24. september 2019

Høst i Vassfaret

Så utrolig heldig jeg er som har blitt kjent med gjengen på Bergheim :) Denne helgen fikk jeg være med på hyttetur. 
Sein formiddag fredag ankom jeg Orrebu

som ligger så fint til på fjellet mellom Nesbyen og Hedalen. 
Etter en varm velkomst satte vi kursen mot Strøsdammen og tuslet nedover langs Strøselvi
 
Denne gangen måtte vi ta en ordentlig kikk på Høgfossen

Noen sa det var fint å bade ved foten av den, men selv om sola skinte og det var godt og varmt, fristet det ikke med å teste badekulpen denne dagen.

Joda, jeg har gått her tidligere, men det er jo sååå fint her.


Det er noe med fargene her.


Nøve sitt paradis

Elva som bruser, sildrer og ligger helt blank og fin.

Før den renner ut i Suluvatn.

Her har vi funnet en flott hvileplass.



Vi fortsatte ned til Dreparhølen. Denne gangen fant jeg cachen. Den var forsvunnet da jeg var her for 2 år siden (og i fjor)

Skal man over på andre siden av Strøselvi så er dette stedet man kan komme seg over. Selv om vi hadde bestemt oss for å gå opp igjen på den samme siden så hadde jeg lyst til å teste ut vadestedet.

Men da jeg kom halvveis så feiget jeg ut. Vannet var skrekkelig kaldt og nå var det slutt på steinene, noe som betydde vassing i 20-30 cm vann + litt strøm i vannet. Og jeg skulle jo tilbake igjen og... Men neste år, midt på sommeren med mindre og varmere vann ;)

Det hadde vært knallvær fram til nå. Sol, skyfri himmel, godt og varmt. Men nå skyet det over. Bringen er uansett fascinerende med sine bratte lier. Ikke forstår jeg hvordan man kommer seg opp dit. 



Vi gikk tilbake langs Suluvatn og så fulgte vi stien opp til veien tilbake  

til Strøsdammen.

Skyene sammen med sola som prøvde overta igjen gjorde kveldshimmelen vakker denne kvelden og bar løfter om en ny fantastisk dag. 
Nøve har lagt ut masse flotte bilder fra denne turen vår her

2 kommentarer:

  1. Åhhh, så fine bilder du har tatt!
    Nå gleder jeg meg til neste sommer. Da skal vi bade i Dreparhølen, Tove!

    SvarSlett
  2. Neste sommer, da skal vi bade i Høgfossen og vade over på andre sida ved Dreparhølen ;)

    SvarSlett