18. juli 2015

Nytt familiemedlem

I vinter måtte vi si farvel til Mufasa

februar 019

Han sluttet å spise og ble tydelig skranten. Han var nesten 19 år og han kan tross alt ikke leve evig.

 

Så nå var vi klare for å få en ny katt.

WP_20150717_080

En fin liten kattepus kom til gårds i gårkveld.

Han brukte ikke mer enn 1 time på å okkupere Irenes seng.

V__1319

Her skal jeg bo!

Det store spørsmålet var hvordan Barfi ville ta i mot en ny katt?

Barfi har hele tiden hatt lyst til å være go'venn med kattene som hører til her i huset

Kattene har ikke vært like interessert.

oktober 033 - Kopi

En snuse-hilsen så får det være bra

Barfi-vår-14 003

og til nød dele sofa.

Alle andre katter kjeppjages (bjeffjages og springjages) vekk av Barfi. Det er et lurveleven uten like så fort hun ser en katt når vi er på tur.

Så vi var veldig spente på hvordan hun vil ta i mot en ny katt.

Vel svaret er at hun gjerne vil bli go'venn eller adoptivmor for katten. Hun piper og piper og vil så gjerne snuse og hilse på

Men hva med katten? Han vil absolutt ikke ha noen nærkontakt! Han freser, krummer rygg og gjemmer seg så godt han kan. Jaja det går seg vel til etter hvert. Tviler på at de blir go'venner, men en våpenhvile vil det vel bli – håper jeg.

Hva han skal hete har vi ikke bestemt enda. Må bli litt kjent først. Det er i hvert fall veldig kos med denne lille karen.

3 kommentarer:

  1. Så trist med Mufasa :( 19 år er en respektabel alder, og jeg er bombesikker på at han hadde det godt i alle sine dager. Nå springer han over jorder og leter etter mus sammen med min Nøste, som vi hadde da jeg var lita :)
    Gratulerer med ny liten krabat! Ligner litt på Stripa til Nøve, men det har jo selvsagt med farger og tegninger å gjøre :)

    SvarSlett
  2. Så koselig!!! Klart det går seg til hos deg, når det gjorde det hos meg. Bare vent til katta er husvarm, så :-)
    Stripa har blitt godvenn med Doffen også, selv om han var litt skeptisk i starten. Imorgen får vi valpebesøk. Da tenker jeg Stripa skal få kjørt seg!
    Lykke til! Blir nok nye fremskritt imorgen :-)

    SvarSlett
  3. Så trist med Mufasa, men alt har en ende, og jeg er sikker på at han har hatt 19 flott år på gården hos dere.

    Bare vent Tove, snart er katta "helt sjef"!

    God sommer!

    Hilsen Gry og jentene

    SvarSlett