18. mars 2011

Trening–uke 11

Det var visst bra jeg ryddet inn igjen ag-hindrene i gårkveld. For i dag snør det igjen.

005

Men først tok vi et par korte runder på både Barfi og Vina. Og de var såååå flinke. Barfi er så klar for å hoppe og igjennom tunellen. Det går så fort så. Det har vel en sammenheng med at hun vet hvor hun skal da, men nå er det enkel moro trening som prioriteres. Ag er GØY Smilefjes  Og så noen forsøk på litt føring innimellom. Hmm jeg burde vel kanskje droppet det.. På Vina er i hvert fall det greit nok. Men en sånn lang yttersving er jo bare sååå vanskelig. Jeg MÅ bare skjerpe meg der!

På onsdag så skulle vi terpe på det vi selv ønsket / mente vi hadde behov for. Ikke så enkelt det å sette opp den ønskelista, for jeg syns vi trenger å terpe på ALT. Fart, moro, føring, framsending, vippe osv. Vel jeg valgte framsending og vippe.

Så først var det framsending som vi gjorde på følgende måte. Bom, hopp og tunell. Da fikk vi jo en enkelt rettfram bane = fart samtidig. Felt var også innbakt der. Vi var to stykker som jobbet med dette. Uno hadde med seg et boks kattemat som han delte villig vekk med alle. Gjett om Barfi fikk opp farta si da hun oppdaget hva som ventet i andre enden Smilefjes Problemet var bare at tunellen lå i bøy og da hadde hun ikke helt tid til å gå inn den ene enden og gjennom tunellen før hun fikk smake i den andre enden. Hun jo kunne springe bort til maten uten å gå tunellen Smilefjes som blunker Det er derfor vi bør være to.  Så den blei bytta ut med et rør i steden. Unos mat var populær blandt alle bikkjene og de gikk med snuta i været i nærheten av der boksen sto gjemt. 

Så var det vippetrening. Først hjulet, lengdehopp, vippe og til slutt en tunell i bøy. Vippa er fortsatt skummel, men det var stor framgang fra forrige kveld. Hun legger seg fortsatt ned på midten og lirker for å få den til å vippe og så springer hun ned. Det er bare å fortsette å trene.

Marianne gikk med Vina. Jeg så ikke hva de holdt på med, men i følge Marianne så var Vina så flink så. Smilefjes Og denne gangen bjeffet hun ikke så mye heller. Det var faktisk Barfi som holdt konsert i steden.

002

Nå er det bare å glede seg eller grue seg til søndag.... Vina går det nok bra med, hun er jo tryggheten selv Smilefjes Mulig jeg leier inn Marianne som handler, så slipper jeg å bli så sliten. Vina har jo begynt å springe, eller…  Barfi derimot, hmmmm vippe, den samme dommeren som hadde med mur forrige gang, altfor dårlig på føringen enda – tjaaaa, skeptisk.... Men det er jo kun for moro og trening Smilefjes Og det blir moro og følge med på hvordan det går med de andre jeg trener sammen med.

004

009

1 kommentar:

  1. Moro å følge med på treningen deres!

    Men du og du så mye snø dere har!!! Det kom litt her også inatt, men ikke slike mengder :o)

    SvarSlett