28. mars 2020

Korona-permittert


Ja, sånn går no' dagan….
Ok, jeg har masse jeg burde ha gjort, ikke minst vaske vinduer, tak og vegger, men med utsikter til veldig mange fridager framover så er det veldig lett å utsette dette. Nå har jeg egentlig brukt ganske mye tid på jobben selv om jeg har vært sykemeldt og permittert. Det er en del som bare må ordnes og de "stakka'rne" som fortsatt holder fortet trenger litt hjelp.  Men nå er det stort sett slutt på det framover tror jeg. Så de siste dagene har jeg tatt det skammelig med ro. Som du ser leser bøker, strikker, følger med på TV om korona-viruset.

Jeg må si jeg krysser alt jeg har av fingre og bein om virkemidlene virker og ikke minst at det lettes på alle disse tiltakene etter påske. Jeg har ikke noe tro på at jeg er tilbake på jobb med det første, men det hadde jo vært fint om det blir mulig å øke reiseavstanden noe.
I mellomtiden håper jeg at Nav og jeg blir gode venner...

Jeg fant ut at jeg skulle støtte en av bedriftene i nærområdet som plutselig måtte se seg om nye muligheter når avbestillingene strømmet inn. Kombinert med "trøst til meg selv" så endte det da med middag og kake levert på døra. Det smakte godt :)
Tror det er veldig mange år siden jeg har hatt kake på min egen bursdag, så da kan jeg vel si at jeg fortjente denne ekstravagansen.

Jeg har jo hatt hjemmekarantene så det eneste jeg har gjort utenfor husveggen er lufteturene med Barfi.
Hyppig handvask, det må vel bli ofte snutevask det?
Jeg har så vidt kommet i gang med "våronna".
Ute lyser krokusen fortsatt opp.

Mens jeg sitter mye med bok eller strikketøy, så må PE ha litt annet å holde på. Ikke visste jeg at han hadde bilmekaniker-evner også, men de siste vintrene har han skrudd mye bil og fått satt sammen to vrak til kjørbar bil. Nå har det kommet inn en liten plastikkboks.
Han ble visst ikke så veldig imponert over kjørekomforten. Kanskje en grunn til at Think aldri ble en suksess? Men det er litt artig med en liten dose industrihistorie, så det kan vel hende den kommer på veien denne også. Og jeg må få tilbake plassen min der jeg skal holde på med våronna mi.

Neste uke har jeg planer om å se om jeg finner noen brukbare turmuligheter i en av nabokommunene. Nå har jeg lyst til å komme meg ut på tur!
I mens er kanskje genseren ferdigstrikket også. Hmm, jeg er fortsatt ikke så glad i gulfargen.

GOD HELG! :)





2 kommentarer:

  1. Hjemmekarantene? Og sykmeldt! Og permittert! Du har jaggu fått din del :( Det kan bare gå oppover herfra.
    Hørte på radioen i dag at ekspertene ikke tror skolene og barnehagene blir åpnet etter påske, så vi får bare vente og se.
    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er ikke så galt som det kan se ut som. Som nevnt i forrige innlegg så har jeg holdt meg hjemme fordi jeg kjente noe i hals og bryst. Det var grenser for hvor lenge jeg kunne holde meg hjemme med hjemmekontor så derfor sykemelding for å fortsatt kunne holde meg hjemme. Vet fortsatt ikke om det var korona, men tror ikke det var det. Mandag beveger jeg meg ut blant folk igjen (med god avstand)

      Slett