2. juni 2015

Småturer i mai - Nipkollen x 2

WLW og pc'n min er ikke godvenner for tiden. Så det er bare å fortsette med å blogge på gamle måten og det fungerer svært dårlig akkurat nå. Tekst og bilder hopper og spretter og lever sitt eget liv ;) Så nå gir jeg opp og bare pubkliserer det som det er.
Nytt innlegg om småturer Denne gangen Nipkollen rett oppi lia her.

Fin grei sti oppover i skauen

 
Utsikten er slettes ikke værst til å være her på flate Romerike :)
Nipkollen er hele 544 moh

 I postkassa lå det et kart over området.

Nr. 2: Siste dag før jeg skulle på jobb igjen tok vi en ny tur til Nipkollen. Jeg vurderer å legge ut en serie med cacher her så jeg prøvde å finne aktuelle plasser og koordinater til dette. Har planer om en ganske fin cachetrail oppover hit. Men så var det dette med å få flyttet planen i hodet mitt ut til virkelighet da…. 
  1. Jeg må ta denne turen minst 1-2 ganger til for å sjekke ut koordinatene. 
  2. Jeg må komme meg til et sted med mye butikker (Jessheim) for å se om jeg kan få kjøpt inn en del ting til cachene. Og det er jo ikke hvert kvartal jeg er på Jessheim, så det er en stor utfordring ;) 
  3. Jeg må sette igang PE til å lage disse planene mine. Noen av boksene skal selvfølgelig være “litt mer”.
  4.  Jeg må skrive cachebeskrivelsene. 
  5. Og minst, jeg må finne ut hvordan jeg får bilder satt inn i cachebeskrivelsen. Det gikk helt fint i Nissestrek-cachen vår. Men nå får jeg det ikke til! Uansett hvordan og hva jeg gjør for å få bildene på plass. Det er såååå frustrerende. Denne nye koblingen mellom google og picasa gjør at jeg ikke finner igjen nettadressen til bildene mine. Huff!!!! 
Jeg syns det er ganske mye arbeid å få lagt ut fine cacher jeg.  Tror kanskje jeg dropper hele planen om å legge ut flere cacher? Mye enklere å finne andres cacher. De kan jeg jo logge også :)
Men jeg tror nå fortsatt dette kan bli en ganske fin cachetur :)
 


 
Det er den samme utsikten som går igjen, skau, skau


og vann.


Ja og så pleier Gardermoen å dukke opp.

3 kommentarer:

  1. Hva er WLW?
    Er det absolutt nødvendig å ha med bilder i cachebeskrivelsen? Jeg har aldri hatt det, og nå når mine to skulle publiseres i forbindelse med Friluftslivets år-eventet, så fikk jeg hjelp til å få inn bilde. De få gangene jeg har med bilder, legger jeg de i galleriet til cachebeskrivelsen istedenfor. Joda, jeg er enig i at en cachebeskrivelse blir hakket bedre med et bilde (akkurat som et blogginnlegg), men man MÅ jo ikke.
    Herlig med utsikt over trærne istedenfor inn i trærne :)

    SvarSlett
    Svar
    1. WLW = Windows live writer det programmet jeg vanligvis lager blogg-innleggene i

      Neida det er ikke nødvendig med bilde, men det er mye finere med bilde og jeg har veldig lyst til å ha et bilde eller tre i beskrivelsen. Det blir ikke det samme å bare legge de inn i galleriet. Og så er det så utrolig irriterende at jeg har fått det til før og så får jeg det ikke til når jeg prøver på nytt.
      Det gjenstår uansett mye før jeg er klar til å prøve å legge inn beskrivelse. Skal sannsynligvis flytte noen av gjemmestedene også. altså ny runde for å finne koordinater.

      Slett
    2. Ah oki :)

      Joda, jeg forstår frustrasjonen. Håper du finner ut av det!

      Slett