7. mars 2011

mars–litt av hvert

Barfi syns bare sååååååå synd på seg selv akkurat nå. Tror ikke hun har noen grunn til det, men det syns tydeligvis hun. Ikke så greit når hun nettopp har fått ei ekkel kennelhoste-vaksine i nesa, er litt uggen etter å ha vært dopa ned og nedklipte klør i tillegg. Barfi har nemlig vært hos dyrlegen i ettermiddag. Og der satte hun i gang en pipekonsert. Vet ikke om det var fordi det var skummelt eller at hun hadde lyst til å prate med alle som hun luktet der. Det var nok mest det første tror jeg. Dyrlegen derimot prøvde hun å smiske med både ved logring og ansiktsvask Smilefjes som blunker Men hjalp det? Neida, hun måtte til pers. Men uten at Barfi egentlig merket noe til det. Tror ikke hun merket at hun fikk sprøyte i låret jeg? Sovne, nei der strittet hun i mot. Artig å se på henne der hun helt tydelig prøvde å holde seg våken før hun til slutt bare måtte legge seg ned. Det var litt fram og tilbake om Barfi skulle AD-røntges i tillegg til HD-røntges. På den ene sida så tenker jeg som så at det er jo samme sak, gjøres samtidig, greit å vite osv og at det å bare ta HD liksom bare er 1/2-gjort. Men så var det min motstand mot å bruke dyrleger til altfor mye unødvendig dilldall da… Jeg bestilte HD-røntging hos NKK, men var fortsatt i tvil da jeg kjørte til dyrlegen. Det endte med kun HD.  Jeg  fikk være med å hjelpe til mens bildene ble tatt. Hjelp, tenk om jeg holdt feil slik at bildene ga feil resultat! Hun passet nok på at jeg gjorde det riktig. I følge dyrlegen så bildene veldig lovende ut, så da er det bare å fortsette ag-trening med god samvittighet Smilefjes 

Barfi er kilen, virker det som  så det å klippe klørne hennes er et mareritt. Hun greier ganske enkelt ikke å holde beina, spesielt bakbeina rolig, mens jeg klipper. Og jeg som syns det er litt skummelt å klippe dem. Det er jo fort gjort å klippe for mye når hun er så urolig og har mørke klør.I tillegg til at det som alt annet er et tiltak, ja de har blitt altfor lange Trist fjes Så nå fikk jeg dyrlegen til å passe på å klippe dem ned når hun likevel lå og sov. Ellers så fikk Barfi skryt for blank pels, hvite fine tenner, enda jeg ikke steller dem og fôrer med Labb, akkurat passe hold, og mjuke fine ledd eller noe sånt. Alt ialt ei flott jente Smilefjes Barfi veier 14,7 kg. Hun har faktisk gått ned litt fra i fjor. Da noterte jeg 15,5 kg, men den veiinga var nok litt mer usikker enn årets. Etter en knapp time var Barfi våken igjen, litt motvillig riktignok, og klar for å dra hjem igjen. Det blir en rolig kveld på henne, men hun vil være rolig ute!! Inne sitter hun bare og sutrer og vil ut.

005

Vina får som jeg skreiv i treningsdagboka, lov til å være med på ag-kurset noen ganger framover. Det er hun bare såååååå glad for Smilefjes Tror hun trodde vi skulle dit i dag også da vi dro til dyrlegen. Hun var i hvert fall veldig klar og leken på vei til bilen. Så spør du Vina så håper hun at Wilja er drektig og holder seg borte resten av kurset. Det er da mye bedre at Vina er med og viser hvordan ting skal gjøres Smilefjes som blunker

Noe vi (Irene) har lagt merke til er at Vina alltid drikker masse vann når vi gjør oss klare for å gå tur. Hvorfor gjør hun det tro? Fordi hun vet hun trenger det? Fordi hun må fylle opp lagrene, hun som er ei dame som skal markere stadig vekk? Eller bare fordi hun da kommer på det? Ikke vet jeg.

Boe-paring 003

Buret jeg kjøpte på utstillingen i romjula har jammen blitt brukt mye mer enn jeg hadde tenkt meg. Barfi blir plassert inni det på treningene og så har vi brukt det på både ag-stevne og utstilling. Hun elsker ikke å være der, men hun finner seg i det og har faktisk oppført seg eksemplarisk Smilefjes I Bø så merket jeg ikke at jeg hadde henne med meg en gang. Vina derimot, vil IKKE være innestengt i dette buret! Og det høres – veldig godt. Uff stakkars de andre på kurset Trist fjes Dette er grunnen til at jeg foretrekker å trene ute og ikke i hall. Det er mye bedre å sette henne inn i buret i bilen. Der bjeffer hun ikke noe særlig og i hvert fall høres hun ikke så godt.

