21. juni 2012

Klubbstevne på Ormlia 20. juni-12

nannestadskatten 017
Da vi ankom Ormlia i går begynte Barfi å pipe og det fortsatte hun med helt til vi sto på startstreken. Jeg tror jammen meg at Barfi var ivrig etter å komme igang! Og hun satte i gang i stor fart til henne å være på det første løpet vårt, som var åpen ag. Hun sprang så fort over bommen at jeg er litt usikker på om hun fikk feltfeil eller ikke. Jeg sleit i hvert fall med å holde følge og det er ikke normalt. Selv om dette var et uhøytidlig klubbstevne så var det ingen enkel bane Jan Egil Eide hadde satt opp. Men jeg husket banen Smilefjes Og jeg tenkte på hva vi hadde lært på kurset med Peter Holmberg i helgen. De to første hindrene var rett fram og så bommen rett etter de, det var bare det at vi IKKE skulle på bommen, men over et hopp til høyre. Jeg fryktet at Barfi skulle springe rett opp på bommen og veurderte sterkt å gå på venstre side for å stoppe/dytte Barfi over til hoppet på høyre. Men så fant jeg ut at jeg skulle stole på at Peter hadde rett. His jeg gikk til høyre og foeranbyttet med en “perfekt smash” så kom Barfi til å følge meg. Og selvfølgelig gjorde hun det! Selv med en dårlig smash Smilefjes  (mulig jeg blander sammen løpene og at foranbytte bare var på hopp, men uansett så fulgte hun meg og gikk riktig) Men jeg syndet bevisst mot en del av helgens lærdom også. Jeg valgte å gå på feil side og dytte/møte Barfi inn i tunellen.Det fungerte bra det og. Til og med vippa gikk mye bedre enn vanlig. Barfi var sååååå flink! Smilefjes Ja, så da måtte hun selvfølgelig rote det til på slalommen som var nest siste hinder. Der måtte vi holde på en god stund. 3-4 forsøk før vi kom igjennom alle pinnene på korrekt vis. Vi fikk visst 16-17 feilpoeng og minst 10 av dem kom på slalommen, tror jeg. Så det betyr jo at det var mye færre tidsfeil enn normalt Smilefjes
Så var det åpen hopp. Og her var det satt opp en bane med MYE vekslinger, i hvert fall slik jeg briefet banen. Jeg sleit veldig med å lære banen og måtte terpe helt fram til start. Også her valgte jeg å dytte/møte Barfi inn i den ene tunellen, men ellers så fulgte jeg vel de fleste rådene fra Peter. Parallelle linjer, som at skal man til venstre så går man på venste side av hinderet osv. Og ja, det fungerte bra det, bortsett fra på det 3-4 hindret, der stilte jeg meg nok opp litt for mye i «møte» eller i veien for der stoppet Barfi opp. Men så kom vi i gang igjen og alt gikk feilfritt. Litt treig slalom, men ellers bra. Og jeg husket banen og hvordan jeg hadde briefet den! På tross av litt treig start så fikk vi kun 1 feilpoeng. Mulig standartidene var snille, men det vet jeg ikke, så det velger jeg å se bort ifra Smilefjes som blunker
Synd det er så lenge til neste stevne. Det hadde jo vært morsomt å se om vi faktisk er litt på gang nå, eller var bare gårsdagen et blaff? Skulle likt å løpene på film også, sånn at jeg fikk se om den følelesen av hvordan vi gikk i går, stemmer eller ikke. Men det er kanskje like greit å leve i troen på at vi var superflinke Smilefjes som blunker
Jeg er uansett fornøyd med jenta mi jeg Smilefjes

Resultatliste:
Åpen AG
Klasse liten

Anneline &Buster Disk
Siri & Lisa Disk


Klasse mellom
1. Siv & Sindi 0 fp Tid: 41,47
2. Tove & Barfi 16,65 fp (5) Tid: 61,65


Klasse stor
1. Hanne & Mira 10 fp Tid: 43,22
2. Inger & Pia 16,12 (15) Tid : 51,12
3. Victoria & Obi (NOHK) Disk


Åpen hopp
Klasse liten
1. Siri & Lisa 5 fp Tid: 40,16


Klasse mellom
1. Tove & Barfi 0,94 fp Tid: 45,94
2. Hege & Bailey 5 fp Tid: 32,78
3. Siv & Sindi Disk


Klasse stor
1. Hanne & Mira 10 fp Tid: 30,35
2. Victoria & Obi (NOHK) 30 fp Tid: 38,87
3. Inger & Pia 48 fp Tid: 70,00
Jeanette & Centa Disk
Hanne & Olivia Disk
Inger & ozzy Disk
Torill & Shakira (NOHK) Disk


1 kommentar:

  1. ...og med god fart så mener jeg selvfølgelig i forhold til det jeg er vant til Alt er som kjent relativt ;o)

    SvarSlett