6. mars 2011

Trening–2.mars.

Siden Wilja er paret, så manglet Marianne ei bikkje å trene med. Marianne lurte på om hun kunne låne Vina? Så derfor dro vi av sted Barfi, Vina og jeg denne onsdagen. Noe Vina var veldig glad for Smilefjes Nå slapp hun å bli igjen hjemme og “rope”: dere har glemt meg!!!

Boe-paring 007

Nå tenkte jeg som så at Barfi likner mer på Wilja, så derfor var det best at Marianne fikk låne henne. Dessuten så hadde jeg lyst til å se hvordan det var å trene med Vina på et nytt sted og om Marianne kunne lokke fram gløden til Barfi.

Det var ikke noe problem å la Marianne føre Barfi. Barfi fulgte henne så fint så Smilefjes Men det var litt morsomt å se hvordan Barfi søkte etter Vina og meg når de hadde pause. Marianne var flink til å gire henne opp og tro det eller ei Barfi sprang over bommen, så Marianne måtte springe fort for å ta henne igjen Smilefjes Og jeg fikk beskjed om at neste gang var det min tur til å springe.

I dag var det fokus på slalom og felt. 1. økt  så skulle vi trene på denne kombinasjonene. hopp, hopp, yttersving hopp, tunell i bøy, hopp og slalom. Slalommen lå slik at det beste var å ta den fra “feil side”, men jeg hadde tid til å gå på rett side så jeg valgte det. Yttersvingen til 3. hoppet valgte jeg å følge Vina i yttersvingen istedenfor å presse henne ut. Jeg må fortsatt tenke bevelse på Vina. Men hun hadde faktisk en del fart i dag. Mulig det at Barfi var med er med på å trigge henne litt. Slalommen gikk veldig bra og endelig så fikk jeg Vina til å springe gjennom slalommen et annet sted enn hjemme Smilefjes 

2. økt var en enkel rett fram bane. møne, hopp, hopp, tunell, hopp, bom og pølse.

3. økt var disse to banene, sammen med noen ekstra hindre,  satt sammen til en bane, med en del føring og vekslinger.

Det jeg prøvde på i dag var å springe ifra Vina, isteden for å springe sammen med henne. Tidligere så mener jeg hun stoppet opp når jeg gjorde dette, men nå gikk det helt fint, hun springer etter meg og hun springer Smilefjes Men jeg blir for sløv, jeg bare springer rundt banen og glemmer rett og slett å føre. Tenker at Vina forstår at hun skal hopp over alle hindrene jeg springer i nærheten av, hun er jo tankeleser Smilefjes som blunker På slalommen så tok jeg sjansen på å springe foran henne, skulle gjerne hatt øyer i nakken for å se om hun gikk riktig, sto noen meter fra enden og ventet på henne. Hun hadde en tendens til å jukse på siste pinne, ellers gikk hun såååå fint, og som sagt med litt fart. Før møne på 2. økta så giret jeg henne opp med å leke litt med bandet hennes og da fikk vi opp farta også over bommen Smilefjes

Konklusjon: Gir opp Vina på startstreken, stol på henne, spring litt ifra henne, men vær tydelig på føringen.

Vina var såååå glad for å få lov til å være med, men syns det var noe stort tull at hun skulle være forvist inni det lille stoffburet og ga høylytt beskjed om hva hun syntes om den saken – hele tiden. Det gikk litt bedre da Barfi og Vina satt sammen i samme bur ( et annet større stålbur) Nå gleder vi oss til neste kurskveld.

3 kommentarer:

  1. Så greit å låne bort Barfi. Det må jo være spennende å se hvordan hun er i sammen med en annen. Kanskje lærer noe om å lede. Men hva vet jeg. AG har jeg ikke peil på. Uansett, stå på!!! Dere er så fint i gang med å trene.

    SvarSlett
  2. Det høres ut som både to- og firbeinte hadde det kjempekjekt :-) Det er så artig å lese om hvordan dere holder på. Skulle ønske det var slikt hundemiljø her på holmen også...

    Sier som Nina; Stå på! :-)

    SvarSlett
  3. Så fint å ha en hund å låne bort. Kanskje litt lærerikt for hundene også, skjerpe konsenstrasjonen når de må lese kroppspråket til en annen persson. Dere er flinke å trene, veldigkjekt å følge med.
    Stå på !

    SvarSlett