1. oktober 2013

Treningsdagbok–Askim 29. sept + 4kantcup

Snublinga på vei ned fra Blånebba kostet litt mer enn det jeg forventet. Kneet er fortsatt ikke helt bra.  Så jeg var skeptisk til helgens agilityløp. Jeg har ikke trent på 3 uker, kun gått vanlig turer og ikke så mange av dem heller. Men jeg satset på at jeg glemte eventuelle vondter så fort jeg var i ringen, dessuten så går det ganske bra å springe rett framover. Irene var med som reserve og skulle ta over hvis det ikke gikk.

4kantcup

WP_001213

På lørdag var vi med på 4kantcup, en uoffisiell konkurranse mellom klubbene Gjøvik, Hamar, Nannestad og Eidsvoll. Alle går åpen hopp og åpen ag og så bruker man resultatene til de 5 beste fra hver klubb for å se hvilken klubb som gjorde det best. Dette var stevne nr 5 og Gjøvik vant de 2 første gangene og Eidsvoll de neste 2. Så spenningen var stor blant Smurfene (Eidsvoll) om vi greide å vinne for 3. gang og vinne pokalen til odel og eie. Og det gjorde vi Smilefjes Hurra!! Ja, ikke at Barfi var en av de 5 beste hundene som ga tellende resultat, men vi er med på å juble likevel. Det finnes heldigvis mange gode Smurfer i Eidsvoll. Barfi og jeg fikk en vegring på slalommen. Barfi gikk inn på pinne nr to. Så der gikk det litt ekstra tid + 5 feilpoeng selvfølgelig. Irriterende med den vegringen.  Noen toppfart var det heller ikke på resten av løpet. 13,18 tidsfeil + 5 feil = 18,18 feil og en gj.sn fart på 2,5 m/sek.  Selv om det gikk greit å springe så fikk Irene gå med Barfi i hoppløpet. Jeg angret veldig da jeg så banen og prøvde å overtale Irene til å bare være tilskuer Smilefjes som blunker Det var nemlig en fin løpebane. Irene og Barfi var flinke og gjorde det bedre enn meg. 2,54 tidsfeil og gj.sn 3,03 m/sek. Petter Nordlien var dommer.

 

ASKIM

H1M

Det gikk som sagt ganske bra å springe så jeg dro av sted til Askim uten reservehandler. Hoppløpet var en fin løpebane. Og det var rett og slett et bra løp av oss med en god start og bra flyt. Et feilfritt løp med hele 3,5 sek til gode på standardtida. Dette var vårt 4. napp i hopp, så jeg tror kanskje at jeg våger meg opp i kl 2 på neste stevne. Selv om jeg vet at alle de nappene vi har fått har vært på løpebaner… Det kan være greit å gå i samme klasse i både ag og hopp.

4. plass (22) 0 feil = Napp. gj.sn. 3,58 m/sek Dommer: Helge Himle

WP_001220

2M

Her var det en litt annen type bane, med litt mer fartsdrepere, men ellers en fin bane. Jeg gikk forresten og brifet den feil et par runder før jeg oppdaget at hinder nr 11 skulle tas fra motsatt side enn det jeg trodde. Takk og lov at jeg så det! Det ser ut til at problemene med å komme over bommen uten å lirke seg oppover nå er over. Hurra! Ja ikke at det går så innmari fort, men i hvert fall i mer normal Barfi-fart. Også i slalommen syns jeg at vi går raskere nå, så lenge vi ikke roter det til i inngangen. Ingen problemer, men det gikk altså ikke så fort og en del tidsfeil ble det.

7. pl (12) 10,09 tidsfeil. Gj.sn. 2,66 m/sek. Dommer: Helge Himle

Lag-Mellom

Her fikk vi en overraskende enkel bane syns jeg. Også dette en flott løpebane. Veldig forøyd. problemet er jo at dette ikke var en bane de andre lagene nødvendigvis disket på. Så vi ventet spent i mål på resultatlista. Barfi og jeg gikk uten feil og hadde brukbar fart, men litt tidsfeil fikk vi. Ronja var den eneste av Smurfene som gikk feilfritt, så fullt så enkel som den kunne virke var den tydeligvis ikke. Det var disse feltene da….Oslo Krapylene gikk feilfritt 3 stk og vant, men MellomSmurfene kom på 2. plass! Hurra! Det var nok flere lag som sleit. Barfi og jeg fikk 6,73 tidsfeil og gj.sn 2,8 m/sek. Barfis 4. lagnapp. Dommer: Petter Nordlien.

WP_001240

Indre Østfold Hundeklubb hadde en imponerende premiegavmildhet. Alle som gjennomførte uten disk fikk premie og de tre som kom på pallen fikk en hel bærepose hver seg med premier. I tillegg så var Vom&Hundemat der med 2 x 1/2kg pølser til hver hund som startet. Husker vi fikk det i Moss også det 1. året jeg var der. Så selv med bare 4. og 7. plass + 2. plass i lag så fikk vi med oss en hel haug med premie hjem. Nok en gang så er det i løpebanene vi  får opp akseptabel fart. Men jeg er fornøyd med at vi har fått vekk de virkelig stygge tidsfeilene igjen. Så må vi bare prøve å få til å finne flyten også i baner med “rundt-hinder” og så var det denne skumle vippa da… Sesongen er nesten over for vår del. Dette var det siste stevnet utendørs i år. Jeg skal ikke til melsom og ikke til Kongsvinger. Men satser på å være med på Kløfta. det kommer litt an på når løpetida dukker opp denne høsten. Det gikk forøvrig helt fint å springe i helgen, i hvert fall i Barfis tempo. Men litt dagen-derpå var det på mandag.

WP_001238

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med opprykket i hopp og 2. plassen i lag! Kjempemoro, og jeg er stolt av dere :)

    SvarSlett
  2. Hipp hurra for dere, flinkingene!

    SvarSlett