28. januar 2009

Hjelp?

Hei alle islandshundeeiere. Bloggen kan brukes til så mangt... Be om hjelp f.eks. ;-) Nå ønsker jeg litt hjelp fra dere med islandshunder. Jeg har fått den tvilsomme æren at jeg skal prøve å redigere det neste nummeret av Islandshundeklubbens medlemsblad. Og til det trenger jeg hjelp. Jeg ønsker meg bilder av og stoff om hundene deres. Jeg vet jo at dere har tatt mange bilder i det siste, i forbindelse med "i-farta" konkuransen og dere har mange flere fine bilder. Denne utgaven kommer til å inneholde mye årsmøtestoff, som være med. Men jeg håper på å få plass til en del "morsomt" stoff også. Og der kommer dere inn. Så mye fint som dere skriver i bloggen og på hjemmesidene deres så er jeg sikker på at dere har litt å skrive om som kan passe i medlemsbladet også. Enten det er om den første gangen du traff denne herlige rasen som du aldri hadde sett eller hørt om, en episode som der og da var helt forferdelig, men morsom i ettertid, hvilke aktiviteter du og hunden din driver med eller rett og slett en hverdagshistorie. Vi trenger både korte og lange historier. Så sett igang og skriv enten det blir 2-3 linjer eller 2-3 sider. Om den stolte hunden som møtte deg i døra, godt innsmurt i sololje som den hadde funnet mens du var en liten tur på butikken. Ikke så farlig, men med tanke på at den skulle på utstilling bare noen dager senere, så føltes det kanskje som verdens undergang der og da? Eller om hunden som tok barnevaktoppgaven sin så alvorlig at ikke engang barnets mor fikk ta en titt oppi barnevogna (dette var forresten lapp) bare for å nevne noen eksempler. Og bilder pynter alltid opp. Mange bilder :o) Et blad med bare tekst blir kjedelig. Og bilder vet jeg dere har mange av. Hvorfor ikke dele dem med de andre som leser Islandshunden. Det er ikke alle som er innom hjemmesidene/bloggene våre. Selv om de burde det ;-) De fleste bildene blir vist i svart/hvitt så det kan være en ide å printe det ut i svart/hvitt på vanlig papir for å se om det blir bra i bladet også. Jeg syns det er så kjedelig med mørke bilder der en nesten ikke ser hva/hvem det er tatt bilde av. Det har vært en del av dem og.. Og skulle jeg motta for mye så blir det brukt i neste blad..

Selv om det kanskje ikke ser slik ut så haster det litt. Håper på å få jobbet med dette i neste uke. Jeg blir kjempeglad om dere sender meg noe. Jeg trenger aller mest bilder og nesten like mye stoff :-) Kan du hjelpe meg så send det på e-posten min: tonordhe@online.no

15 kommentarer:

  1. Jeg skal se hva jeg kan finne på!

    SvarSlett
  2. Tusen takk, Marianne. Du vil jo alltid få en forspørsel fra meg ;-) Men siden jeg ikke har e-post til alle de andre så benyttet jeg bloggen. Jeg har lyst til å ta med noen agility resultater.Må se hva som ligger på agipro. Resultatene fra Arendal er jo kommet og noen fra før jul kan jo være aktuelle. Tar jeg med fra Nes, blir jo Vina også nevnt ;o) Har du et agilitybilde som jeg kan bruke?

    SvarSlett
  3. Jeg skal sende noen agility bilder Tove.

    SvarSlett
  4. Skal prøve å finne på noe- om ikke det blir lange historien har jeg i allefall maaange herlig bilder av skjønnhetene mine.:)

    SvarSlett
  5. Så flott!!! :-) Da er det bare å vente i spenning.

    SvarSlett
  6. Heisann!

    Balder har vært i bladet før med en historie, men vi kan sikkert skrible ned noe mer. Og bilder er det ikke for lite av i samlingen - ehem :-)

    SvarSlett
  7. Ja nå må dere være flinke! Det blir jo mye artigere med noen hverdagshistorier, Lapphundstikka er litt kjedelig... Me det er jo opp til oss å sende inn stoff.
    Skjerpe oss - vi lappefolk også!!!

    Kan du/dere vise oss andre bloggere resultatet etterpå, kanskje??

    SvarSlett
  8. Bedre og bedre.. :-) Jeg fant stykket om Balder Irén. Og der lover du faktisk å komme med flere hisytorier ;o)

    Vet du Nøve, jeg syns lapphundstikka er ganske bra jeg, i hvert fall i forhold til mange av Islandshund-utgavene. Men det siste julenummeret til Lappene var "tynt" :-( Men det er bare å innse at det er helt avhengig av innsendt stoff, skal det bli noe å rope hurra for. Sikkert mange som syns utstillingsresultater og andre resultater er spennende, men det bør være en del annet også. Syns jeg...

    SvarSlett
  9. mmmm - hverdagshistorier gjør seg. Utstillings-resultater er vel så bra, men vi må ikke glenme at hunden ikke er laget bare for å se best mulig ut...men faktisk har helt andre egenskaper, også...

    SvarSlett
  10. Au, au... Tove, jeg er avslørt! Husker godt at jeg "antydet" at der ville komme flere historier *host, kremt* Etter vi ble foreldre er fokus blitt endret en smule, men _noe_ blir det vel.

    Har hatt travle dager her nå, og i morgen skal jeg til Bergen og være der hele dagen. Må se om jeg kan få ordnet noe innen søndag...

    Å hjeeelp - jeg har ikke fått tatt flere konkurransebilder heller. Hjelpe og trøste:

    *Bretter opp ermene og utvider døgnet med X antall timer*

    SvarSlett
  11. God tur til Bergen, Irén. Nå må dere ikke føle dere presset ;-) Jeg har allerede fått 2 historier som skal inn i bladet. En flott historie om Embla og Aleksander bl.a. Og så har jeg litt annet på lager... Men jeg skulle gjerne hatt noen flere bilder å velge i. Kan jo ikke bare sette inn bilder av Vina. Og så kan dere jo ha det i bakhodet at det kommer flere blader utover året.....

    Fotokonkuransen, ja.... jeg har INGEN bilder jeg :-( Lever i håpet om at jeg får tatt noen i morgen. I så fall så blir det nok noen "rompebilder" på vei ut av bildet. Typisk i farta bilder fra min kant ;-)

    SvarSlett
  12. Rompebilder er morsomme! Også har du jo grisene da Tove....:o)

    SvarSlett
  13. Jeg har tenkt og tenkt, men jeg har liksom ingen morsomme historier eller hverdagshistorier som kan interessere andre, tror jeg....Men jeg har en haug med fine bilder hvis det hjelper..?

    SvarSlett
  14. Snorredimma: Takk for at du tenker på meg!! :-) Nå har jeg vært så heldig at jeg har mottatt flere historier og bilder. Så du trenger ikke å skrive noen ting. Denne gangen... Bilder er alltid bra å motta. Men kanskje jeg har nok med de jag har? Spar dem til neste nummer eller så tar jeg kontakt med deg om jeg ser at jeg mangler noe... det blir mye Balder og Embla denne gangen + en del hunder jeg ikke kjenner til.

    SvarSlett
  15. Den er grei, Tove...Bare si ifra du - du vet jo at jeg knipser i øst og i vest - ja, i nord og i sør, også..hihi

    SvarSlett