20. mars 2011

Vinetrcup mars-2011

Tjaaa hva skal man si??? At dagen blei akkurat slik jeg forventet og ikke slik jeg håpet :-/  Dagen begynte med at da jeg begynte å nærme meg Kløfta,  spurte jeg meg selv “hvorfor gjør jeg dette?”  Da begynte nervene nemlig å bli merkbare. Tenk å ville seg selv så vondt? Nei jeg tror ikke jeg skal nedover til Moss. Reise så langt for å være nervevrak da gitt?Men så er det jo moro også da, og alle skal jo dit i hvert fall folk fra EHK Smilefjes Bare jeg har kommet meg til startstreken og bandet er av bikkja så er nervene borte vekk Smilefjes
Høydepunktet i dag var å følge med på løpet til Ann Kristin og Knotten som vi trener sammen med på kurset og deltok på Follo. I dag fikk de vist noe av det de kan og Ann Kristin var såå flink til å jobbe og hente inn igjen Knotten når han “falt ut litt”. Det var jo så mye spennende å lukte på Smilefjes som blunker Det andre løpet deres, åpen hopp, fikk jeg ikke sett siden jeg var opptatt med å bytte bikkjer. Men heldigvis så brukte Marianne mitt kamera da hun filmet så jeg har sett det på film. I hvert fall det meste, hun begynte litt seint… Og her går de jo helt perfekt! Kun en liten feil på slalomen og så er resten såååå bra Smilefjes GRATULERER Ann Kristin! Selv om du kom på 2. plass og fikk premie på AG så syns jeg dette løpet er det som du skal være kjempekjempe fornøyd med Smilefjes
Knotten; Åpen HOPP M
Så var det oss da. Jeg tror jeg lar filmene si det meste jeg. Noe helt annet enn AK og Knotten….
Vina. AG M kl 1
Som jeg har nevnt noen  (mange) ganger så syns jeg Vina har fått opp farta si litt på treningene. Jeg drømmer om å få det til på stevner også. Og jeg blir like skuffet hver gang… At hun i tillegg får feil er en uting, for det er helt unødvendig. Vina greier fint å gå et løp uten andre feil enn masse tidsfeil. Dermed basta. At hun vegret en gang på muren er greit, for den har hun ikke sett mer enn en gang og det er det mange år siden. Men tullet med å snu i tunellen, hva er det for noe??? Hun var forresten så ivrig at hun holdt på å tjuvstarte. 2 vegringer og masse tidsfeil. nr 5 av 9 (der 4 disket)
Så var det Barfi:
Barfi: AG S kl 1
Det begynte i hvert fall bra Smilefjes De to førtse hindrene, så kom bommen og det var slutt på å springe. Det var kanskje like bra siden jeg rota fælt med føringa. Dermed hadde jeg jo tid til å hente meg inn igjen. Vi hadde samme dommer som Barfi hadde på Follo. Der vi til vår store forskrekkelse fikk se muren i banen Trist fjes Så jeg var veldig forberedt på at den dukket opp i dag og. Og det gjorde den og det gikk akkurat like dårlig som i Follo. Murer skal IKKE hoppes over sier Barfi fortsatt Smilefjes som blunker Men jeg er ganske så fornøyd med min andre skepsis: vippa. Ja bortsett fra at hun hopper av før feltet så gikk jo den mye bedre enn fryktet. Mulig at hun trodde det var bommen? Og så gjør hun akkurat samme feilen som Vina i tunellen. Jaja det er bare å trene videre. Det blei selvfølgelig disk. tror det bare var 4-5 som ikke disket i denne klassen av ca 20.
Så var det åpen hopp: Jeg ba en stille bønn om at dommeren skulle tenke at nå hadde vi prøvd muren og var ferdig med den. Men jeg hadde ikke noe tro på akkurat det, men det er jo lov å håpe? Sånn tenkte han selvfølgelig ikke! Og vi fikk muren allerede som hinder nr 2. Og ikke nok med det, vi hadde muren ikke en gang, ikke to ganger men hele TRE ganger på dette løpet. Jeg tror dommeren er sprø jeg!! Det var jo ikke en gang noe vits i å starte med Barfi Trist fjes Det var uansett Vina som skulle ut i ilden først. En bane uten felthinder skulle tilsi at farta økte littegrann, men den gang ei. Tror Vina var lei / sliten og tok det svært så med ro. Og så kløner jeg det til på det ene hoppet. Helt unødvendig! SidenVina er såpass trygg som hun er så glemmer jeg at hun også skal føres skikkelig. Det blei med den ene vegringen og masse tidsfeil. nr 13 av 19. (og det var selvfølgelig 6 som disket Smilefjes som blunker)
Vina, åpen Hopp M
Jeg fant ut at jeg fikk vel starte med Barfi også. Det var jo masse annet moro der. Men jeg bestemte meg for å gi blaffen i muren. Ser en bort i fra muren så syns jeg det ikke gikk så aller verst, bortsett fra kløning ved hjulet. De andre vegringene skjer rundt muren. Tror Barfi stritta litt i mot alt når hun var i nærheten av muren. Det er vel en viss mulighet for at jeg nå har lært Barfi at mur den kan hun  gå rundt, etter så mange ganger som hun har gjort nettopp det Forvirret smilefjes Jaja det er bare en ting som gjelder nå framover: trening på mur!!
010
012
Har prøvd dette så vidt en gang før for noen uker siden. Og på nytt igjen i ettermiddag. Barfi må da se at dette er en mur? Smilefjes som blunker
Ellers så hadde jeg en trivelig dag sammen med Ann Kristin. Marianne som var med som sekretær, kameramann og hundepasser. Og Siri som egentlig skulle ha startet, men pga sjuk hund bare var med for å se og lære.  Jeg hilset forresten så vidt på en annen FL, men tror ikke den startet.

