25. juni 2012

Finnskogen

Vi har lenge snakket om at vi skulle ta en tur til Finnskogen. På søndag gjorde vi alvor av det. Det var heller dårlig vær med mange regnbyger så vi holdt oss stort sett i bilen. Det var mye skau, mange vann og idylliske steder, det er det der det er vann Smilefjes veldig langt mellom hus og hytter, kort sagt det VAR øde, veldig øde, ihvert fall der vi kjørte. Helt til vi kom til Svullrya, der var det litt av hvert. Bl.a dette:
Finnskogen 010 
Finnskogen 009
Fint bygd opp. På menyen så hadde de 2 retter som jeg ikke aner hva er. Og siden jeg har hørt en fortelle om noe «rart» han fikk servert i dette området så feiget jeg ut og valgte de trygge elgkarbonadene til middag: Men de var gode de. PE var derimot litt «modigere» og valgte motti og flesk. Veldig godt sa han. Det var noe slags mjølgreier som skulle blades med stekefettet fra flesket, mye stekefett. Motti var i stedenfor poteter. Ikke akkurat slankemat, men det smakte ikke så verst.
Finnskogen 001
Jeg ble litt imponert over denne campinghytta som hadde egen hundegård.
Finnskogen 002
Finnskogen 003
Det var et ganske stort område med dyr bl.a. sauer, geiter , mohair tror jeg og flere lamaer.
Finnskogen 011
Slik så “blomsterkassene” ut her.
Siden det begynte å regne igjen så tok vi ikke turen innom Finnetunet. Vi får dra tilbake en gang det er bedre vær og vi har satt av tiden for framfor å kjøre mest mulig i skauen.
Det virker som om det alltid må legges inn en sving på alle veier som bygges.
Finnskogen 012
Så da vi kom over denne helt rette veistreningen så måtte det bare fotograferes. Vi kjørte om Elverum for å komme hjem så da fikk vi med oss enda en flere km rett strekning ,den ved Haslemoen. Tenk det, TO lange rette veistrekninger på en dag!
Finnskogen 014
Siden vi kjørte om Løten og det var en cache på Løitens brænderi, så stoppet vi der. Cachen ble enkelt logget, før vi gikk inn på Løitens lys. Det var bare ½ time til det stengte så vi gikk bare fort igjennom det meste. Jeg har aldri vært der før. Men jeg skal helt klart tilbake og da skal vi ha mye bedre tid. En ting er at de har masse fint til salgs, men det var jo så fint laga til alt sammen også. Jo jeg skal til bake! Men selv med et kort besøk, så ble det gjort et litt for stort innhogg i lommeboka.... Og så har jeg veldig lyst til å se på forestillingen En Akevisitt
Vi dro ikke på tur for å finne cacher, men prøver å sjekke om det er 1-2 stk som er enkle og finne der vi er. På denne turen logget vi 3 stk og er nå oppe i hel 37 stk Smilefjes som blunker

2 kommentarer:

  1. En og to cacher her og der blir til slutt en hel liten mengde det også :) Synes dere er flinke, jeg! Fin tur var det også, virker det som, selv om været ikke var på deres side :)

    SvarSlett
  2. Virker som om dere to stoor koser dere med Cachene ;) Flott tur, til tross for regn.

    SvarSlett