Turer utenfor Romerike 2016-2018

Dette er en samleside med linker til innlegg fra de turene jeg har gått som ikke ligger i nærområdet mitt.
Innleggene ligger slik at de eldste er nederst og den nyeste turene ligger her på toppen. Skal teksten bli forståelig så må man begynne nedenfra ;) Linker til innleggene finner du under bildene.

2018

Denne høsten ble det en tur til Hallingdal og endelig traff jeg skikkelig med tanke på høstfarger. Området rundt Imlan og Skrivarfjell spraket i flotte høstfarger. Dagen etterpå dro vi til Vassfaret og gikk fra Strøen til Suluvann. Nydelige farger her også i en litt annen fargeskala.

Høsttur til Skrivarfjell og Suluvann

Sommeren var skrekkelig varm og det ble dårlig med turgåing. En helg stakk vi til fjells i håp om at det var kjøligere der. Frisk fjelluft og bading i vannet ved Harehopp var et godt valg. Dagen etter dro vi til Ål og gikk vi på cachetur Bergsjøen rundt.
Foto: Inger Synøve Natten
Harehopp
Bergsjøen rundt

Det var fortsatt mye snø i april så vi benyttet sjansen til en ny skitur på fjellet. Det ble noen flotte turer i fantastisk "påskevær" Vi gikk til Hallingnatten, Reinfjell og Silkevassrunden.

I februar dro jeg for første gang til Hallingdal for å gå på ski. De nye felleskia mine måtte testes og det ble gjort ved Haglebu og en tur til Vardefjell.
Skitur ved Haglebu og Vardefjell

2017

I oktober ble det nok en tur til Hallingdal.Først gikk vi en tur i Vassfaret. Vi fulgte naturstien over til Nevlingen oppover mot Olsonheimen og fortsatte opp på Likkistefjell. Dagen etter dro vi til Hemsedal for å besøke både Veslehødn og Kjerringkjeften.
Likkistefjell
Hemsedal - Veslehødn og Kjerringkjeften

I september så ble det tid til en liten ferie sammen med Nøve i Vassfaret. Vi overnattet på Skrukkefyllhaugen i to netter før vi avsluttet med ei natt ved Strøen. Dette ble det flere flotte turer av og noen magiske øyeblikk. Jeg brukte tre innlegg for å beskrive alt sammen. På leiting etter bjørnehi, ikke minst Festningen. En flott tur over fjellet fra Storekrak til Bukollen og til slutt en tur til Huldreknatten.
 Skrukkefyllhaugen
Hansesprang og Festningen
Storekrak - Bukollen + Huldreknatten

En helg i august ble det tur til Hallingdal igjen. 3 turer, 3 områder. På leiting etter et "mistenkelig cachefunn" på Storevarden, En tur i Vassfaret, med Vassfarplassen og en tur til Dyna på grensa til Ål.
På tur til Storevarden, Vassfaret og Dyna

Jeg fikk endelig gått en tur i fjellet i Leikanger. Ble kjent i en ny del av området og med veldig vonde knær.
Vassvarden og Hestfjellet

Vi brukte noe av sommerferien på å gå i fjellet mellom Ringebu og Atna. lettgått, litt kjedelig terreng, men flott utsikt.
Med Friisvegen som utgangspunkt

Denne gangen utforsket vi et nytt området, Vikerfjell. Oslos nærmeste høyfjell. Denne gangen var var Ann Karin og Troll med som turfølge.  Et lettgått terreng.
Vikerfjell

Tursesongen sammen med Nøve begynte med en dagstur ispedd litt galskap i Noresund/Sokna-området
Høgnipa og Kafferen

2016

Den siste turen i Halling-fjella i 2016 med Imlan som utgangspunkt.

Nonsnatten og Darren

Så skulle jeg endelig få komme meg på en høsttur i fjellet

Storrustefjell

Denne høsten ble det en ny tur til Romsdal, denne gang sammen med Torill. Dette er en av mine favorittturer :)

Romsdalseggen

Neste dag tok vi turen til Vassfaret

Vassfaret og Slakollen

Jeg fant ut at det var helt topp dette med å kjøre oppover mot Hallingdal'n for å få fine fjellturer sammen med de som bor på Bergheim. Så nok en gang ble det en tur, denne gang til

Trollfossen og Nautskardsfjell

Fristelsen til å prøve seg på geoart'n i Vinje ble for stor

Vehuskjerringa

Det ble en ny tur for å fullføre turen ved Sørbølfjellet

Ørneflag

Lapphundcacherne på tur for aller første gang

Sørbølfjellet og Hallingnatten

Min første tur til Nøve og hennes turområde og en helg i Lapphundcachernes tegn