17. januar 2009

Små frustrert.

Nå er jeg litt småfrustrert. Jeg får av en eller annen grunn ikke til å legge inn film her på bloggen. Det er jo ingen krise, men irriterende når jeg ikke forstår hvorfor. Jeg finner vel ut av det en gang. Det som er enda mer irriterende er at nå får jeg ikke lasta inn filmer på picasa lenger heller. Der jeg har alle ag-filmene liggende. Det skjedde et eller annet rart der da den ble oppgradert. Irriterende! Jeg har selvfølgelig alle filmene fortsatt liggende på pc'n, men får de som sagt ikke ut i den store verden. 

Så da tenkte jeg at jeg skulle ta noen bilder i steden av rømlingene mine. Men tror du ikke at det er noe galt med kamera også! Kanskje vi skal investere i et speilreflekskamera likevel...

Denne bloggen har visst tatt en litt annen vending enn det som var planen. Den ble opprettet for å følge utviklingen til en valp og nå ligner den mer og mer på en landbrukshalvtime ;-) Skyld på Gry, jeg ligger vanligvis ganske lavt med bondesiden min..

Selv om kameraet har streika så har vi fortsatt et videokamera som virker og det kan også ta bilder. Ikke nok med det, det tar bilde når jeg trykker og ikke 3 sek etterpå. Men kavliteten på bildene er kanskje ikke den beste. Det frister helt klart med et speilreflekskamera, ja...

Legger ut litt av dagens fangst:

Det er så kjedelig her, kanskje på tide med en tur ut?

IMGA0014

Jeg kryper godt sammen så går det sikkert bra.

IMGA0015

Vina gir klar beskjed om hva hun mener om den slags rømlinger

IMGA0018

Hvor ble det av de andre?

IMGA0044

Mamma, hjelp meg, jeg vil hjem igjen

IMGA0048

Jeg skulle aldri ha tatt den siste melkesupen..

IMGA0022

Gjenvinning kan være så mangt.

IMGA0040

Som du ser så er det flere som liker å lese aviser.

IMGA0041

Må bare filleriste den litt først

IMGA0030

Er jeg ikke søt kanskje?

IMGA0052

12 kommentarer:

  1. Ha-ha-ha. Dette er noe av det kuleste jeg har sett!!! Skyld gjerne på meg for jeg er helt sikkert ikke den eneste her inne som synes dette var kjempeherlig!!!! Så utrolig bra at du gleder oss med Landbrukshalvtimen Tove, jeg sitter jo her og humrer og ler helt alene (Ola har sovna på sofa'n igjen;o)

    Det er grisefrustrerende (slående uttrykk forresten) når man ikke får til sånne datating. Enda verre blir det jo når noe som virka før, ikke virker lenger. Lykke til!!

    PS. Flere bilder fra grisefjøset er et "must"!! Særlig etter dette!!

    SvarSlett
  2. Åh, det var "grisefine" bilder!! Særlig av den lille rømlingen...
    Morsomt med flere dyr, selvom vi her i gården bare har Bienna å by på (foreløpig??).
    Lykke til med filminnleggene (du klarer det nok med litt øvelse)!!

    SvarSlett
  3. Tusen, TUSEN takk for en megaherlig bildeserie!!! Den bragte smilet frem og litt til! Artig - og veldig bra satt sammen!

    Superkjedelig når noe teknisk svikter en... Jeg er så heldig at jeg nylig fikk speilreflekskamera - men jeg skjønner ikke bæret. Godt det er digitalt - for det slettes på hundrevis av bilder for tiden *tjihiii* Men det er morsomt å eksperimentere :-)

    Håper på flere "grisebilder" ;-)

    Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  4. Utrolig morsomme bilder, å så søte grisunger da..! *smelt*

    SvarSlett
  5. Dere legger jo inn noen fine kommentarer, dere også da :-)
    Det er morsomt å se på rømlingene der de springer så fort de kan hjem til mamma og stresser med å komme inn i bingen igjen, når skumle meg kommer gående.
    At det er tydelige spor etter rømlingenes lek i løpet av natta/dagen er en annen sak. Alt som står i gangen, kost, bøtter osv har blitt veltet og flyttet på. Det må jo undersøkes grundig ;-)
    Marte: hvor finner jeg hjemmesida/bloggen din?

    SvarSlett
  6. Såååå mange herlig bilder. Det er gøy å se. Henger meg på Gry, flere bilder er et must.

    Lykke til med filmene. Jeg har ikke stresset med det. Jeg har jo ikke noe kamera.

    SvarSlett
  7. Hva skal du med filmer når du har så morsomme bilder??
    Griser er noen skjønne dyr, du må jo ha gratis underholdning hver dag..
    I går kom det masse deilig snø her, det så ut som et julekort når jeg la meg. Men da jeg våknet i dag var det pøs regn igjen og 20 cm slaps...

    SvarSlett
  8. Så morsomme bilder! :) Jeg har aldri visst at griser kunne finne på så mye rart...

    Håper du får til å legge inn filmene snart, det er så irriterende når sånne ting ikke virker, selv om du har fulgt oppsrkiften!

    SvarSlett
  9. Det her er jo bare kjempe-morsomt! Griser er jo noen herlige rosa dyr, og så flink Vina er da som passer på "rømlingene."

    Vet du, du kan prøve å legge inn filmer via bloggen, istedet for live writer. Forskjellen er at bildet ikke blir så stort som i live writer. Men det er jo heldig at du kan ta bilder med video-kamera, ditt, da. Grise-flaks, eller....?

    SvarSlett
  10. "Tegneserie" er vel så morsomt som film, Tove! Noe av det beste jeg har sett :o) Kanskje en fordel at det var uten griselyd?

    Lurer på om det finns andre SLIKE griseblogger uti cyberspace'n..?

    SvarSlett
  11. Jeg ser på bloggen min at du fant frem til den.. :)
    Sikkert like greit at det ikke er film fra grisehuset ja, de lager no et forferdelig spetakkel.. det er kanskje bare under fôring. Men søte er de :)
    Har dere andre dyr? Jeg er en "wannabi" bonde, byjente som har gått på landbruksskole... (har no heldigvis ordna seg med gård da, t.o.m i byen :D snakk om flaks..:)

    SvarSlett
  12. Marte:her har vi "bare" griser, 2 katter og ei bikkje.

    Men jeg har hatt/ jobba med ku, hest, geit og sau i mitt tidligere liv.

    SvarSlett