9. mars 2020

Mini-vinterferie

Det var så deilig å oppleve skikkelig vinter igjen.

Selv om det var vinter i Maura også så satte jeg kursen mot Hallingdal torsdagsettermiddag. Etter å ha stoppet for å la 2 elger krysse veien så var jeg snart framme på Bergheim. Der ble jeg møtt av 3 glade firbeinte. Siden Nøve skulle jobbe nesten til midnatt så passet vi på sofa'n utover kvelden. Vel, Tassen gikk tidlig for å passe på senga,
mens Nalle og Tølle hadde litt "å prate" om. Tølle var lykkelig over å få en ny lekekamerat og jeg måtte jo bli kjent med denne nye vakre krabaten som hadde flyttet inn her på Bergheim. Heldigvis var pirajatennene blitt byttet ut med litt mindre spisse tenner.
Men i 21-tida så var det kvelden for Tølle også.
Fredag morgen våknet vi til strålende sol. Og etter hvert satte vi kursen mot Orrebu 
og videre mot skiløypa, etter å ha plukket opp både ski og Bjørn. Heldigvis er ikke Tølle så gammel enda, selv om han er like stor som Tassen, så da måtte vi ta det med ro, 
ta pauser og ikke gå så langt. Det passer jo meg perfekt det ;) 
Det var så fint. Perfekt vær, snødekte vidder og nykjørte spor.
Silkevassrunden ligger fint til og er akkurat passe for meg med lite bratte bakker
og med utsikt til fjell og enda mer fjell.
Foto: Inger Synøve Natten
Etter en fin skitur var vi innom Orrebu igjen og spiste grilla pølser. Deilig.

Lørdag morgen var været enda bedre! Ikke en sky å se på himmelen.

Nalle og jeg gikk en liten tur
mens Bergenstoget fraktet folk over fjellet, satte vi kursen mot Flå. Kjørte opp til Turufjell, men fant fort ut at der var det altfor mye folk, så vi dro videre til Veneli som Nøve først hadde tenkt. 
Nok en gang en fin runde uten bratte bakker, bortsett fra en. Det var bare så fint. Snø er vakkert. Snø og sol er vakkert. 
Snø, sol og trær er vakkert, 
Snø, sol og fjell er vakkert. 
Vel, nå skyet det litt til etter hvert.

Har jeg nevnt det? 
Matpauser er viktige.
Veldig viktige.
Noen syns de får litt for lite mat...
Med så stor innsats så fortjener de jo litt belønning.
Utsikt til Vassfaret fikk vi også.

og her kunne egentlig Tølle slå seg ned.

 Mens Tølle
 og Tassen var med på skiturer
 passet Stripa
og Nalle på hjemme. Barfi passet for øvrig på matfar hjemme i Maura.

Etter skituren dro vi og kjøpte pizza. Den var veldig god
Tølle smisker så godt han kan. Foto: Inger Synøve Natten
og den hadde Tølle veldig lyst til å smake på også.

Søndag var finværet byttet ut med regnvær :( og jeg sa takk for meg og dro nedover dalen igjen.
To fine skiturer, som faktisk er dobbelt så mange som i fjor, ble det. En fin og trivelig mini-vinterferie var dette. Så får vi se om det blir mer skigåing dette året.

2 kommentarer:

  1. Du har jo tatt noen ordentlige postkortbilder her, akkurat sånn jeg tror alle utlendinger tror at vi har det i Norge hele året ;) Det ser ordentlig idyllisk ut!

    SvarSlett
  2. Takk, det var virkelig vakkert disse to dagene :)

    SvarSlett