28. april 2020

Klar for tur



Snart Barfis tur.

Jeg ble veldig glad da jeg fant ut at Dyrealternativen fortsatt står på, dog med smittevernstiltak som seg hør og bør. Munnbind, avstand, antiback og vasking, eller avlevering av hund ved porten. Så fredag etter påske var vi på plass Barfi og jeg. Det var helt klart på tide for det var en del som det trengtes å rydde opp i. Barfi fikk som vanlig skryt for at hun er så samarbeidsvillig og finner seg i alt - nesten alt, samtid som hun tydelig viser hvor det gjør vondt. 

Ei uke senere var vi tilbake igjen for å få en ny gjennomgang. Turid ble overrasket over hvor bra det sto til denne gangen. Forrige behandling hadde virket enda bedre enn det hun hadde trodd. Og langturen vår dagen før hadde tydeligvis bare gjort godt den også. 

Så nå er vi klare for flere turer Barfi og jeg. Og dem bør det visst bli mange av framover for vi legger oss ut begge to.


Påsken kommer alltid litt seint hos oss.

4 kommentarer:

  1. Så godt å høre at det gå bra <3
    Jeg har lagt på meg 5 kg i løpet av hjemmekontorperioden... Men nå er jeg tilbake på ihvertfall den ene skolen, dermed blir det mer gåing og mindre sukkerspising, og de 5 kiloene skal jaggu bort.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du flink. Jeg syns jeg trener en del, men det hjelper jo ingen ting! Og det med å spise fornuftig greier jeg jo ikke :(

      Slett
    2. De 5 kiloene opp har gjort at jeg er på mitt aller tyngste noensinne, så jeg skal ned igjen, koste hva det koste vil. Siden hjemmekontorperioden gjorde at jeg beveget på meg ytterst lite, skal det bli enkelt å gå de ned igjen ved bare å komme inn i den normale rutinen som det er å fysisk være på jobb. Så noen store ofre gjør jeg ikke :)

      Slett
  2. Høres bra ut. Jeg krysser fingre for at det at jeg går mot en mer aktiv periode av året hjelper.

    SvarSlett