1. februar 2022

En stille tid, januar 2022

Her skjer det ikke mye å blogge om. Kanskje et resultat av at jeg stort sett har gått rundt i ørska i januar. Permitteringen min ble opphevet i begynnelsen av januar. Siden det fortsatt er "unntakstilstand" så betyr det at jeg står opp kl. 3.30 5 dager i uka og som regel våkner jeg tidlig de to siste dagene også. 

Det går greit på jobben, men det blir ikke gjort mye fornuftig etter at jeg har kommet hjem og senga finnes ekstremt tidlig. Det går seg nok til og jeg merker det hjelper at dagene er blitt lysere.

Vinterværet er noe for seg selv. Mye kuldegrader, men også varmegrader, unormalt mye vind og lite snø. Bortsett fra at det ristet godt i huset så gjorde ikke viden noe skade hos oss. Det som var ca. 30 cm snø har minket litt etter litt uten at den ble borte selv om det ikke er så mye igjen. Jeg rakk å teste skia litt på jordet før skiløypene ble for harde og halmstubben begynte å stikke opp her og der. Det sies at det fortsatt er gode forhold oppe på åsen så kanskje blir det en tur dit snart.

Det dukket opp en cache like utenfor jobben, så oppgaven ble løst etter jobb en dag og selve boksen ble funnet etter jobben en annen dag. Men det også den eneste cachen som er logget så langt i 2022.

Vi holder oss hjemme så da ble det teaterforestilling via nettet. Det norske teatret har hatt noen direktestrømmet forestillinger det siste året.

Pauser er det når det er direktestrømming også.


På Gardermoen er det litt action med innspilling av en Nettflix-serie. 


Stadig mer åpnes opp igjen på Gardermoen og gleden var stor da jeg oppdaget at Samson hadde åpnet. Sconesen deres er nemlig veldig god og Chai'n deres er også mye bedre enn den Starbucks har. Så det måtte jo selvfølgelig feires.

Jeg greier ikke å bestemme meg for om jeg syns marshmallows er godt eller ikke. Det er godt sånn innimellom og man trenger ikke bål for å varme de opp, både vedovnen og stearinlys gjør fungerer helt fint.

Jeg får satse på at det blir litt mer å skrive om fra februar...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar