17. juni 2011

AGILITY

Denne uken blir det mye agility. På onsdag var vi på Ormlia og trente. Nå er vi så heldige at Ragnar skal være med som instruktør en del ganger framover. Smilefjes  Det er ikke tvil om at det blir noe helt annet når vi har med en som leder oss og har noen tanker bak treningen også. Og ikke minst så er han flink til å SE. Kommer med masse tips om hva vi bør konsentrere oss om. På onsdag så var vi flere som sleit med farta. Og Ragnar i likhet med et tips jeg har fått tidligere mente at vi skulle trene på mellomhøyde. Bare tull å slite ut Barfi på storhøyde. Nå har jeg trent på alle slags høyder med Barfi, men siden ingen av de andre har mellomhøydehunder så blir det mye stor høyde, men nå er vi flere som kommer til å bruke mellomhøyde. Dette var 1. treninga etter Frya, så jeg var spent på denne “store farta” som Irene hadde fått fram på Frya? Vel den fulgte ikke med meg i hvert fall Trist fjes Barfi var rette ofg slett ikke i humør til å springe fort og i hvert fall ikke hoppe. En ganske dårlig dag rett og slett.

Torsdag holdt Hamar og omegn hundeklubb klubbstevne. Siden det ikke er så mange aktuelle ag-stevner i år for vår del så hadde  jeg meldt på Barfi der. Siden vi skal til Sandefjord i helgen så hadde jeg egentlig tenkt å droppe det. Men etter Frya så har Irene og jeg bestemt at Irene også skal gå, sæ da var jo klubbstevne en veldig fin test. Irene har faktisk aldri deltatt i konkurranse før. Kun en bronsemerkeprøve med Vina. Hun har jo trent opp Vina i noen år + Mico, men ga seg før Vina debuterte på stevner. Så vi stilte inn GPS’s og kjørte i retning Løten og Vang. Var overhode ikke trygg på hvor vi skulle om måtte bare stole blindt på GPS’n. Heldigvis var den riktig innstilt Smilefjes

Irene og jeg skulle gå med hver vår bikkje og bytte på til neste løp. Irene sartet med Vina i agility. Vel det viste seg nok en gang at trening og godbit er noe helt annet enn konkurranse og ingen godbit. Jeg har sett Vina både bedre og verre, men de tuslet nå i vei i sånn passe tempo. Som vanlig fikk vi 2 sjanser i ag. Men denne gangen var det 1.løpet som var det beste. På den 2. forsøket så begynte Vina å snuse på banen. Det er ikke vanlig, men det var flere som sleit med det i går. jeg skulle gå med Barfi og hun satte i vei i et skikkelig tempo Smilefjes Jøss, tenkte jeg! Men så blei det en skikkelig bærtur etter hoppet før slalommen, vet ikke hva hun skulle borti der, men hun gjentok dette på 2. forsøket også. Og så var det å tusle igjennom slalommen og så gikke det vel ganske bra resten Smilefjes På 2. forsøket så stoppet hun opp foran et par hopp i tillegg til at hun ikke skulle igjennom tunnellen. Et dårlig løp med andre ord, men det første var jo ganske bra så da var det ikke så farlig. Fikk en 3. plass på det Smilefjes

Så var det åpen hopp. Der gikk jeg med Vina. Vel vi tuslet igjennom. Hun har ganske enkelt ikke kondis tror jeg og virket ganske uinterresert, men vi kom da igjennom på vårt vis Smilefjes som blunker Dumt jeg ikke tør la henne gå noe særlig løs her hjemme, for hun hadde hatt veldig godt av å kunne jage kråker og skjærer hver dag. God intervalltrening det Smilefjes De fikk gå løse i går da jeg dreiv på ute og endelig fikk plantet ut sommerblomstene mine.  Irene gikk med Barfi og det gikk slettes ikke verst Smilefjes passelig fart, bittelitt bedre i slalommen og inn på 3. plass her også Smilefjes Vippa var forøvrig ikke med på noen av løpene i dag. Vi kom hjem med fine premier og prøver og bli enige om hvem som skal gå hva i helgen.

Her er Åpen hopp løpet til Barfi og Irene. Det var visst ikke så lurt å zoome så mye som jeg gjorde, men..

Barfi og Irene Åpen hopp

4 kommentarer:

  1. Heldigvis var det ikke noen stor forskjell på om det var Irene eller jeg som gikk, så da slipper jeg å gå av med pensjon :-)

    SvarSlett
  2. Det ser ut som dere koser dere med hundene.
    Så koselig at dere er to til å håntere hundene.
    Lykke til i Sandefjord.
    jeg kan desverre ikke komme å se på dere:-(

    SvarSlett
  3. Heia Irene!!!! Det var ikke dårlig i debuten.:)))

    Jeg jobber i helgen, hadde planer om å dra og se på dere. :( Når har dere møte tid?

    SvarSlett
  4. Utroligt morsomt å se Tove!! Irene er jo kjekpe flink! Kjekt at mor og datter koser seg sammen med hund og agility også ,)

    SvarSlett