27. oktober 2011

Ingenting, egentlig…

Det begynner å bli rolige dager på jobben og dermed tid til å blogge. Men jeg har jo egentlig ikke noe å blogge om. Ikke mye spennende eller nytt som skjer. Men det har vært litt ”dyr” i det siste. En morgen jeg gikk mellom parkeringshuset og terminalen så så jeg en rev kun 2-3 meter unna meg. Den virket nesten tam, der del lå i grasset og nesten innbød til kos eller lek. Rød og fin i pelsen var den og så dette er ikke noen skabbrev. Nå har det stått litt om den i avisa den siste uka. Noen opplever den som agressiv, de fleste som tam og ei dame skreiv at denne reven har hun matet i 2 år. Den har nok uansett funnet seg et sted med mange søppelkasser og god mattilgang.

Her står det litt om Mikkel: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5783401.ece

En hare har jeg også sett flere ganger på flyplassområdet, så helt ”dødt” er det ikke utenfor gjerdet.

rådyr 008

Ellers så ser jeg rådyr stadig vekk. Jordene våre er det perfekte matfat for tiden, der halve kornavlinga ligger igjen på jordet isteden for på Mølla. 2-5 rådyr går der stort sett hele dagen.

rådyr 010

Vina og Barfi prøver etter beste evne høylytt fortelle dem at de er på forbudt området, men rådyra bare ser på dem og fortsetter å beite. De vet at disse to har de ikke mye å frykte fra. Muligens en løpetur inn i skauen om de har uflaks.

Da jeg hadde vært i Hedrum sist så hoppet det et rådyr over veien. Jeg så det i god tid og stoppet opp. Tenkte for meg selv at det kommer vel kanskje flere. Men jeg så ingen og begynte å kjøre igjen. Da hoppet det plutselig 3 til ut i veien. Det ble bråstopp på både meg og rådyra. De er neimen ikke lette å se inni lauvkrattet. Veldig synd jeg ikke hadde med fotoapparatet. Så jeg fikk ikke tatt bilde av dem der de sto i grøfta og så på meg. De er jo så vakre.

Jeg var på vei til ag-stevne i Tønsbergområdet. Kom meg uten problem gjennom promillekontrollen på Jarlsberglinna også og hadde en trivelig dag på stevne. Alltid hyggelig å treffe Hans Thollef. Men vår egen innsats på banen var en skikkelig nedtur. Jeg syns vi gjorde mye bra i Fredrikstad, men denne dagen gikk det smått, veldig smått.

ag-september 047

Ja når det til og med går seint på mønet, da er det ikke mye å rope hurra for. Denne gangen hadde jeg bare med meg Barfi. Nå har vi tatt en liten treningspause fra Ormlia og prøver å finne fram litt bedre fart hjemme med korte og enkle økter. Det går så som så...

Ellers så har det vært mye NIHK i det siste syns jeg. Først med å få satt sammen og sendt av gårde Islandshunden nr 3. Så var det å endelig få gått igjennom klubbens regnskap og sette opp en oversikt over økonomien på Frya-treffet. Og ikke minst prøve å få skrevet ned noen kommentarer til de andre i styret i håp om at de skal forstå hvordan jeg har tenkt. Det er ikke så enkelt... Så var det NIHK-kalenderen for 2012. Valgets kvaler med å velge ut hvilke bilder som skulle brukes. Jeg har fått inn mange fine, men måtte jo prøve å bruke fra flest mulig eiere og samtidig velge bilder med bra nok kvalitet og som kunne passe inn på den og den måneden. Jeg håper resultatet blir bra. Regner med å se den ferdig trykket om 1uke eller 2. Og nå er det jammen snart på tide å begynne å tenke på Islandshunden nr 4. Det begynner å bli godt å tenke på at det nå kun er 2 blader igjen, det var siste gang jeg laget NIHK-kalender osv.

Jeg har begynt å skrive et stykke til lapphundstikka om Barfi på MH-test, men har funnet ut at det gidder jeg ikke likevel. Det har stått mer enn nok om Barfi der, jeg har allerede bidratt og behøver ikke å ha dårlig samvittighet. Og det er mer enn nok andre som kan skrive om dette om det er ønske om det.

Derimot så må jeg snart få satt meg ned å få laget en CV...

Nå venter jeg på at det skal fryse på såpass at det er slutt på å tråkke i søla overalt. Hjulspoeren på jordet står fortsatt fulle av vann.

4 kommentarer:

  1. Én ting er sikkert Tove, når du antyder at det ikke er så mye å skrive om, ja da må en beregne god tid på å lese ;-) (sagt i beste mening altså! :-)

    Du aktive dame - ligger ikke på latsiden i det hele tatt. Fine bilder da, og skjønner godt at du gjerne skulle hatt med kamera når skogens ville dyr stiller seg opp.

    Men uff så leit med den jobben din! Forhåpentligvis åpenbarer nye spennende muligheter seg når du bokstavelig talt lukker døren bak deg! *krysser fingre og krykker og alt som er* :-D

    Ønsker deg en trivelig helg og ser frem til nok et flott medlemsblad i posten :-)

    SvarSlett
  2. Takk, Irén :-)

    Flyplassreven er nå skutt :´( http://www.rb.no/lokale_nyheter/article5786854.ece

    Og rådyra var på plass i blomsterbedet i dagmorges. Ikke rart bikkjene måtte gi beskjed ;-)

    SvarSlett
  3. Det er så kjekt når ein treff på vilt ute i naturen synst eg! Eg vert aldri lei av å treffe på elg og reinsdyr - som eg treff på ganske ofte, men eg vert like fascinert kvar gong!

    Synd at reven måtte skytast. Det er jo artig med slikt besøk synst eg. Men det er vel kanskje ikkje like praktisk å ha ein rev luskande rundt på ein flyplass!

    SvarSlett
  4. Jeg synes det er koselig med litt dyr fra skogen på besøk. Da er vi lissom litt med i naturen. ;)

    Du fikser deg jobb på null-tid. Men blir det med den skuffen din???? Det er ikke sikkert.

    Lykke til i morgen!

    SvarSlett