Resultatlista fra dagen i dag: http://www.stovnerhundeklubb.no/Vintercup_nr._3.asp

6 kommentarer:

  1. Jeg synes dere er RÅFLINKE jeg. Har vært på aguillitykurs og har funnet ut at det er en alvorlig mengde trening som ligger bak. Jeg koste meg veldig med innlegget her! Lærte masse- og selv om det kanskje ikke er noe å le av så knegget jeg likevel godt av den "rolige farta" og den skumle muren. Og det du skreiv tilslutt. Hun MÅ da se at dette er en mur:)) hehe. priceless:)) Lykke til med videre trening.:))

    SvarSlett
  2. Takk Hege :-)Vina er Vina og jeg er meg, så med henne så blir vi aldri særlig mye bedre. Men hun ser så stolt ut der hun går så det er helt greit :-) Det viktigste er jo å aktivisere henne med noe vi syns er moro begge to :-)

    Må bare si at alle de andre bikkjene tok muren så lett som bare det! Enten har de trent på den eller så syns bikkjene at bare de får hoppe så er det moro uansett hva de hopper over :-)

    SvarSlett
  3. Igjen har du skrevet så fint, det er en fryd å lese innleggene dine. Morsomt å se filmene også. Det blir gøy å følge med videre :-)

    Muren din - den var jo helt genial. Vi må prøve å få med oss en mur til Frya :-)

    Gleder meg allerede til neste innlegg fra treningene. Visst er Vina stolt, det kan du også være. Klart dere skal til Moss.... Har ikke det vært et mål lenge nå da? Vi sees :-))

    SvarSlett
  4. Moss var et mål så lenge Camilla skulle delta, men hun har jo "feiget" ut ;-) Men joda, jeg ser ikke bort i fra at vi dukker opp der og.

    SvarSlett
  5. ???? den ene filmen er jo ikke med her? Vet det var noe kluss da jeg publiserte. Den kommer...

    SvarSlett
  6. Jeg er mektig imponert, Tove. Må flire litt innimellom av tempoet da, men det kommer nok etterhvert. Og den muren du lagde hjemme var genial. Morsomt å se på filmene av dere.:)

    SvarSlett