11. mars 2011

trening - 09.03-11

Vi kom oss av sted på kurs denne dagen også. Var litt skeptisk da jeg så hvordan snøen lavet ned. Heldigvis sluttet det å snø i god tid og veiene var bare før vi dro av sted. Vina fikk være med, noe hun er veldig fornøyd med. I dag var det Marianne som skulle trene med Vina. Og det gikk så bra så :-) Men Vina søkte meg når hun hadde tid, i håp om å få litt ekstra med godbiter. Det var morsomt å se på dem, Vina langet ut hun :-) Det går ikke så veldig fort, men hun springer det hun kan, det skal hun ha :-) Ja hun sprang over bommen også. Nå gjenstår det bare at hun tar med seg denne farten på stevner også.... Og så må jeg bare forsvare Vina littegrann, hun begynte å kjefte på Marianne når hun syns hun var for treig med å starte eller begynte å rote for mye. Vel Marianne rota ikke, så det var kanskje noe annet. Men når hun "tvinger" Vina til å hoppe over vinga på hoppet (det går ganske enkelt ikke), ja da må jo Vina få lov til å ta over styringa, det må jo alle forstå ;-)

I dag skulle vi trene på å få bikkjene til å ta et hinder som står såpass langt unna at vi ikke har tid til å følge dem. Vi skulle ganske enkelt sende/presse dem "ut og hente" hindret for så å komme tilbake og fortsette på neste hinder. Vi begynte forsiktig og så blei hindret flyttet lenger og lenger unna. Jeg og Barfi sleit med å få til det og mye annet. En ting er jo når jeg ikke går slik jeg har tenkt og roter det til av den grunn. Briefinga er jo glemt i løpet av nok sek :-s Og så er det det med framsending da. Framsending har vi veldig mye igjen på å få på plass. Så Barfi har en tendens til å stoppe når jeg stopper. Men Ragnar er flink, han fikk på plass både mine bevegelser og Barfi gikk også bra etter hvert. Det er bare å huske på å belønne og ikke kave så mye med armer i vilden sky, så er det utrolig hvordan det hjelper ;-)

Neste avdeling inneholdt vippe. Og vippa er noe Barfi fortsatt er usikker på. Så vi konsentrerte oss om den. Barfi går vippa ganske frivillig fram til der den begynner å vippe. Der legger hun seg ned og kryper litt motvillig til den har vippet ned og så går hun fort ned. Vi satte vippa sånn at hun skulle rett opp møne etter vippa, slik at mønet blei en slags belønning. Gjentok dette mange ganger. Det var akkurat slik vi gjorde med Vina det, bare at da brukte vi tunellen som belønning. Vel, vi er langt i fra i mål og jeg er meget skeptisk til ag neste søndag.... Resten av banen var stort sett bare velstand. Litt treig med å springe inn i den blå tunellen. Mens bom, slalom, pølse er jo ikke noe problem. Bare moro. Og akkurat passe tempo for matmor ;-)

Men så var det alt vi bør trene på hjemme da... Framsending for eksempel. Jeg fant fram noen hopphindre og en litt vaklete slalom og satte opp på tunet. Vina måtte være inne mens Barfi og jeg skulle trene litt framsending. Det gikk ikke så bra med framsendinga og som du ser så hadde vi publikum:


Selv om Vina er stille akkurat her, så sa hun høylytt ifra at det var HUN som skulle være ute og trene!! Og jada hun fikk trene hun også :-)

1 kommentar:

  1. Hei! Artig at du skriver blogg =D Tror ikke jeg har vært inne på den før.
    Spennende å trene på tekniske ting, sånn som framsending i agility ;)
    Lykke til videre!!
    VårHilsen fra Laila :)

    SvarSlett