24. mars 2011

Snart vår?

Bare masse bilder fra dagens tur. Knallvær i dag. Fri og jeg skal bort i kveld så da måtte vi jo bare ta en tur ut i påskeværet.

vår 001

vår 003

Men det blåste!

vår 014

vår 015

Nedi skauen var det derimot ganske stille og knallblå himmel Smilefjes Kronene viftet seg da, så helt stille var det vel ikke, men ikke sånn at jeg kjente det der jeg gikk.

vår 020

vår 022

Jeg drømmer om å få tatt et godt bilde av dette. Furukroner, hvite bommullsdotter og knallblå himmel. Vakkert og gir fred i sjela det Smilefjes

vår 024

Vina hadde egentlig ikke lyst til å gå så langt i dag, det blåste nok litt for mye, så da setter hun seg ned og speider.

vår 028

vår 031

vår 049

Jeg har ikke turt å slippe bikkjene løse når jeg har gått turer med dem i vinter. Heller ikke i dag. Og godt er det for her så de elgen og litt seinere så vi tre rådyr. Da må det bjeffes!

vår 035

Litt godlukt fra et lite musekadaver MÅ bare gnikkes godt inn Smilefjes som blunker

vår 041

vår 051

Et lite minne fra fjorårets sportrening.. Ikke noe jeg har vært med på.

vår 052

vår 053

Snøen har smeltet med rekordfart de siste dagene. Vi ser nesten at det minker time for time. Denne lykta var helt borte i snøen for noen dager siden. Og på takene var det masse snø. Nå er de snart bare Smilefjes 

Men det er nå fortsatt ganske mye snø igjen da. Det er deilig å høre det sildre og renner i takrenner og kjenne “varmen” når jeg kommer ut. Men så var det det med søla da…. Egentlig så foretrekker jeg kuldegrader og reine gulv jeg.

vår 055

8 kommentarer:

  1. Selv om det blir skitt og søle på gulvene nå, er jo bare våren FLOTT. Deilg å kjenne varmen, høre og se naturen våkner igjen.

    Masse fine bilder. :-)

    SvarSlett
  2. Ja nå er våren kommet til dere også, det er en deilig tid. Varm vind og lysere kvelder..... !

    Du har fått våren inn i bildene dine i tillegg til de to flotte hundene :)
    Kos deg med denne fantastiske årstiden.

    SvarSlett
  3. Så mange flotte bilder!! Dilig når det minker på snøen nå!!
    Flott Bilde av Vina der hun kroer seg i musekadaveret!!
    God helg til dere!!

    SvarSlett
  4. Tross masse snø ser det da virkelig ut som våren er i anmarsj hos dere :-)

    Flotte bilder av furukronene mot himmel og skydotter! Også har du sånne flotte firbeinte modeller med deg på tur :-D Jammen godt de var i bånd når dere traff på elgen. Flotte, men litt skumle dyr...

    FOR et blomsterflor du har i vinduskarmen, Tove. Ser jo ut som full sommer jo!

    GOD HELG fra oss på andre siden av fjellene :-)

    SvarSlett
  5. Så gøy å se bilder fra turen deres. :))) Tror faktisk dere har mindre snø enn vi har her. Det forsvinner mye her om dagen også. Deilig!!!!!!! Gulvene ser ut der etter, ja. Gidder ikke å sette bort støvsugeren engang. ;)

    Tenk å få se den elgen, da. Heldig du fikk det fine bilde av den. :))

    Ha en riktig god helg, Tove!!!!!!

    SvarSlett
  6. Dem blomstene i vindu la jeg merke til, også :-)
    Deilig at det våres - jeg nyter hver dag som det smelter mer og mer....Herlig med vår-turer selv om det er søle og dritt overalt, men det hører liksom med det..
    Så det er derfor Snorre får sine raptuser - han kroer seg i muselukt...!!!
    Artig å se litt mer av åssen dere har det...
    Ja, elgen, ja!! Du fanget den med kamera du - jeg drømmer fortsatt om det perfekte elge-bildet jeg....

    God helg!

    SvarSlett
  7. De furukronene mot blå himmel og skydott var superfine. Likte godt stammen og høyden på dem også jeg. Gøy å få et blinkskudd på motiver en ser for seg:o)))

    Våren sprer seg over det ganske land nå. Skitten og søla er vi ferdige med...trur eg;o)

    Bilde av elgen, virka som den var veldig nær dere.

    Mange flotte bilder, det nye i bunnen under teksten var bare helt nydelig:o)
    God helg!!!

    SvarSlett
  8. Ja, en av de store fordelene med vinteren, er at hundene er så reine og fine! I de siste dagene har vi fått merke forskjellen når de kommer inn og rister seg så sølespruten står! Har liksom ikke tatt det helt innover meg ennå at jeg må ha kluten klar til å tørke av dem. Men skitt au, er vel ikke så farlig... Vår er godt, selv om jeg nyter vinteren.

    SvarSlett