veldig mange av de lapphund-bloggerne jeg følger i hvert fall.
    På stevnet i Moss og Fredrikstad bør du ta en tur.

    Det går egentlig helt greit å stå opp tidlig. Så lenge vekkeklokka står langt unna senga, sånn at jeg ikke rekker å slå den av før jeg husker at jeg MÅ stå opp. Det blir mye verre utover dagen for jeg har selvfølgelig ikke lagt meg tidlig nok. Middagslur er ofte en løsning.

    Sokketøflene er veldig fargerika ja :-)

    SvarSlett
  6. Ja Leo er toppen, syns Barfi :-)

    SvarSlett
  7. Vi kan jo møtes selv om du ikke har hundene med, Tove. Snakke kan vi med eller uten hunder. Selv om det er litt synd. ;)

    SvarSlett
  8. Fredrikstad 25-26. august og da har jeg fri :-)

    SvarSlett
  9. Som de koser seg i snøen :)

    Og kl. fire er fortsatt midt på natten ;)

    SvarSlett
  10. Takk! Da er de to datoene også notert i kalenderen :)

    SvarSlett
  11. Synes du er flink jeg, Tove. Jeg kan sikkert skaffe deg et gavekort/vennekort på Elixia. Da kommer du virkelig i stimen. Så kan vi sykle side om side. Kanskje jeg spør om du vil være min ledsager på Lillehammer-Oslo hvis min ledsager blir syk/skadet. Bare si fra. Du er på god vei til toppformen nå. Fin treningsbane har du jo også som du sikkert kommer til å bruke enda mer. Lykke til spreka.

    SvarSlett