Jeg tok og spredde bikkjenes mat utover i snøen på lørdag. Gjett hvem som kom på besøk neste natt for å sjekke om de hadd glemt å spise opp noe? Ikke bare en gang, men to ganger ble vi vekket av Vina som hørte reven utenfor husveggen. Selv om jeg kunne tenkt meg å sove i fred så er den jo så vakker at jeg greier ikke å bli irritert på den der den nesten står på trappa vår. Jeg tok ikke sjansen på å hente fram kameraet.

Ski-vm er over. Enda godt at vm i skiskyting er denne uka, ellers hadde jeg nok fått abstinenser. Men på den annen side – det er jo umulig å få gjort noen ting. Jeg MÅ jo bare følge med på alt som skjer på tv! Og der har det jo vært sport nesten hele dagne i det siste. Jeg hadde veldig lyst til å ta turen til Karl Johan i Oslo en kveld, bare for å se på livet, boder og skulpturer. Men som alltid, det blei med tanken. Jeg angrer på det. Snakket med noen som hadde vært der på fredag og det hadde vært en opplevelse Smilefjes Junior var der derimot hver  kveld, sist uke. Og så han som ikke finnes interessert i sport! Han kjenner ikke til noen av dem på podiet som han skulle følge med lyset. Men han hadda i det minste fått med seg at det var veldig mange fra Norge og Østerrike som fikk medaljer og høre nasjonalsangen sin. Jobben hans var å følge utøverne med lysspoten fra de kom ut døra og fram til premiepodiet. Han satt oppi tårnet der og hadde god oversikt ser det ut som Smilefjes 

vm-premieutdeling 002

vm-premieutdeling 005

vm-premieutdeling 004

vm-premieutdeling 009

Hjeeeeelp, jeg har meldt oss på ag-stevne igjen – og det er det kun 2 uker til!!! Kanskje jeg burde trene litt snart…. Det verste er at jeg tror det er den dommeren som brukte muren på Follo. Ja da MÅ det jo gå galt da Trist fjes

5 kommentarer:

  1. Nå er det bare å vente på HD-resultatet. Jeg synes den tiden gikk innmari tregt. Barfi har helt sikkert flotte hofter. :)

    Såååå flink hun er til å ligge i buret. Det prøvde jeg med Charlie i Kongsberg i fjor. KATASTROFE!!!! Ikke fred å få. Måtte gi opp der,folk fikk jo ikke fred til å snakke.

    Kan se litt ski, men er ingen slave. Artig når det blir gull.

    SvarSlett
  2. Nina da - Charlie var slettes ingne katastrofe på Kongsberg!!! FY DEG.

    Kjenner igjen det uttrykket Barfi har på bildet, gitt. Skikkelig ekkelt å bli agert slik med hos dyrlegen. Helt sjanseløst :( Klart man må furte alt man kan etterpå!
    Nalle sovna forresten veldig fort ved sist narkose. Da fikk han legge seg i bilen etter sprøytestikket, og da trodde han det hele var over og slappa av...Vips så sovna han og var lurt igjen ;o)
    Kan ikke skjønne anna enn at Barfi får ett godt HD-resultat. Jeg forstår du gjorde som du gjorde ;o) Spurte du om prisen, forresten?
    Så flinke dere er med agility!!

    SvarSlett
  3. Jo, Nøve!!!!!! Nå mener ikke jeg i høst, men når vi var der i april. Da var han en katastofe. Jeg måtte jo sette han i bilen.

    SvarSlett
  4. Barfi er fornøyd igjen :-) Hadde en luksusdag i går sammen med svigermor, som selvfølgelig syns Vina og Barfi er verdens beste! :o)

    Barfi har ikke fått med seg at en lapphund skal mene at det ikke finnes dårlig vær og snudde i døra da hun så snøværet vi har i dag.

    Vi bor på landet, men ikke helt i ødemarka så veterinærklinikken tar helt "greie" priser tror jeg.
    HD: kr 1 265 HD+AD: kr 1 650

    SvarSlett
  5. Lykke til med ventingen på HD resultatet! Det går nok så fint så!

    Sees på kongsberg!

    SvarSlett