21. juni 2011

Treningsdagbok- Sandefjord 18. og 19. juni-11

Som vanlig kom vi oss avgårde litt seinere enn planlagt og dermed kom vi fram til Bugårdsparken såpass seint at vi blei henvist til å parkere et stykke unna der ringene var. Vel, der røyk muligheten til å ha bikkjene i bilen til å begynne med. Siden vi var seint ute og det snart var tid for briefing så blei det litt stress. Det er mye som skal bæres på gitt! Stoler, bur, utstyr og bikkjer. Vel vi kom da bort til der ringene var. Hmmm er det noen kjente her? Jippi, der kom Hans Thollef og Askur Smilefjes  Så da slo vi oss ned sammen med dem, midt i målet. Alltid kjekt å være sammen med islandshundvenner Smilefjes  Der hadde vi god oversikt over både ringen til de store hundene og de små/mellomstore hunder. Som vanlig skulle vi stille i begge ringene. Men denne gangen var dette ikke noe stress siden vi skulle gå med hver vår bikkje denne helgen, Irene og jeg. Irene skulle gå med Barfi og jeg med Vina på lørdag og så byttet vi bikkjer på søndag.  Bikkjene oppførte seg ganske så bra i burene sine. Vina er faktisk stort sett rolig så lenge vi er i nærheten Smilefjes Men sa i fra at vi hadde glemt noe når vi gikk i fra henne. Vel jeg måtte jo det da jeg skulle filme Irene og Barfi. De var nemlig dem av oss som startet først. Det gikk veldig bra til og begynne med. Irene syns nesten det gikk for fort. Men så da de kom bort i det hjørnet som lå nærmest der vi holdt til så var det tydelig at Barfi hørte Vina. I hvert fall var hun på vei ut av banen og Irene måtte jobbe iherdig for å få henne med seg igjen. Resten av banen gikk bra. Ganske bra over vippa til og med. Ganske utrolig at de ikke fikk en vegring på denne “bærturen” i hjørnet, men..

Så var det Vina og meg. Det gikk som det pleier. Vi tusla oss igjennom uten noen store sprell av noe slag. Barfi og Irene i hopp gikk også veldig bra helt til siste pinne i slalommen. De fikk en vegring der. Vina og meg i hopp blei ikke filma og det er vel like greit. Dette var en superenkel rettfram bane. Det gikk sånn som vanlig nok en gang, men med en Vina som plutselig også skulle på en liten “bærtur” Jeg aner ikke hvorfor. Hele lørdagen var det knallvær og vi hadde en riktig så trivelig dag sammen med fam. Bergan. Kjempemoro å se på Hans Thollef og Askur som går såååå bra Smilefjes

Lørdag og finvær

Søndag våknet vi opp til regn. Og jeg lå ei stund og vurderte hva vi nå skulle gjøre? Skulle vi virkelig gidde å sitte i regnværet for å gå 3 dårlige løp!?!? Vi hadde jo ikke noe telt å sitte i. Etter litt grubling så bestemte jeg meg for at vi drar bort akkurat i tide til briefingen og går agility-løpet med Barfi og så drar vi hjem igjen hvis ikke regnet gir seg. jeg ville jo gå med Barfi jeg og. Som tenkt så gjort. Irene blei sittende i bilen sammen med bikkjene, mens jeg gikk for å briefe. Gleden var stor da jeg oppdaget at Hans Thollef hadde fikset tak til oss Smilefjes En presenning i “taket” på målet ble et perfekt “telt” Smilefjes Tusen takk, Hans Thollef og Wenche!!! Vel da var det jo bare å hente alt utstyret igjen da. Nesten i hvert fall. Vina fikk bli igjen i bilen. Men sjeg gikk agility-løpet med Barfi.  En bane med mye “krøll” her og der. Her måtte jeg bruke våre 8 min på briefingen og enda så satt ikke banen i hodet mitt. Jeg så ei felle som kunne bli farlig. Mye mere fristende å gå rett fram på mønet enn å gå til høyre på det hoppet som var satt opp i “gjerdet” Jeg bestemte meg for å gå slik at jeg kunne avskjere Barfi. Hmmm, det viste seg å være en veldig dårlig ide.  Jeg var jo altfor sein til å få til det! jaja,  det er lett å være etterpåklok. Og så lærte jeg i hvert fall at det blir helt feil. Og gjett om jeg fikk høre det av Irene da jeg kom i mål! “Du må jo ha kontakt med Barfi! Du må bruke navnet hennes. Du må da forstå det!!” Grrr, jammen godt at den jenta skal reise til den andre sida av jordkloden snart Smilefjes som blunker 

