28. juli 2018

Ny geoart er fullført


Kunne se langt herfra på toppen av lia.


I fjor skreiv jeg noe om at jeg jaktet på lyden av smakk-smakk. Jeg hadde blitt hektet på å legge puslespill. Det begynte med at jeg kom over en mystery-cache der oppgaven var å legge et veldig enkelt puslespill. Dette var en del av en geoart som ser ut som et spørsmålstegn. Det begynte så bra med et enkelt puslespill. Hele serien betår av 16 puslespill og jeg fant fort ut at de ble vanskeligere og vanskeligere. Veldig vanskelig. Og jeg brukte uforskammet mye tid på dette.

Vi er i gang.

Nå var disse oppgavene i Trysil, et sted vi ikke drar til for å logge cacher. Så det var jo bare helt idiotisk å sitte med disse puslespillene. Men i og med at jeg hadde brukt så mye tid og dette var en geoart så måtte jeg jo bare fullføre.
                                                        Ikke godt å si hvilken vei det går ;)

Og ikke minst jeg måtte jo bare logge disse boksene når alle koordinatene var på plass. Trysil ligger ikke lenger unna at dette fint kunne gjøres på en dagstur. Det ble aldri noe av at vi tok turen i fjor. Nå måtte vi bare se og få tatt denne.

                                                 Mer enn varmt nok her i høyden også.

I denne varmen er det jo galskap å gjøre noe som helst, men å sitte i bilen er ikke så dumt, der er det jo en behagelig temeperatur. Derimot så slo varmen i mot oss så fort vi åpnet bildøra for å gå ut i bushen for å leite etter petrør. Bortsett fra 2 av cachene så var det ut-og-inn-av-bilen-cacher. Heldigvis var de enkle og finne også. Det ristet ikke mye å bruk mye tid på leiting i denne varmen. 


Høyt henger de

Noen var derimot litt krevende i form av klatring i trær. 



Heldigvis fant vi alle og dette ?-tegnet av smiletegn lyser fint opp på cache-kartet mitt :)


                                                            Noen gode tips underveis

Vi plukket med oss noen andre cacher som lå lagelig til på den ruta vi kjørte. Alt i alt logget vi 23 cacher. Deriblant to klatretrær til, en artig multi og en Challenge som krevde at vi hadde logget minst 15 cacher som ligger 1000 moh eller høyere. Hvis jeg telte riktig så har jeg over 90 funn som passer inn her. En del av dem kan vi kjøre fram til, mens mange av dem har kostet meg mye tid og svette, men også gitt meg mange flotte og fine turer.

Lasskjørerveien mellom Elverum og Røros

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar