4. august 2017

Tursekk



Husker ikke når jeg kjøpte denne sekken, men det var mens jeg fortsatt holdt på med agility. Broderiet sikter til vår aktivitet på AG-banen. Barfi og meg og tempoet vårt utpå der. Jeg vil heller sitte her å lukte på blommorna, som oksen Ferdinand sier ;)
Etter at vi gikk av med pensjon fra AG, så har det blitt mange turer med denne sekken på ryggen. 
Jeg skal jo alltid ha med meg ganske mye og det bærer sekken min preg av.  Det er lenge siden stoffet begynte å rakne, men så lenge det er to lag så var det jo bare å klippe vekk det som raknet og sy fast kanten sånn at jeg slapp problemet med at trådene satt fast i glidelåsen.

Stakkars sekken min, den har nok ofte måttet romme litt mer enn den ønsker. Jeg stapper klar nedi og så lenge glidelåsen går igjen med et nødskrik så holder det ;) Nå tror jeg at jeg må innse at sekken min synger på siste verset. For nå er det bare så vidt den ene skulderstroppen henger fast. 

Så forrige uke kjøpte jeg denne sekken. Osprey womwn's Mira ag. Den er i hvert fall fargerik. Det blir jo en helt annen type en den svarte dagstur-sekken min, men jeg innser at jeg må ha litt størrelse på sekken. Jeg skal jo ha med både ekstra klær, termos, drikkeflaske,  mat og enda litt til. Så str. og praktiske lommer er viktig

I følge reklamen så skal den være "luftig" i ryggen og det er også et stort ønske. Sekken virker litt annerledes å ha på. Disse reimene rundt livet er veldig stive og høyt i livet, noe som også ble kommentert av andre som har kjøpt sekken. Men jeg tror det er praktisk med disse smålommene her. Er spent på hvordan jeg kommer til å like den.

Jeg kommer nok til å savne den lette, enkle AG-sekken min.


Og ikke minst broderiet. Mulig jeg bør prøve å klippe det ut og sy/lime på den nye sekken?

4 kommentarer:

  1. Gratulerer med ny sekk, den ser god ut!
    Synd med broderiet som du sier, men det kan du kanskje overføre på ei jakke?
    Gleder meg til nye turer med deg. Forventingen kommer til å bli ekstra stor til matpausene...hvis vi får tid til det, da 😂

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Har prøvd den i dag og det var mye positivt med den, men bør nok justere litt her og der.
      Ikke tid til matpauser???? Halloooo det er palss til 3 tekopper i termosen min, så 2 pauser er minimum!
      Gleder meg til neste tur med dere :) :) :)

      Slett
  2. Grattis med ny sekk! Jeg har også en Osprey-sekk, og er veldig fornøyd med den. Sitter godt på ryggen når man har justert den riktig, og har plass til mye. I tillegg er akkurat min modell kort nok for min korte rygg, så jeg slipper å slå hodet i topplokket på sekken :)

    SvarSlett