Takket være presenningen til Hans Thollef og regnet som nesten hadde gitt seg, bestemte vi oss for å ta de to siste løpene også. Vina skulle kun gå hopp på søndag. Så vi hentet Vina og gikk en runde i parken før vi satte oss til for å vente på de neste to løpene. Barfi og jeg først. Nok en gang en bane med mye krøll. Men vi kom oss igjennom uten for mye tull. Og ja, denne gangen så brukte jeg navnet til Barfi opptil flere ganger Smilefjes Det gode været som skulle kommet i løpet av dagen så vi ikke noe til. Nei det begynte heller å regne mye mer Trist fjes Så da Irene og Vina skulle gå var det ganske så vått ja. Vina var ikke akkurat noen turbo der hun tuslet rundt. Og når hun i tillegg går bort i et hjørne og begynner å snuse opp i lufta, ja da renner jo tidsfeilene på… Vet ikke om det var matlukt som lokket eller hva det var?

Søndag og regn/grått.

Alt i alt hadde vi en trivelig og morsom helg. Irene syns det var morsomt å få gå stevne hun også, ikke bare være kameramann og handtlanger. Ja det var i hvert fall moro å gå med Barfi Smilefjes Og så må jeg vel innrømme at Irene “vant”!  Hun fikk jo plassering i alle løpene sine, mens jeg fikk en disk. Og hun hadde også raskere tider. Men så gikk hun med Barfi i finvær, mens jeg gikk i regn Smilefjes som blunker Og så er det bare å se at vi har mye å jobbe med fortsatt. Mye raskere og tryggere slalom, vippa er jo et kapittel for seg selv og så må vi få vekk de lange svingene og ja ganske enkelt få opp farta. Men det var da noen oppturer ogsåSmilefjes Vippa går bedre og bedre, bittelitt... Jeg ser antydning til framsending inn i noen av tunnellene og litt fart her og der og ikke så mye stopp-jeg vil ikke. Og så er ikke Vina alltid sist av dem som ikke har disket lenger. har det kommet med enda flere dårlige eller har Vina blitt litt bedre? Tror nok det er det første som er svaret. Det er overraskende få feilfrie syns jeg i klassene “våre” Det var mange morsomme baner denne helgen. Det er mye mer morsomt med slike “litt krøll”-baner enn rettfram-baner, det er det ingen tvil om. Noe nytt målebrev på Barfi fikk vi ikke ordnet.

Det er veldig lenge siden jeg har sett bikkjene så slitne som de var på søndag kveld.

Resultater:

Lørdag: BARFI og Irene: Ag 1S -24. plass (37) 23,54 tidsfeil 2,04 m/s

                                                Hopp 1 S- 17. plass (37) 1 feil + 13,29 tidsfeil = 18,29 feil 2,54 m/s

                                               Dommer: Harald Scheldrup

                 VINA og Tove: Ag 1 M-5. plass (15) 32,29 tidsfeil 1,87 m/s

                                              Hopp 1 M- 8. plass (14) 27,55 tidsfeil 1,89 m/s

                                              Dommer: Per B kirkevold

Søndag: BARFI og Tove: Ag 1 S- disk

                                                 Hopp 1 S- 8. plass (30) 19,43 tidsfeil

                                                 Dommer: Per B Kirkevold

                  VINA og Irene: Hopp 1 M – ??? gadd ikke å vente på resultat

                                                  Dommer: Harald Scheldrup

5 kommentarer:

  1. Det ser ut på Dogweb som at Vina kom på 3. plass på søndag, men det må vel være en 4. plass i såfall. Forstår ikke helt ag-listene på dogweb jeg...

    SvarSlett
  2. Så flinke som dere er!!! Her i huset skal vi se på Agilityfilm UTEN lyd heretter. Blir full fart i stua, Odin Og Draumur leter etter disse hundene de hører ett eller annet sted :-)
    Stå på videre, superflinke er dere :-)

    SvarSlett
  3. Det må jeg si.....råbra Tove!!! Irene er jo kjempeflink. Du må fortsette å sende henne inn på banen. :))))

    Synd jeg ikke fikk hilst på dere i helgen. ;( Ser dere aldri ellers noe mer. Kanskje senere i sommer du er her?

    SvarSlett
  4. GRATULERER TIL VINA OG IRENE - 3.-plass! Og dere som ikke ventet på premieutdelingen...... For JA - Vina ble nr 3! :-)

    Takk for trivelige dager i Bugårdsparken. Både med finvær og regn. Gøy å se Barfi og Vina i farta - og det går så bra fremover :-) Gleder meg allerede til vi treffes på neste stevne :-)

    SvarSlett
  5. Isakstua: Det med lyd kan være en prøvelse ja, Bikkjene hører i hvert fall hva som forgår ;-)

    Nina: JA det må vi få til. Skrekkelig lenge siden sist.

    Hans: Tkk ( fra Irene :-) ) Håper vi sees igjen snart ja :-)

    SvarSlett