14. april 2012

Påsken er over

  ...og det er kanskje like greit? Den ble ikke helt slik jeg hadde tenkt.

Litt ny visdom er aldri å forakte. Min nye visdom er at det jeg har ment er vondt i ryggen, slettes ikke er vondt, men kun er et bevis på at jeg har jobbet dagen før. F.eks plukket jordbær eller gravd i jorda en hel dag, i feil arbeidsstilling. Hvordan man kan jobbe i en riktig arbeidsstilling som også er praktisk er nå et stort spørsmål, spør du meg...

Mange av påskeplanenen ble avblåst pga ryggvondt. Priklingen, som burde vært gjort i palmehelgen, men da var jeg jo på agiltystevne og Hedrum-besøk, måtte utsettes enda ei uke. Heldigvis bor jeg sammen med noen som kan kommanderes så etter hvert har vi i det minste fått begynt på oppgaven.

vår 005

Og jeg er veldig fornøyd med mitt nye «drivhus».

vår 002

Grisunger er byttet ut med plantekasser og vekstlys.

vår 006

God plass og en hel arbeidsbenk.

Ikke ble det noen påskeaftenmiddag i godt lag og ei heller noen utflukt. Men mye påskegodt-spising, tv-titting, lesing og brodering, ja det blei det.

002

Endelig ser jeg at det går framover med påskeløperen min. Bare så synd at jeg må sy akkurat det samme på den andre enden også. Det er kjedelig.

Ikke har jeg fått trent noe heller. Og nå er det bare TO uker til neste ag-stevne. Vi burde ha trent mye, Barfi og jeg. Og ikke minst så burde jeg ha trent kondis! Noen antydet at det kanskje var derfor jeg hadde vond rygg? Det har nemlig kommet en del meldinger om at vi skulle begynne med intervalltrening i bakkene rundt Ormlia før ag-treningen, KUN til ære for meg. Det har også strømmet på med tilbud om å få bli med på treningstudio, bli med å sykle den lille «stor styrkeprøven» Lillehammer-Oslo osv. Det er jo ikke så rart at jeg får vondt både her og der og mener at jeg minst må være alvorlig sjuk da? Jaja, alle har ryggvondt minst en gang har jeg hørt, nå er jeg ferdig med min runde Smilefjes  Etterdønningene av denne «eltingen» av noen nerver, er bagateller. Men jeg er fortsatt litt skeptisk til aksjon «bedre kondis og forbruk av kalorier» som MÅ starte neste uke – trur eg....

Barfi hadde i hvert fall en strålende 1. påskedag. PE tok henne med bort til naboen, sånn at Leo og Barfi fikk leke. Hun ga klar beskjed om at noe riding skulle hun ikke ha noe av, den tiden var over. Og ble han for voldsom så tok hun seg bare en rask spurtrunde rundt han. Selv om han er bare knappe året, så er han stoooor og kan fort bli litt voldsom. Men det er jo bare såååå moro Smilefjes  Litt seinere på dagen så var det enda mere moro. Barfi er stort sett ute i bingen sin hele dagen. Jeg satser på at denne mafia’n det advares om, ikke finner fram til oss. Hun sier ifra om det går noen bikkjer på veien eller jordet. Da tror jeg hun bjeffer: «kom og lek med meg, kom og lek med meg!». Men nå hjørte jeg en annen type bjeffing så jeg måtte se etter hva det var for noe. Da så jeg en fremmed katt på tunet vårt. Og så lenge vi har en katt selv så er ikke fremmede katter så veldig velkomne. Så jeg tenkte at ok, du skal få lov til å jage den. Opp med porten og Barfi føyk av gårde og katten gjemte seg hos naboen. Litt seinere så hørte jeg Barfi bjeffe på nytt. Da var katten oppe i gutua. Men det var tydelig at den hadde lært, for nå sprang den av sted når den hørte Barfi bjeffe.

Barfi er som jenter flest? Alt jeg vil ha er mitt Smilefjes som blunker 

003

Dette beinet har hun vært hos Leo og stjålet. En gang kom hun hjem med en tørrfisk :/ Da hadde PE gått bort med den  og beklaget, men hun er jo så sjarmerende at hun hadde fått beholde den.

Ellers så skjer det ikke så mye. Har så vidt begynt å tenke på årets sommerferie. Norgestur? Sørover, vestover eller nordover? Eller kanskje vi skal gjøre alvor av å dra til Island? Har sett på noen bilder, og nok en gang fått veldig lyst til å dra en tur vestover. Og så var det denne nye hobbyen vår, på tide å tese ut den. Neste helg kanskje? Smilefjes som blunker

Mens alle andre er i bloggedvale, så har visst jeg blitt en racer på å blogge om ingenting for tiden…

GOD HELG!

15 kommentarer:

  1. Ryggvondt er noe ordentlig herk! Har selv to prolapser i korsryggen og har lært meg til hva jeg kan gjøre og hva jeg ikke kan gjøre, hva jeg kan gjøre litt av og hvordan jeg best kan gjøre det. Håper du slipper unna mer! Og ja, å trene litt styrke er sikkert bra for en dårlig rygg, men trening? Nesj, sånt driver man ikke med ;)
    Uansett hvor du legger sommerferien din, så er jeg ganske så sikker på at du kan bedrive din nye hobby der ;) Åh, som jeg gleder meg til å høre om den første turen! Og ikke vær redd for å spørre om hjelp! Mitt beste tips for den første turen deres ut er å lete etter en Regular eller til nød en Small (se på Size på beskrivelsen). Ikke start med en Micro eller en Nano, da får dere antagelig ingen god opplevelse.
    Klem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Profil er opprettet :-) Sukk, de som jeg hadde tenkt på i 1. omgang er jo micro :-(

      Slett
    2. Hurra! Den ene i nabolaget er regular :-)

      Slett
    3. Så bra! Hvis du nå går inn på din profil, klikker på Your Friends og søker opp Team Pilaris, så kan du sende meg en Friend Request der også :)
      Og for å forklare størrelsene:
      Nano: som regel mindre enn et fingerbøl.
      Micro: som regel størrelsen til en sånn rund boks som gammeldagse filmruller til fotoapparater lå i (typ litt mindre enn et urinprøveglass i plast med lokk).
      Small: type matboks som er litt for liten til å få brødskiver ned i.
      Regular: ca stor isboks eller litt for stor matboks.
      Large: liten verktøykasse :)
      Other: da kan det være noe som ser ut som noe annet, f.eks. en stein, en konvoluttlignende sak eller annet. Som regel er da Difficulty satt høyt (1 er lett, 5 er vanskelig, det samme gjelder Terrain).
      Og NÅ stopper jeg, ellers tar det helt av her ;)

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Hva er den nye hobbyen din da Tove..er det sånn geogreie?

    Ryggvondt vet jeg alt om, beste medisin er turer i ulendt terreng..men noe snadder i sekken ;)

    Lykke til på fremtidige stevner, du er en motivator..På mandag skal jeg og på AG trening, så får vi se hvor lenge det holder ;)

    SvarSlett
  4. Ingen ting????? Dette var mye moro å lese! :)))

    Er kjedelig med den vondten din. Det går seg til og når du begynner å springe rundt på banen med Barfi, så blir du kvitt det.

    Har ikke hatt tålmodighet til å så på flere år nå. Kan jeg kanskje kjøpe noen planter av deg???? Da slipper jeg å kjøpe her og de var så flotte de jeg fikk av deg et år. :)))

    Skal du til Sandefjord i juni? Jeg skal dit å stille en finsk lapphund. Da må vi møtes. Har med meg to springere også. :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Når er det i Sandefjord, Nina?

      Slett
    2. Tror det var 2 juni. Skal sjekke det i kveld for da skal vi melde på Kaysa.

      Slett
    3. Hmmm, det ser ut som at det er utstilling sammen med agilitystevne i Bugårdsparken? Det er i så fall den helgen jeg er på det kurset jeg prata om.Helgen etter "Vasetdansen"

      Slett
  5. Feil, 16 og 17 juni!!! Lappen skal stilles søndag. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Har akkurat svart deg over her. Så da er det ikke noe å lure på nei..

      Slett
    2. Ja, det er helgen etter "helgen"! Utstillingen er i Bugårdsparken. :)

      Slett
    3. Typisk at alt kræsjer :-(

      Slett