30. mai 2017

Ryggen til Barfi og 6xFTF

Det begynner å bli på tide å stelle litt med kroppen til Barfi igjen, så vi satte kursen mot Feiring. Det er et stykke å kjøre så jeg pleier å ha litt ekstra god tid og dermed så fant jeg ut at jeg kunne stikke en tur ned til Mjøsa for prøve meg på en ulogget cache der. Cachen var av typen mysteri av en type som jeg ikke vet hvordan jeg løser i praksis. Men heldigvis var det en enkel utgave som lot seg løse ved bruk av logisk tenking.
Det er en fin plass her nede ved Mjøsa.


Det ser ikke så gæli ut å bo i Feiring.

Så var vi på plass i "klinikken" til Dyrealternativen.
Det viste seg at det var på høy tid. For Barfi hadde både låsning, knirk og muskulære spenninger og hun viste tydelige tegn på at det slettes ikke var noe godt all denne "gnikking og gnuinga" der det var vondt. Men en time etter ankomst var alle problemene løst opp. Men for at det skal vare så tar vi turen tilbake om 2 uker. Da håper jeg hun er klar for mange turer i sommer.

Jeg valgte å ta en litt annen vei hjem. For 4 dager siden ble det nemlig publisert 9-10 nye cacher på Minneåsen. 3 av dem ble logget i går, mens resten var fortsatt ulogget på nettet. Ikke at det behøver å bety noe, men det var nå fristende å ta en tur for å sjekke hva dette var for noe.
Turen varierte mellom flat grusvei og sti som tidvis var ganske bratt oppover lia.
Cachene viste en litt annen vei til toppen av Mistberget. Men siden vi hadde vært hos Turid og da skal Barfi ikke trene på 2 dager så valgte jeg å snu så fort alle cachene var logget, selv om vi bare var noen 100-metere fra toppen og utsiktstårnet der. Dette var den beste utsikten vi fikk underveis. Turen ble på 10-11 km og det var mer enn langt nok med tanke på Barfis behandling.
Så verken troll eller elg, men denne langsnutete karen så vi. En rev krysset vår vei, uten at Barfi la merke til det. men jeg skal si at hun endret atferd da vi krysset sporet etter reven. Det var tydelig at hun fikk ferten av reven som nettopp hadde passert her.

Barfi sitter tålmodig og venter mens jeg gjør unna "kontorarbeidet"Det viste seg at cachene faktisk fortsatt ikke var logget så da ble det 6 FTF på meg.

Tok med et par andre cacher som jeg ikke har logget tidligere ved Vingerdalsstua. Tydeligvis et sted skiløypa går forbi.
Kollektiv?
Jeg har fortsatt mange uloggede cacher på vei mot Mistberget. Disse ligger langs en grusvei og det er ikke den mest spennende turen jeg vet om så de ligger nå fortsatt der og venter og har gjort det i flere år. Nå vet jeg hvordan jeg kan få det til å bli en rundtur, så kanskje det frister litt mer da.


5 kommentarer:

  1. Så fint at behandlingene hjelper på Barfi. Da får det heller være at hun må holde seg litt i ro noen dager, hovedsaken er at hun har det bra til daglig.
    Grattis med FTF'er! Hvordan i alle dager har de fått ligge ulogget, er det ikke jegere i området?

    SvarSlett
    Svar
    1. Må bare sørge for at frøkna for behandling med jevne mellomrom og så har hun det bra med det, tenker jeg.

      Det spørs om jegerne var bortreist nå som det var langhelg. I tillegg så måtte man jo gå et stykke og for det tredje så er det det at man alltid tror at jegerne har vært det og logget, så det er ikke noe vits i å rykke ut. Jeg var på jobb så det var ikke aktuelt for meg.

      Slett
  2. Så bra at Barfi fikk seg en omgang igjen, da! Skjønte du at ho hadde vondt?? De firbeinte er jo ofte gode til å skjule svakhetene sine, imotsetning til oss tobeinte 😅

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, jeg ser dessverre ikke sånt. Men denne gang har det jo vært noen signaler som jeg også har sett, men ikke helt tolket riktig. Husker du hun plutselig hoppet på 3 bein da vi gikk ned fra Høgnipa? Nå vet jeg at det er et tegn på vondt'n hennes.

      Slett
    2. Aha, enda det bare var ei kort stund. Godt det finns hjelp å få, og du får brukt dagen til litt av hvert!

      Slett